Verwijderd

Topicstarter
Hoi..
Ik heb een vraagje. Bij mijn oude spiegelreflex (met p-draad) had ik van die tussenringen voor macro te doen (wel lekker lichtverlies maar dat geeft niet super in dit geval)

Nu ben ik over gegaan op een minolta 404si AF camera. Maar nu heeft deze die motor objectieven.

Wat ik me nu afvraag is of dat er voor dit soort camera's ook een tussenring of een balg te krijgen is waardoor ik weer 'gecke' macro opnames kan maken :)

en zo ja, hoe duur zal zoiets kosten? Want die macro lenzen waren al duur, maar met motoren erin helemaal :'(

tnx alvast

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Kun je ipv een tussen-ring niet gewoon een standaard macro filter gebruiken?

De filters van B+W zijn voor zo'n 20 euro bij de fotograaf te koop en kun je op je lens schroeven. Net zoals een UV filter.

Verwijderd

Topicstarter
jep.. dat weet ik.. probleem is dat die dingen echt veel vervormen..
ik heb hier zo een cockin systeem met closeup en nog idd een macro van b+w
ik vind het zelf leuk voor zen geld.. maar echt niet leuke resultaten.. vind ik persoonlijk.
je kan ook niet met die dingen tot een 5mm afstand erop gaan zitten, terwijl ik dat met mijn oude praktica dat wel kan.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

*schop*
ik wil et ook weten :7

[ Voor 64% gewijzigd door gitaarwerk op 22-12-2002 16:31 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Misschien een gerelateerd probleem (maar dat weet ik niet zeker): het schijnt mogelijk te zijn om oudere manual focus lenzen op nieuwe Minolta AF bodies te gebruiken (wel alleen met manual focus natuurlijk) middels een soort adapter. Weet iemand hoe?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Ik weet niet hoe dit zit bij Minolta, maar bij Nikon weet ik dat de gewone "oude" lenzen op de nieuwe automatische-bodies zijn te gebruiken. Ook zijn er adapters te krijgen voor sommige lenzen (van de ene naar de andere maat), in andere merken heb ik me echter nooit verdiept. Het lijkt me zinvol om met zo'n vraag naar een GOEDE fotozaak te gaan, die kunnen je daar vast antwoord op geven (wel even vergelijken met nog 1, doe ik altijd en dat heeft wel problemen voorkomen en geld "opgeleverd")

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Minolta heeft voor AF en MF 2 verschillende vattingen.
Wil je echt goed macro fotograferen (1:1) dan is een echte macrolens het beste.
Kijk een op de 2ehands pagina's.
www.fotoapparatuur.nl of www.marktplaats.nl of www.2ehands.nl
Of inderdaad in een fotozaak
Pagina: 1