[98] TV out Toshiba satalite pro 4600

Pagina: 1
Acties:

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 23:48
Ik krijg het niet voor elkaar beeld te toveren op een gewoon Televisiescherm met de TV-out. Ook niet verwonderlijk. Bij beelscherminstellingen tablad instellingen en daarna geavanceerd. Kom ik uit bij een zooitje extra tabbladen. Hier in heb ik de keuze CRT/TV/LCD in verschillende combinatie's.

Alleen alle combinatie's waarin TV voorkomt is licht grijs en niet aan te klikken. Dit suggereerd misschien dat windows de TV-out niet herkend. Ik heb de bios al nagekeken. Hier is niets te vinden, tevens heb ik de drivers voor de VGA kaart vernieuwd. Nieuw uiterlijk tabbladen maar zelde probleem. Opties met TV zijn lichtgrijs en niet te gebruiken.

Ook de toetsencombinatie FN + F5 (meerdere malen of enkel) werkt niet.

Iemand een oplossing?

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Als hij grijs is kan dat ook betekenen dat de computer niet goed is aangesloten op de TV.
Verkeerde SVHS kabel of zo.
Bij mijn laptop wordt die TV setting alleen clickable als de draad goed in de TV-out van mijn laptop zit en als de TV op het goede kanaal staat en als de Scartkabel goed aangesloten is op de TV.
Voor de goede orde als je aansluit met zo'n scart plug die een in- en output heeft zorg dat die op input staat.
Verder voor dit soort aansluitingen zorg voor een svhs naar tullip (ik weet niet meer hoe die precies heet dieaansluiting maar ziet er uit als een tullip stekker :) ) en dan naar scart. Niet direct naar scart want dan kun je problemen krijgen met oude TV's die geen svhs ondersteunen.

[ Voor 4% gewijzigd door JEV op 22-12-2002 10:51 . Reden: Spelling ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Een belangrijke vraag is welke grafische chip je hebt. Is dit een nvidia, dan probeer eens de originele drivers die erbij geleverd zijn.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd te booten terwijl je tv-out hebt aangesloten?
Trident heeft soms wel eens de hinderlijke eigenschap pas een tv te herkennen als die er tijdens initialisatie al aanhangt

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 23:48
Ik ben eruit.

Bedankt jongens (Meiden). De vorige gebruiker van de laptop heeft de externe monitor (VGA) ingesteld om het bureaublad te vergroten (in de breedte). Op deze wijze kon het niet in zijn geheel naar de TV en was dit niet aan te klikken. Nadat ik het vinkje vergroten bureaublad heb uitgezet waren de TV opties beschikbaar en werkte de toetsencombitnatie. FN + F5 ook weer.