the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi
Je kan ook proberen te booten met win98 bootdisk en de setup vanuit dos starten (start wel eerst smartdrv.exe!)
ik heb inmiddels de schijf omgezet naat ntfs maar krijg nog steeds die cursor
ik heb nu ook een andere xp cd geprobeerd maar dat werkt ook niet
heeft er iemand nog een tip idee of iets anders??
Verwijderd
En krijg je hetzelfde probleem ook met de installatie van andere OS'sen?
Verwijderd
Verwijderd
Wat krijg je dan te zien? Een foutmelding/BSOD o.i.d.? Even wat specifieker zijn.jll schreef op 23 december 2002 @ 17:43:
dat werkt dus ook niet
Kun je idd even proberen, maar had je het geheugen al getest op fouten met Memtest? Dat had ik je al een paar postings eerder aangeraden.ik ga nu ff een andere hd proberen
Ja, Memtest even draaien. En verder nog een mededeling: Zou je voortaan als je nog iets hebt toe te voegen aan je post even deiemand anders nog tips ???
ik heb de cursor al een tijdje laten knipperen maar er gebeurd niets als de setup de bestanden laad zie je dat hij bij de ntf bestanden in een keer over springt naar het bekende zwarte beeld even daarna zie je toetsenbord ledjes aan en dan weer uit gaan.
ik heb een keer gezien dat hij een error gaf dat de ntfs.sys bestandbeschadigd was maar ik heb nu met die andere cdrmmetje dat niet meer gezien
Zo nee, scan eerst je PC eens voor virussen, en zet hem daarna uit.
Staat de bootsector protectie in je bios toevallig aan?
virusscanner ?? ik heb niets op de hd staanelevator schreef op 25 December 2002 @ 12:48:
Heb je toevallig een virussccanner draaien? Zo ja, zet die eens uit.
Zo nee, scan eerst je PC eens voor virussen, en zet hem daarna uit.
Staat de bootsector protectie in je bios toevallig aan?
ik moet nog ff proberen om een andere geheugen module er in te plaatsen
al zou Win98 dan ook niet mogen installeren
Happy Blessings <3
Verwijderd
Bleef ook hangen op knipperende cursor of op het windows start up scherm.
Maakte niet uit wat voor installatie CD ik gebruikte.
Bij mij was het probleem als ik het goed herinner de power save opties in het Bios.
Was de eerste keer ook erg verbaasd. Dit omdat Win98 nergens problemen mee had. Maar Win2k of WinXP gaf problemen met de power save opties. (zijn wat kritischer)
Je kunt dus proberen die uit te zetten of om tijdens het opstarten van de installatie van WinXP of F5 te drukken. Dit moet je volgens mij doen als die vraagt om de F6 optie en dan ingedrukt houden tot na de F2 optie. Op deze manier kun je dan installeren zonder de powersave opties. Die moet je dan later weer terug zetten. Hoe precies herinner ik me niet echt meer, maar dat is wel te vinden op de microsoft site.
whoooho yezzzzzVerwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:09:
Komt me erg bekend voor van de installatie op mijn oude Slot A athlon PC.
Bleef ook hangen op knipperende cursor of op het windows start up scherm.
Maakte niet uit wat voor installatie CD ik gebruikte.
Bij mij was het probleem als ik het goed herinner de power save opties in het Bios.
Was de eerste keer ook erg verbaasd. Dit omdat Win98 nergens problemen mee had. Maar Win2k of WinXP gaf problemen met de power save opties. (zijn wat kritischer)
Je kunt dus proberen die uit te zetten of om tijdens het opstarten van de installatie van WinXP of F5 te drukken. Dit moet je volgens mij doen als die vraagt om de F6 optie en dan ingedrukt houden tot na de F2 optie. Op deze manier kun je dan installeren zonder de powersave opties. Die moet je dan later weer terug zetten. Hoe precies herinner ik me niet echt meer, maar dat is wel te vinden op de microsoft site.
Verwijderd
Wat betreft de gevolgen voor later, volgens mij zijn die vrij beperkt.
Ik heb het toen gebruikt als een methode om het hangen op de power-save opties te voorkomen. Daarna heb ik volgens mij niets meer veranderd. Alles deed het gewoon, verder heb ik me er ook niet zo druk om gemaakt. Als ik mijn computer kan uitzetten & de monitor gaat vanzelf op standby vind ik het best. Dus hybernate, etc.... gebruik ik niet.
Je kunt zoeken op wat de F5 optie precies doet.
zie de volgende knowledge-base : 299340 (how to force hardware abstraction layer during setup
Verwijderd
ok hij gaat nu verder.. je moet "standaard computer" kiezen
Dit topic is gesloten.
![]()