[WIN XP] installatie problemen knipperende cursor

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26
hallo allemaal

ik heb een duron 700 systeempje staan en daar moest ff een verse versie van win xp op dus ik met fdisk ff onnodige partities verwijderen en formateren maar nu als de xp setup bezig is met laden van diverse dingen sprint hij bij het zelfe punt naar een zwart beeld met rechts bovenin een knipperende cursor en verder komt i niet?????? 8)7 rararara waar heb ik laast van ik heb al een andere cdrom speler geprobeert maar dat maakt niets uit

wie o wie kan mij uit de brandt helpen

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Heb je misschien een of ander gaar oud scsi kaartje oid in je systeem zitten of een niet-A-merk onderdeel? Daar zou die misschien op vast kunnen gaan zitten....

Je kan ook proberen te booten met win98 bootdisk en de setup vanuit dos starten (start wel eerst smartdrv.exe!)

Verwijderd

Heb je je geheugen al getest op fouten met Memtest?

• jll
win xp heeft er 20min vantevoren nog op gedraait zonder problemen alleen er stonden vele onodige dingen op dus wou ik effe een clean instal.
ik heb inmiddels de schijf omgezet naat ntfs maar krijg nog steeds die cursor

• jll
ik heb net weer effe geprobeerd en als de setup de bestanden aan het laden is van de ntfs nogwattes gat hij over naar de knipperende cursor

• jll
schop !!!

ik heb nu ook een andere xp cd geprobeerd maar dat werkt ook niet

heeft er iemand nog een tip idee of iets anders??

Verwijderd

Heb je al een keer alle partities verwijderd en dan XP geïnstalleerd? Dus dat je met een ongepartitioneerde schijf zit?

En krijg je hetzelfde probleem ook met de installatie van andere OS'sen?

• jll
ne win 98 wil wel ik ga ff alle partities er of knikkeren en nogmaals proberen alvast bedankt voor de tip

• jll
dat werkt dus ook niet ik ga nu ff een andere hd proberen iemand anders nog tips ???

Verwijderd

Ik, heb dit probleem al 100 keer gezien. Het kan ff duren voordat hij verder gaat bij de installatie.. en dan zie je de cursor, je moet dus ff geduld hebben, maar gaat die niet verder dan is je geheugen gaar!

Verwijderd

Wat krijg je dan te zien? Een foutmelding/BSOD o.i.d.? Even wat specifieker zijn.
ik ga nu ff een andere hd proberen
Kun je idd even proberen, maar had je het geheugen al getest op fouten met Memtest? Dat had ik je al een paar postings eerder aangeraden.
iemand anders nog tips ???
Ja, Memtest even draaien. En verder nog een mededeling: Zou je voortaan als je nog iets hebt toe te voegen aan je post even de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken? Dan hoef je je topic niet onnodig omhoog te kicken. Bedankt.

• jll
ik heb de memtest gedraaid en die gaf geen errors

ik heb de cursor al een tijdje laten knipperen maar er gebeurd niets als de setup de bestanden laad zie je dat hij bij de ntf bestanden in een keer over springt naar het bekende zwarte beeld even daarna zie je toetsenbord ledjes aan en dan weer uit gaan.

ik heb een keer gezien dat hij een error gaf dat de ntfs.sys bestandbeschadigd was maar ik heb nu met die andere cdrmmetje dat niet meer gezien

• jll
ik heb ff alles getest nl bios geflashed andere hd ander schijven engelse versie ook maar niets helpt helemaal niets!!!!!!!!!!! wie weet er nog een tip

Verwijderd

vervang je geheugen modulle...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig een virussccanner draaien? Zo ja, zet die eens uit.
Zo nee, scan eerst je PC eens voor virussen, en zet hem daarna uit.

Staat de bootsector protectie in je bios toevallig aan?

• jll
elevator schreef op 25 December 2002 @ 12:48:
Heb je toevallig een virussccanner draaien? Zo ja, zet die eens uit.
Zo nee, scan eerst je PC eens voor virussen, en zet hem daarna uit.

Staat de bootsector protectie in je bios toevallig aan?
virusscanner ?? ik heb niets op de hd staan
ik moet nog ff proberen om een andere geheugen module er in te plaatsen

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Misschien dat de 'Virus protection' in je bios op Enabled staat?
al zou Win98 dan ook niet mogen installeren

Happy Blessings <3

Verwijderd

Komt me erg bekend voor van de installatie op mijn oude Slot A athlon PC.
Bleef ook hangen op knipperende cursor of op het windows start up scherm.
Maakte niet uit wat voor installatie CD ik gebruikte.

Bij mij was het probleem als ik het goed herinner de power save opties in het Bios.
Was de eerste keer ook erg verbaasd. Dit omdat Win98 nergens problemen mee had. Maar Win2k of WinXP gaf problemen met de power save opties. (zijn wat kritischer)

Je kunt dus proberen die uit te zetten of om tijdens het opstarten van de installatie van WinXP of F5 te drukken. Dit moet je volgens mij doen als die vraagt om de F6 optie en dan ingedrukt houden tot na de F2 optie. Op deze manier kun je dan installeren zonder de powersave opties. Die moet je dan later weer terug zetten. Hoe precies herinner ik me niet echt meer, maar dat is wel te vinden op de microsoft site.

• jll
hmmm klinkt hoopgevend ik ga het zo proberen eerst effe het kerst eten verwerken

• jll
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 20:09:
Komt me erg bekend voor van de installatie op mijn oude Slot A athlon PC.
Bleef ook hangen op knipperende cursor of op het windows start up scherm.
Maakte niet uit wat voor installatie CD ik gebruikte.

Bij mij was het probleem als ik het goed herinner de power save opties in het Bios.
Was de eerste keer ook erg verbaasd. Dit omdat Win98 nergens problemen mee had. Maar Win2k of WinXP gaf problemen met de power save opties. (zijn wat kritischer)

Je kunt dus proberen die uit te zetten of om tijdens het opstarten van de installatie van WinXP of F5 te drukken. Dit moet je volgens mij doen als die vraagt om de F6 optie en dan ingedrukt houden tot na de F2 optie. Op deze manier kun je dan installeren zonder de powersave opties. Die moet je dan later weer terug zetten. Hoe precies herinner ik me niet echt meer, maar dat is wel te vinden op de microsoft site.
whoooho yezzzzz _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ moesasji1975nl krijgt van mij een OW geen officieele waarschuiwing maar een onoficieele Wardering voor de tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ de setup gaat weer verderrrrr nu nog ff installen thanx maar weet je nog ho dat zit met dat terug zetten van de power save ik heb tijdens de F6 tot F2 periode de F5 toets ingehouden maar heeft dit nog gevolgen voor later ????

Verwijderd

Mooi dat het nu lukt...

Wat betreft de gevolgen voor later, volgens mij zijn die vrij beperkt.
Ik heb het toen gebruikt als een methode om het hangen op de power-save opties te voorkomen. Daarna heb ik volgens mij niets meer veranderd. Alles deed het gewoon, verder heb ik me er ook niet zo druk om gemaakt. Als ik mijn computer kan uitzetten & de monitor gaat vanzelf op standby vind ik het best. Dus hybernate, etc.... gebruik ik niet.

Je kunt zoeken op wat de F5 optie precies doet.
zie de volgende knowledge-base : 299340 (how to force hardware abstraction layer during setup

Verwijderd

als je F5 ingedrukt houdt laat ej dan los bij windows executive laden (na F2 optie) of houd joe dan nog vast? ik moet nameljik kiezen wat voor computer ik heb.... daar vraagt hij om (ik heb namelijk hetzelfde probleem..)...

ok hij gaat nu verder.. je moet "standaard computer" kiezen

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
wat een kick, TR gedaan

Heeft ook een computer!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bedankt voor de tip, ik weet alleen niet of dat 2 jaar na dato nog heel erg nuttig is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.