Toon posts:

Drive Image 2002 & 98 SE/XP Pro Dualboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met Drive Image 2002 ook een dualboot herstellen? Dat als zeg maar 98 niet meer opstart , dat ik dan alleen maar de image van 98 terug hoeft te zetten en dat alles het dan weer doet? Of moet ik de image van XP ook terug zetten?

Verwijderd

Dan maak je een image van de hele disk, of bedoel je dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja je kan met Drive Image 2002 kiezen welke partities je in de image wil stoppen. Maar in DOS kan je de partities maar 1 voor 1 herstellen. In Windows ken je ze allebei meteen doen , maar als Windows niet meer start werkt dat natuurlijk niet ;)

Wat ik wil weten is dat als ik 1 partitie herstel (98 zeg maar) , heb ik daarna dan nog steeds de dualboot? Of moet ik de image van (een goedwerkende) XP ook terug zetten?

Verwijderd

als je na het terugzetten van 98 voor XP een herstel aktie uitvoerd om de opstartbestanden weer te herstellen? Immers dat is ook de weg om bij beschadiging te doen. Zie manual, search of FAQ verder.

Verwijderd

Als je de image van de partitie van Win 98 SE destijds hebt gemaakt na de installatie van de dualboot, zitten de opstartbestanden voor XP (op je andere partitie) in de bootrecord op je c-partitie, dus de partitie waar (waarschijnlijk althans) Windows 98 SE op staat. Als je nu je c-partitie formatteert (Win 98) en je XP partitie ongemoeid laat, en je gaat daarna de image van Win 98 terugzetten op je c-schijf, zet je ook de benodigde opstartbestanden weer gewoon terug. (Die zaten immers in de image van de c-schijf). Je kunt dus XP weer gewoon opstarten, de benodigde opstartbestanden heb je dus met image weer gewoon terug.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat je je hele c-partitie als image hebt weggeschreven, en niet alleen je Windows directories.
Ik heb het zelf al een aantal malen zo gedaan met de combinatie Windows 2000 op C:\ en Windows XP op D:\.
Heb onlangs W2000 (op C:\) moeten formatteren en na terugzetten van de image van Windows 2000 kon ik ook gewoon weer XP op de D:\ opstarten.
Sterker nog, ik heb XP als voorkeur OS in de opstartboot staan, en na de het terugzetten van de image van Windows 2000 startte hij als vanouds gewoon weer XP op.
Geen probleelm dus !!!

Verwijderd

als ie een image heeft van 98 nadat XP geinstalleerd was wel, anders toch een herstel aktie..
Pagina: 1