Ik heb hier nog een goeie ps2 muis en een hele gare usb muis. Nu zitten er in usb muis 2 ledjes. Kan ik dan niet een van die ledjes in die andere modden. Lijkt me kewl. Maar ik weet dus niet of er stroom genoeg is met een ps2 aansluiting.
dat kan, je kan die leds gewoon op het ic'tje aansluiten (wel met een weerstandje ertussen):

http://www.metku.net/inde...=mods/logomouse/index_eng

Verwijderd
Okee, ik weet weinig van elektronika en mijn redenatie is misschien simpel, maar als je een USB muis via zo'n verloopplug aan een PS/2 aansluiting kan hangen, dan lijkt me dat deze dezelfde hoeveelheid (of in elk geval genoeg) stroom kan leveren. Ten slotte werkt zo'n optische muis ook goed op een PS/2 poort. Maar er zijn vast wel kenners hier op GoT die mijn simpele redenatie technisch kunnen onderbouwen of onderuit halen. :-)
Edit: Zit ik vrolijk mijn verhaaltje te tikken, is iemand me al weer voor met schittende duidelijke foto's. :-) Toch eens sneller leren tikken.
Edit: Zit ik vrolijk mijn verhaaltje te tikken, is iemand me al weer voor met schittende duidelijke foto's. :-) Toch eens sneller leren tikken.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 20:54 . Reden: Ik ben te langzaam. :-P ]
En als mooie aanvulling:Pastasaus schreef op 21 December 2002 @ 20:51:
dat kan, je kan die leds gewoon op het ic'tje aansluiten (wel met een weerstandje ertussen):
[afbeelding]
[afbeelding]

Verwijderd
wat ook lache is als je optic muis heb t rode ledje vervangen door een hoogvermogen blauw led (kost je een paar pleuros maar dan heb je ook wat) en dan dat lelijke rode ding eruit slopen en die mooie blauwe erin doen HEEEEEEEL geil
is echt aanradertje
denk wel je moet hoogvermogen blauwe leds hebben ....
is echt aanradertje
Niet zo zeer hoogvermogen, maar gewoon heel felle led's. Dan praat ik over 3000mcd of meer.Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 02:54:
wat ook lache is als je optic muis heb t rode ledje vervangen door een hoogvermogen blauw led (kost je een paar pleuros maar dan heb je ook wat) en dan dat lelijke rode ding eruit slopen en die mooie blauwe erin doen HEEEEEEEL geil![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
is echt aanradertje
Werkt dit ook bij seriële muizen?
<edit>
Bij nader inzien kan ik geen reden bedenken waarom het niet zou werken. Negeer deze post dus maar.
</edit>
<edit>
Bij nader inzien kan ik geen reden bedenken waarom het niet zou werken. Negeer deze post dus maar.
</edit>
[ Voor 65% gewijzigd door DarkFlow op 22-12-2002 04:45 ]
Nou je hebt wel reden want ik weet niet presiec wat daar allemaal voor een spanningen aanwezig zijn.

deze heb ik vorig jaar gemaakt, gewoon gekeken op welk 'pootje' die 5v staat, en toen weerstandje gekocht voor 5v naar 3v
Verwijderd
spanningsmeterDiLDoG schreef op 22 december 2002 @ 08:45:
Nou je hebt wel reden want ik weet niet presiec wat daar allemaal voor een spanningen aanwezig zijn.
en dan krijg je dit:
http://qadn.student.utwen.../Chieftec/BlueOptical.jpg
http://qadn.student.utwen.../Chieftec/BlueOptical.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Perphide op 22-12-2002 11:21 ]
Verwijderd
effe formaat aanpassen aub
edit:
wat ben ik weer aardig
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 11:23 ]
Bij een wireless moet je geen blauwe led gebruiken weet ik uit eigen ervaring
* Freek zijn optical muis is nu groen
* Freek zijn optical muis is nu groen
Verwijderd
stoere picsVerwijderd schreef op 22 December 2002 @ 11:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ook handig:
[afbeelding]
[afbeelding]
klinkt saai, maar ik hou mijne lekker rood, daar was mijn muisje te duur voor.
da ding waar die pijltjes naar toe wijzen zit dus niet in mijn muis
Je bedoeld dus die gehele ICpc_wracker schreef op 22 December 2002 @ 18:43:
[...]
da ding waar die pijltjes naar toe wijzen zit dus niet in mijn muis
ja als dat ding zo heet ja. Ik zal ff paar fototjes maken. (met een brak digicam
)

hier dan een fototje. sorry voor de slechte kwaliteit
[ Voor 4% gewijzigd door pc_wracker op 22-12-2002 19:08 ]
lijkt me sterk dat er geen ic'tje in zit. misschien zit ie aan de onderkant van de chip, maar anders kan je volgens mij ook nog 5v direct van het kabeltje halen.
usb of ps2 maakt niks uit, is volgens mij allebei 5v
usb of ps2 maakt niks uit, is volgens mij allebei 5v
ff de spanning op die draadjes daaro aflezen met een multimeter
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
ja ik heb 5 volt gevonden maar wat oor weerstandje moet er dan tussen. (ik heb er niet zoveel verstand van)
òke heeft dat ding bepaalde kleuren (ik zi altijd 3 vand ei gestreepte kleurtje erop staan. Staat dat ergens voor?
Jah, dat geeft aan wat de waarde van de weerstand is.pc_wracker schreef op 22 December 2002 @ 23:45:
òke heeft dat ding bepaalde kleuren (ik zi altijd 3 vand ei gestreepte kleurtje erop staan. Staat dat ergens voor?
Heb ik nog wel een leuk programmatje voor:
http://www.brunssum.net/~strypbam/resist.exe
Hmmm...
Ik ga ook maar eens de optical van m'n oude muis aanpassenm, ipv. dat standaard rood
Ik ga ook maar eens de optical van m'n oude muis aanpassenm, ipv. dat standaard rood
Intentionally left blank.
ik heb dus op die site gekeken en dat programmatje geprobeerd, maar ik snap hier dus echt niks van hoor.
(sorry dat ik zo'n noob ben)
Niet als ie cordless is, zo led verbruikt te veel stroom. Dus alleen rood,groen,oranje of geel. Ik denk dat Blacklight ook niet werkt.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 11:45:
Gaat het ook werken met een felle witte led of niet? dus op een logitech optical mouse
kan iemand dan zegge welke kleuren ik moet hebben? want ik snap er niet veel van
[ Voor 28% gewijzigd door pc_wracker op 23-12-2002 13:28 ]
kVind mijn rooie lampje in mij Cordless Optical wel flex. Die blijft er mooi inzittuh!
Die met dat lego poppetje! DIES LIET!
Die met dat lego poppetje! DIES LIET!
dit is geen opsomtopic van al jullie muis mods. Maar kan iemand mij dan vertellen welke kleuren moet hebben op mijn weerstandje
Verwijderd
Zo te zien op het plaatjes van Kaasie moet ie bruin groen bruin zijn tochpc_wracker schreef op 23 December 2002 @ 16:41:
dit is geen opsomtopic van al jullie muis mods. Maar kan iemand mij dan vertellen welke kleuren moet hebben op mijn weerstandje
Verwijderd
als ik het goed heb, van links naar rechts:
Bruin - groen - zwart - zwart.
Maar je kan het toch ook gewoon in de winkel vragen???
Bruin - groen - zwart - zwart.
Maar je kan het toch ook gewoon in de winkel vragen???
De dichtsbijzijnste winkel waar ze dit verkopen bij mij in de buurt is niet egt dichtbij
. Ik heb er nog wel een paar liggen. Dus als ik dan de kleuren weet kan ik kijken of ik die kan gebruiken eey. Anders zou ik hem ergens anders moeten halen.
Verwijderd
als je 4 streepies heb dan is t BRUIN-GROEN-BRUIN-goud als je 5 streepies heb is t iets anders dan is t BRUIN-GROEN-ZWART-Zwart -goud
maar meestal hen je die met 4 streepies , anders meet je toch ff hoe groot die krengen zijn??
en als je t echt niet meer weet prop je er gewoon eentje trial en error tussen.. zolang er maar een weerstand tussen zit...
maar meestal hen je die met 4 streepies , anders meet je toch ff hoe groot die krengen zijn??
en als je t echt niet meer weet prop je er gewoon eentje trial en error tussen.. zolang er maar een weerstand tussen zit...
Jep, en een weerstandje niet te vergetenVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 10:15:
Als je nu een led op die IC zet hoe wil je die vastmaken gewoon solderen ?
Verwijderd
Is die weerstand echt nodig??? Ik ben bezig met een oud muisje die nog aan een COM-poort moet en zonder weerstand brand die LED eigenlijk prima...
Oeps foutje.. stond in de FAQ...
Oeps foutje.. stond in de FAQ...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 13:43 . Reden: foutje... ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 10:15:
Als je nu een led op die IC zet hoe wil je die vastmaken gewoon solderen ?
Rave17 schreef op 24 December 2002 @ 10:31:
[...]
Jep, en een weerstandje niet te vergetenDus het wordt aan de ene kant IC -> Weerstand -> LED en de andere kant van de IC IC -> LED (volgorde van waar de weerstand komt maakt niet uit
).
pc_wracker schreef op 22 December 2002 @ 19:01:
ja als dat ding zo heet ja. Ik zal ff paar fototjes maken. (met een brak digicam)
zie jij een ic?pc_wracker schreef op 22 December 2002 @ 19:07:
[afbeelding]
hier dan een fototje. sorry voor de slechte kwaliteit
Verwijderd
nopez.... maar wat d8 je om de 5V van de binnenkomende draadjes te nemen??? werkt vasst ook wel.
PS: Vergeet niet te testen of je muis het blijft doen met de LED ertussen. Daar had ik namelijk veel problemen mee...
PS: Vergeet niet te testen of je muis het blijft doen met de LED ertussen. Daar had ik namelijk veel problemen mee...
Verwijderd
dat gaat wel werken er was bij mij 1 draad onbelast dus dat ging goedVerwijderd schreef op 24 December 2002 @ 12:40:
nopez.... maar wat d8 je om de 5V van de binnenkomende draadjes te nemen??? werkt vasst ook wel.
Pagina: 1