Mooie klokjes heb je daar Sine...
Grote LED displays zijn niet zo duur als je de juiste
leverancier kan vinden:
Factuur effe bekijke...: 6 Euro/digit en 3.82 Euro verzendingskosten (er plakken voor 11.20 Euro aan zegels op de doos van LC Led...), voor een totaal van 45.78 Euro voor 6x 4" blauwe displays , niet slecht

Je vraagt ze wel beter aan als samples...
links: één van mijn LC-LED 0.56" (14mm) blauwe displays (heb er 15 gekocht)
Midden: één van mijn LC-LED 1" (25.4mm) blauwe dual displays (heb er 12 gekocht)
Rechts: één van de LC-LED 4" blauwe displays (heb er 6 gekocht)...
Display behuizing is 4.8" (122mm) hoog, en elk digit is beschermd door een doorzichtige zelfklevende en verwijderbare laag aan de voorzijde:
Zicht van de achterzijde:
Elk segment (A tot G) is verlicht door 5 blauwe LEDs in serie (Uf=16.25V @ 20mA), de decimale punt is verlicht door één blauwe LED (Uf=3.45V @ 20mA).
Deze waarden werden gemeten met een Fluke multimeter terwijl de voeding verzorgd werd door een regelbare labvoeding en een 150 Ohm serieweerstand.
De specificaties op de LC LED website zijn verkeerd vermits ze daar spreken over 2x4 LEDs per segment, en dit ook voor de decimale punt...
In elk geval zijn de displays zéér helder...
Doet me eraan herinneren dat ik ongeveer een +20V spanning nodig zal hebben om deze displays aan te sturen...
Fotootje samen met de 0.56", 1" and 4" displays in mijn hand:
De zes displays samen: een spatie van 4cm tussen uren en minuten, en tussen minuten en seconden is voorzien voor knipperende 10mm LED separators..
Totale breedte van het 6-digit display is 64cm, d.w.z. dat mijn LEDklok een breedte zal hebben van ongeveer 76cm...
'k Vraag me nu af hoe ik een print van die grootte kan vervaardigen...
Laatste foto samen met een CeeDeetje en mijn DCF77 horloge ter vergelijking:
Via een 22 Ohm weerstand (alle segmenten in parallel voor de test) en een spanning van een 19V kwam ik tot een stroom van 20mA/segment (5 LEDs in serie/segment).
't Is niet evident om de juiste kleurweergave op de foto's terug te geven (Digicams houden precies niet zo van diepblauw, en de mijne is nochtans een Minolta Dimage7...).
Zoals mijn Dimage7 het ziet:
Meer zoals ik het zie:
LEDstroom verminderd tot een 2.5mA/segment en in schemerlicht:
In volledige duistenis aan 20mA/segment:
Close-up aan 20mA/segment:
Close-up aan 5mA/segment:
De blauwe kleur is in realiteit veel "diepblauwer".
CD
PS: O ja, de bedoeling is een aantal (DCF77, en ook PCF8583 RTC) PIC-microcontroller gestuurde LED klokken te maken hiermee.
Moet ook nog een 12-tal 2.3" (57mm) displays bestellen...:D