draadlozen boxen probleem

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 22:29
Ik heb 2 maand terug van die draadloze speakers gekocht voor surround speakers bij mijn dvd speler. Nu functioneert het allemaal prima en het geluid is ook ok.

Het nadeel van de boxen is dat ze automatisch uitgaan als er 1 minuut geen signaal is binnengekomen, wat dan betekent dat de boxen ontzettend gaan ruizen. Nu komt het bij 5.1 wel eens voor dat in rustige scenes de surround speakers niks doen. Mijn probleem is dus dat ongeveer 4 keer tijdens de film de sur. speakers als een gek gaan ruizen.

Weet iemand een mogelijkheid om dit te voorkomen. Dus bv. uitschakelen dat de zender na een minuut uitgaat?

ps. Heb de zender al opengehaald om te kijken of het handmatig viel uit te zetten, maar dat is ds niet mogelijk. Ik zit zelf te denken aan een baan op printplaatje doorkrassen, of snoertje verwijderen.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Dat is een behoorlijke blunder van de fabrikant als hier niets aan te doen valt, maar heb zelf ook zoiets maar dan met een draadloze hoofdtelefoon.
Je zou eens moeten denken aan een soort signaalgenerator op de ingang die de zender aanhoud en dan niet te horen is op de speakers bv 19Khz.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik weet niet van welke fabrikant ze zijn maar bij sommige merken kan je een servicemanual opvragen (tegen betaling).
Dan weet je iig wat je moet wijzigen.
Ik weet niet hoe intelligent je systeem is, maar is het geen commando van de versterker uit dat naar de boxen gezonden wordt?

Senile! Senile Oekaki

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 22:29
Bedankt voor de antwoorden. Die signaal generator dacht ik ook al aan, maar zou niet weten hoe ik zoiets bouw.
Het zijn goedkope speakers, heb ik in duitsland gekocht voor 75 euro of zo. Dus al te geavanceerd zullen ze niet zijn. Ze zijn van het merk tcm, volgens mij is dat net zo'n merk als lifetec van aldi, want kan er niets over vinden op het i-net. Dus zo'n service manual wordt lastig, maar tip is goed dus zal het i-net eens afstruinen.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Worden de oplaadbare batterijen van de speakers opgeladen doormiddel van een kabeltje van de zender?
Dan moet je eens proberen om na het laden de oplaadkabels er eerst uit te trekken en dan de 220 stekker erin en eruit van de zender.
Heb ontdekt dat mijn draadloze headset dan 5 minuten langer aanblijft als ik geen signaal instuur.
Logische verklaring is dat de zender van de headset anders aan zou blijven staan tijdens het laden terwijl deze dan niet gebruikt word.
Als ik dus mijn headset van het laadkabeltje los haal dan valt hij na een minuut uit zonder signaal.
Doe ik nu de 220 stekker eruit en erin dan blijft hij dus 5 minuten aan zonder signaal.