zelf maken : een metallic blauwe kast, maar...

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
de frontjes van mijn kast mijn cd-rom en floppy heb ik al blauw gestpoten(logitech optical kleurtje)en dat ziet er zeeeer koel uit, maar mijn deksel van mijn kast is van metaal. moet ik dat nog eerst voorbehandelen of kan ik daar gewoon over spuiten.
ik gebuik tamyia modelbouw verf.

Verwijderd

Zeg zou je een foto ervan willen maken en posten? Ik ben wel benieuwd, zelf loop ik met het idee rond om SGI kast kleur te gaan gebruiken :)

• johnny.xxx
ik zou wel willen maar ik heb geen foto toestel en geen scanner(ja ik schaam me diep ja) maar als je het echt wilt zien mag je ook langs komen ;)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:18
Je moet geloof ik eerst goed schoonmaken en licht schuren. SGI heeft toch paarsblauw met spikkeltjes? Ziet er iig vet wreed uit! Als iemand een goede manier heeft om dat zo te krijgen, graag!

• johnny.xxx
nou komt mijn pa langs en die zegt dat ik het metaal eerst moet pri-men (ofzo) en dan licht schuren en weer pri-men weer schuren en dan spuiten. nou dan doen we dat maar.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Licht schuren inderdaad, en zorg ook dat de kast goed stof- en vetvrij is. Ff met een doekje terpentine er overheen. Zo hecht de verf beter en wordt het resultaat aanzienlijk beter.

• Obi

Obi

een primer er overheen = natuurlijk altijd beter.

• johnny.xxx
maar had ik het plastic dan ook met terpentine moeten doen (volgens mij smelt dan mijn kast)

Verwijderd

Dat heb ik dus ook laatst gedaan....ff mijn kast metallic blauw maken.....VET STOER....maar goed.

Eerste keer ging fout...jammer!
dus toen : schuurmachine erover en helemaal blank (lees:metaalkleur) geschuurd....schoongemaakt, eerste laag erover....evvies laten drogen beetje opschuren dat het mooi glad is, schoonmaken, 2de laag.....let wel op Metallic heeft wat van die glinsters erin....dus overal even veel anders krijg je kleur verschil!.....

meer vragen ben wel online met icq!

sux6

• Obi

Obi

Doe je plastic maar niet met terpentine :) dat is inderdaad niet zo bevordelijk voor de staat inderdaad. Plastic kun je gewoon goed schoonmaken (sopje :)) en spuiten.

Verwijderd

Ik heb een zijplaat gespoten met metallic-blauw. Alleen ontvet, en toen gelijk gaan spuiten. De verf zit er nog wel goed op, je moet er alleen niet langskrassen, want dan ligt 't er zo vanaf

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 11:28

Paladin

Play Ball!

Ik heb me kast alweer tijdje geleden me kast gespoten en zo heb ik het gedaan (blijft tot nu perfect zitten) De metalen gedeeltes eerst licht opschuren vervolgens met amonia goed vet vrij maken! is erg belangrijk.
Plastic gedeeltes moet je eerst voorbehandelen anders krijg je barsten in je verf enz.

Nou dat was het wel zoon beetje als je autolak gebruikt moet je hem wel ff nabehandelen met blankespuitlak.

Greetz Pala

Foto's zal ik nog wel is maken.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• johnny.xxx
ik heb modelbouw verf gebruikt, dat is speciaal voor plastic-en. en voor die metalen plaat moet je eerst een grond verfje gebuiken (het liefste primer) ander hecht het niet goed. (heb ik me dan laten vertellen)

Verwijderd

De originele verf op metaal zit er dik op en is gebobbelt.
Is het niet mooier om het oppervlak helemaal glad te maken?

(ik vraag mezelf dit af omdat ik over een tijdje mijn kastje blauw/wit wil maken)

• johnny.xxx
nee want als je een beetje schuurt dan haal je alleen de bobbeltjes eraf.
Pagina: 1