[XP] IRQ wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Weet nou niet of ik helemaal achtelijk ben maar ik wil de IRQ wijzigen van mijn raid controler. Die staat n.l. op IRQ 19 (!) Deze wilde ik op 5 ofzo zetten maar dat lukt via de normale weg niet (apparatenbeheer). Ook in de bios kan ik deze niet wijzigen.

Please Help...

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Dat komt door acpi. Dit wijst de irq's automatisch toe. Je kunt proberen om in apparatenbeheer standaard pc te installeren in plaats van acpi. Dit kan echter mis gaan. Een andere oplossing is om bij het installeren van XP in het begin (laden van stuurprogjes) f6 te drukken. Dus al bij het laden van de installatie.

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je de IRQ wil veranderen? Vind je 19 geen mooi getal of heeft je controller een te lage prioriteit in je computer?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 19:51:
Dat komt door acpi. Dit wijst de irq's automatisch toe. Je kunt proberen om in apparatenbeheer standaard pc te installeren in plaats van acpi. Dit kan echter mis gaan. Een andere oplossing is om bij het installeren van XP in het begin (laden van stuurprogjes) f6 te drukken. Dus al bij het laden van de installatie.
Ik wou het zelfde doen bij 2000, maar dat is dus mooi de soep ingelopen. Ben nu een backup aan het terug zetten van tape, ondertussen kan ik wel gaan :Z

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Of, als je lui bent, Control Panel - System - Device Manager - Computer en hier een Standard PC driver kiezen i.p.v. ACPI.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 19:54:
Mag ik vragen waarom je de IRQ wil veranderen? Vind je 19 geen mooi getal of heeft je controller een te lage prioriteit in je computer?
omdat ie zijn raid controller op een eigen irq wil hebben :)
omdat hij nu veel te langzaam is (de raid dan ;) )

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Okee raid draait op IRQ 5 maar wat ik nu weer heb is dat mijn Primaire en secondaire IDE nu een conflict geven. :( met het secondary BM Utlra DMA channel... was da??

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:10

bille

Don't call me Buff

hmjah.. alleen XP heeft best een geavanceerde ACPI... en het is eigelijk niet nodig om daar zelf mee te gaan kutten.. de kans is groter dat de traagheid van je RAID ergens anders aan ligt. Het kan ook gewoon een hardware conflict zijn die zich niet uit in een door windows herkend probleem.. maar wel op de achtergrond voor vertraging zorgt..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
De raid-controler zat zamen met een usb2 geval op irq 19. En dit leek me niet zo handig... Ben hem net aan het testen, maar heb nu weer een conflict met de

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 17:10

bille

Don't call me Buff

hmjah.. maar dat maakt dus niet zoveel uit.. Windows is heel goed instaat om de IRQ's van de apparaten te onderscheiden enzo.. lastige van het uitzetten van ACPI is dat je zelf een IRQ tabelletje moet gaan maken enzo..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nu krijg ik hem niet meer terug op acpi.... Hij blijft maar op standart system

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hoe krijg ik nou dat ACPI weer terug? Als ik de driver wil updaten geeft die alleen maar Standart PC weer en niet de anderen....

Pagina: 1