Toon posts:

[XP] Headset ....

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk verkeerde topic , Maar hier de vraag

: Hoe kan ik in vredesnaam mijn microfoon activeren van mijn headset, volgens mij zie ik het over het hoofd.

En zal XP ook problemen geven met een microfoon ......., het is verder een standaard headsetje, met geen echt merk

~Na enig proberen ... ~
"Microfoon zit in de goeie poort [staat zelfs zo'n mic'je op] , als ik nu spreek gebeurt er nix, laat ik een geluidje afspelen, zit ie dat geluidje als mijn stem ........ "

Audio Info: ESS Algero Onboard

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 12:01 ]

Verwijderd

Start -> Settings -> Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Advanced -> Options -> Properties. Staat Microphone daar aangevinkt?

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

uhm.. microfoon kabeltje in je geluidkaart doen ;)

maar wat wil je? dat je jezelf door de boxen/headset kan horen? dan moet je ff bij volumeregeling het vinkje bij dempen weghalen

Verwijderd

Topicstarter
Kabeltje zit uiteraard goed, zou wel lullig zijn als dat het probleem was !!

Ik wil mezelf idd kunnen horen door de boxen, het bedoeld voor online gaming, zoals HL en CS

En er staat geen vinkje volume regeling

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morris.h/tweakers/volume.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 19:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 19:50:
En er staat geen vinkje volume regeling
Zet dat vinkje er maar eens voor dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Valve Voice Configuration krijg ik wel van die geluidsbalken
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morris.h/tweakers/valve.JPG
Maar als ik dan de kabel uit de poort haal van de microfoon doet, zegt ie dat ie nog geluid maakt ???

Vinkje had tevens ook geen nut ...... :(

~~ Nog paar shots, dat ook al aanstaat ~~
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morris.h/tweakers/opname.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morris.h/tweakers/spraak.JPG~

~~ En geluidskaart ondersteunt microfoon ~~

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bleek dat achter in mijn beeldscherm ook een poort zit voor de microfoon, maar jammer genoeg doet ie het nu nog niet , als ik nu de microfoon wil testen, speelt ie tegelijk af met winamp. Dus als er een liedje begint in winamp, ziet ie dat als mijn stem ........, wat doe ik verkeerd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/morris.h/tweakers/winamp.JPG

Verwijderd

Zaten er dan geen drivers bij? Zoek die anders ff op het internet op!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zaten geen drivers bij ..... Is er ook iets bekend van [Windows XP ---> met Headsets/Koptelefoons ?? ]

Ik weet uit ervaring wel dat het met modems nogal wat problemen geeft ....., maar nooit iets gehoord over headsets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 23:34:
Ik weet uit ervaring wel dat het met modems nogal wat problemen geeft ....., maar nooit iets gehoord over headsets.
Drivers voor headsets bestaan dacht ik niet. Weet je zeker dat die microfoon wel goed is van dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn broertjes comp doet ie het wel, hij heeft wel als OS win98 ...., maar dat zou toch geen verschil moeten uitmaken

Verwijderd

Topicstarter
Microfoon zit in de goeie poort [staat zelfs zo'n mic'je op] , als ik nu spreek gebeurt er nix, laat ik een geluidje afspelen, zit ie dat als mijn stem ........

Wat doe je dan verkeerd ??

Verwijderd

flauw misschien: als jij winamp speelt, gaat dat over je speakers. Dat geluid komt weer op je mic. soft load?
hardware properties: geen problemen met je hardwaredrivers? (onboard audio?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 02:21:
flauw misschien: als jij winamp speelt, gaat dat over je speakers. Dat geluid komt weer op je mic. soft load?
hardware properties: geen problemen met je hardwaredrivers? (onboard audio?)
Maar dan zou hij mijn stem ook moeten registreren, als die muziek/geluid uitstaat ..... ???

Info: Het is een ESS Alegro, en staat idd onboard

edit: grrrr , op mijn broertjes comp doet hij het wel .... met Win98 als OS .... :(

Iemand ??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet iemand die een headset gebruikt onder winxp ?? , of ondersteunt XP simpel weg geen microfoon ofzo ......

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 13:06
1. Start geluidsrecorder eens bij entertainment.
2. Al eens System Setup geprobeerd bij dat valve ding?
3. Haal een fatsoenlijke geluidskaart, onboard is gewoon vaak brak.

/offtopic: wat ben je ook een noepie ict'er morris.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, oke zal wel ........ zelfs na dat werkt het ook niet :S

1.~~
record nix .... [waarschijnlijk omdat mic niet goed werkt ,... duh]

2.~~
Werkt niet, zeg ie dat hij mijn stem niet registreerd. en wil dan niet verder gaan ....

3. ~~
Onboard is misschien brak, maar werkt goed genoeg voor mij ....., maar denk niet dat dit het probleem is met mijn geluidskaart, omdat ie voorheen wel werkte .... enige verschil was een ander OS [win98] .....
Pagina: 1