Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

9 Volt TV Converter op 12 of 7 Volt?

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Ben bezig met een modje. Gaat om een goedkope bak, mag niets meer kosten dat het al gekost heeft. (400 Mhz. AMD K6, 256 Mb, 4.3 Gb.)

Idee is een beetje alla DivX MP3 box met wat extra's. Ben wat spulletjes aan het verzamelen en kwam een Averkey Plus TV converter tegen. Dat is mooi, scheelt weer een video kaartje met TV-out.

Afbeeldingslocatie: http://cache.bizrate.com/computer/large/3/I69983.jpg

Probleem, ding werkt op een 9V adaptor en wil hem eigenlijk in m'n pc bouwen. Kan ik dit wellicht op 12 of 7 Volt laten werken?

Verder zitten er vier knoppen op die wat zaken als scherpte, groote e.d. afregelen. Dit kan ik natuurlijk eenmalig instellen en het zo laten draaien. Maar zou ik die knopjes ook softwarematig aan kunnen sturen?

Verwijderd

ja kan natuurlijk 7 volt proberen.. misschien dat ie dan ook al goed werkt. Anders kun je ook maar er zit toch ook een 8 volt lijn op je voedingsstekker naar mobo.. volgens mij wel.. dan zou ik die gewoon gebruiken

Verwijderd

gewoon op je 12 volt met een 7809 o.i.d
dat ding zal toch niet meer dan 1 A trekken , dus een 7809 is wel geschikt daar voor
zal even voor een schema kijken , als je het niet begrijpt
Afbeeldingslocatie: http://ourworld.cs.com/gknott5413/7805.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.ktechno.co.kr/ls_parts/img_part/7805.gif
dit is de 5 volt versie
de 9 volt is precies het zelfde, maar dan voor 9 volt uiteraard

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 19:19 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als het niet meer dan 1A trekt kan je een 7809 aan de 12V hangen. Als je geen verstand van electronica hebt kan je het altijd in de winkel vragen hoe het precies moet.

-edit-

damn, te laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 21-12-2002 19:17 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 21 December 2002 @ 19:17:
Als het niet meer dan 1A trekt kan je een 7809 aan de 12V hangen. Als je geen verstand van electronica hebt kan je het altijd in de winkel vragen hoe het precies moet.

.
precies kan ook, en inderdaad in de winkel helpen ze je graag

• ebras
Perfect! Een 7809 is een standaard begrip?? Woon in Italie, en begin maar net met EL...

Verwijderd

ebras schreef op 21 december 2002 @ 19:22:
Perfect! Een 7809 is een standaard begrip?? Woon in Italie, en begin maar net met EL...
ja , als je de locaale electroboer binneloopt en vraagt om een 7809 of als ze je niet snappen een LM7809, dan snappen ze je wel
en anders een positieve 9 volt spannings regelaar

• ebras
Zou je een kleine beschrijving van de termen kunnen geven? Wordt het misschien wat duidelijker.

:? 100nF :? 10uF :?

• Vai
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

100 nanoFahrad en 10 nanoFahrad (schrijf ik dat wel goed?), dat zijn de waardes van de condensators. de -| |- in het schema.

De ene condensator met de + erbij, is een electrolytische condensator, als je die gaat solderen wel op de + en - letten, dat staat op de condensator zelf. Dit zijn de cylindervormige condensators, die andere 2 zijn meestal druppelvormig of vierkant/rechthoekig en die maken het niets uit hoe ze aangesloten worden.

Je kan ook het schemaatje uitprinten en aan de electroboer geven, die snapt dat op zeker wel, wel even bij zeggen dat je een LM7809 wilt hebben en niet een LM7805 zoals het schema vertelt.

[ Voor 68% gewijzigd door Vai op 21-12-2002 19:40 ]

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Verwijderd

wil je meer vermogen dan pak je een 78S09 .deze kan 2amp hebben(met koeling)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
je kunt ook enkele (weet even niet hoeveel) diodes achter elkaar in serie in de pluslijn gooien. Oer diode daalt de spanning met 0,6 volt dus dat is X diodes. Dan kom je precies op 9 volt. Zie ook mijn topic Nokia kabel aan de USB

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 19:57:
wil je meer vermogen dan pak je een 78S09 .deze kan 2amp hebben(met koeling)
Dat ding is batterij gevoed en zal echt geen 2A slurpen

verder .. probeer het ding NOOIT op 7V aan te sluiten

want dan leg je de +5V aan de massa van je video kaart (via de converter)
erg foute boel dus

Repareren doe je zo.

Verwijderd

zou zowiezo op die 1a versie ook koeling zetten al plak je um maar op een stalen plaat...
dan levert ie meer vermogen en fikt ie niet door :P

Verwijderd

uhm vraagje.. zou jij misschien aan een schema van dat ding kunnen komen??

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 11:33:
uhm vraagje.. zou jij misschien aan een schema van dat ding kunnen komen??
Kijk eens bij Plasma_tv.

Dat schema'tje is ook na te maken op experimenteerprint.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op 22 December 2002 @ 11:40:
[...]

Kijk eens bij Plasma_tv.

Dat schema'tje is ook na te maken op experimenteerprint.
nee ik bedoel een schema van die convertor... niet van die 78** die 78 boeit me niks ik moet van vga naar composit signaal toe.. dat boeit me,...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Krijg je niet gewoon een adapter bij dat ding he? :?
Pagina: 1