Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
B. Ja, maar anders soldeer je de kabel toch aan je bestaande houder.
overigens bestaan er ook snelle glaszekeringen.
Wise enough to play the fool
(waarom zou je trouwens 2 zekeringen in een en dezelfde voedingskabel willen hebben? vrij nutteloos IMHO)
Een bij de accu ivm kortsluiting en een voor de amp zelf (wel raar dat er geen een ingebouwd zit...)dominator schreef op 21 December 2002 @ 22:21:
(waarom zou je trouwens 2 zekeringen in een en dezelfde voedingskabel willen hebben? vrij nutteloos IMHO)
Wise enough to play the fool
Waarom 2 zekeringen, het advies is altijd om één zekering in de lijn binnen 0,5 meter van de accu te plaatsen. Een 2e zekering zit meestal in de versterker, maar aangezien mijn RF versterker geen zichtbare steekzekering aan de buitenkant heeft wil ik voor de versterker een extra steekzekering plaatsen. Alleen liever niet zo'n el-cheapo plastic gevalletje...
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Verwijderd
Dan een verguld zekeringblok plaatsen in de buurt van de versterker. Hier kun je de 25 2mm kabel in pluggen en dan kun je vanaf het zekeringenblok verder met 10 2mm naar de versterker.
En de versterker is volgensmij wel gezekerd (zit intern) Hiervoor moet je de behuizing van de versterker open maken.
X-tra info: Een thermische zekering klapt er nog uit voordat en glazen zekering heeft kunnen smelten. Deze zekering kun je resetten. Is bij de betere car HI-FI zaak te koop
1. automatische zekeringen (niet geschikt vanwege het hoge "vanaf"" amperage van bv 70A)
2. steekzekeringen normaal en maxi
3. waverzekeringen (zoals 1 niet geschikt omdat ze pas vanaf 60a leverbaar zijn)
4. glaszekeringen
Op basis hiervan lijkt mij alleen 2 & 4 geschikt; waarbij de glaszekering dus traag is en de steek blijkbaar niet.
Wat is dan een thermische zekering????
Daarnaast: de verdeelblokken met zekeringhouder zijn meestal alleen geschikt voor glaszekeringen; je moet erg goed zoeken om een maxi of waverzekeringhouder te vinden die ook als verdeelblok werkt (zover ik weet heeft alleen Stinger ze).
Dominator:
Het doel van de 2e zekering is het opvangen van de 1e zekering mocht deze of niet snel genoeg werken of niet goed werkt. Overtuig me zou ik zeggen
sorry, enorm offtopic, maar ik las tot drie keer toe "WA - verzekeringen"
ach...in een volgend leven lach je er om!
http://www.nl.conradcom.d...hop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X
(Ordernummer 376036-44 als de link niet werkt.)
Is dat niets?
Ach, ben je bekend met "zekeringen" dan is waver zekeringen iets voor de hand liggender dan WA-verzekeringen.0siris schreef op 22 december 2002 @ 13:14:
[...]
sorry, enorm offtopic, maar ik las tot drie keer toe "WA - verzekeringen"
Die maxizekering van conrad is niet onaardig; zal het zeker in overweging nemen. Ik heb vanmiddag de zooi in de auto "gegooid" lijnzekering steek + glas zekering. De lijnzekering zit verborgen onder de kapjes van de versterker. Voorlopig goed, maar wil zeker nog een andere oplossing!!
[ Voor 32% gewijzigd door Jivecar op 22-12-2002 19:46 ]
Achter bij de versterker kan het nuttig zijn om een zekering op maat te hebben, zeker als je nog meerdere versterkers hebt....
* memphis heeft een 100A onder de motorkap, 2x 40A en 1x 25A achter bij de versterkers.