Voor school heb ik een project lopen, ons doel is dus om een digitale weerstation te maken en alle gegevens via de pc uit te lezen.
alle sensoren zijn gemaakt en worden aangesloten op een velleman kit Rs232 moederbord. het probleem waar ik dus achter kwam is dat het dus volgens vele
niet zo makkelijk is om de parallelle poort uit te lezen. omdat vb 5 en 6 het niet standaard ondersteunen? zo wel moet iemand mij toch ff uitleggen waar ik het kan vinden. ik had zitten surfen en kwam een winio.dll tegen waarmee het dus wel mogelijk zou moeten zijn om de parallelle poort uit te lezen in VB maar dit werkt dus niet echt heel erg goed.
wie kan mij helpen tips of advies..
en ja ik weet dat er andere programma's zijn waarmee ik het kan uitlezen maar
er moet een grafisch interface zijn om de waardes netjes uit te lezen enzo
zit bijna tegen de deadline aan wie kan advies geven?
thnx in advance
alle sensoren zijn gemaakt en worden aangesloten op een velleman kit Rs232 moederbord. het probleem waar ik dus achter kwam is dat het dus volgens vele
niet zo makkelijk is om de parallelle poort uit te lezen. omdat vb 5 en 6 het niet standaard ondersteunen? zo wel moet iemand mij toch ff uitleggen waar ik het kan vinden. ik had zitten surfen en kwam een winio.dll tegen waarmee het dus wel mogelijk zou moeten zijn om de parallelle poort uit te lezen in VB maar dit werkt dus niet echt heel erg goed.
wie kan mij helpen tips of advies..
en ja ik weet dat er andere programma's zijn waarmee ik het kan uitlezen maar
er moet een grafisch interface zijn om de waardes netjes uit te lezen enzo
zit bijna tegen de deadline aan wie kan advies geven?
thnx in advance