Toon posts:

Iiyama onscherp in linker bovenhoek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een Iiyama Vision Master Pro 513 22" gekocht. Ik vindt het echt een geweldig ding. Alleen hij is onscherp in de linker bovenhoek. Ook zie ik daar als ik de iconen op mijn desktop heb (witte letters op een egaal blauwe achter grond), een beetje roze om die witte letters. Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik heb hier en daar al even gekeken, maar kon niet erg veel vinden.

Dit zijn mijn specs:
Monitor: Iiyama Vision Master Pro 513 (MA203DT) 22"
VGA: MSI MX440 64MB Geforce 4
Resolutie: 1600x1200 @ 85 Hz (ik heb ook al andere resoluties en refreshrates geprobeert).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 18:09 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ligt er misschien ergesn linksboven de monitor iets met een magnetisch veld? box ofzo?
die kan verstoring veroorzaken

[ Voor 1% gewijzigd door Fludizz op 21-12-2002 18:08 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 21 December 2002 @ 18:08:
ligt er misschien ergesn linksboven de monitor iets met een magnetisch veld? box ofzo?
die kan verstoring veroorzaken
nee

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Druk eens op de degauss knop.

En kijk of er iets van magnetisme in de buurt zit:
boxen, schroevendraaiers enz

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

dit lijkt me een garantiegeval.

je kunt natuurlijk van alles gaan proberen, maar als je instellingen van de videokaart perfect zijn en geen vreemde magnetische velden in de buurt van die hoek hebt zitten zoals bijv.: adapters, boxen, versterker, andere monitor, enz, dan had ik toch mooi fv iiyama opgebeld voor een nieuwe. dat bakbeest van jou heeft vast geen 100 euro gekost dus die moet gewoon perfect zijn.

heb zelf een iiyama 19 inch vpro454 en die moet ook perfect zijn, maar goed dat is ie dan ook.

prettige feestdagen nog met je 22 inch beest

Verwijderd

Je kleuren zijn niet goed uitgelijnd. Dit is simpel op te lossen met een instelling binnen het menu. Bij mijn 510 heet dit 'kleur reinheid' (4) en dan de Top-links' kiezen.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Misschien is de "moire" setting verkeerd

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Misschien is de kleur reinheid van de linkerbovenhoek niet echt goed ingesteld

/edit\

grmbl wildmedia was me voor :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 19:40 . Reden: POEAAPST ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Had bij me vorige vision master 400 aan de rechterkant een waziger en grijzig beeld.
Dat had niks met instellingen te maken, en kon niet met degauss e.d worden gefixed.
Kan eventueel wel iets met magnetisme te maken hebben, maar dat kan je niet zelf zo handig maken. Heb zelf ding teruggestuurd en andere gekregen. Moest ik wel ff over zeuren "want de monitor doet dat na een paar dagen niet meer, dan is het beeld weer okee". Blaataap :P
Als de standaard oplossingen niet werken: terug met dat ding!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49
ik had dat ook een tijdje terug. meteen scherm weggedaan en wat anders gekocht (maar de mijna was al uiten de garantie).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Jongens, stel je toch niet vreselijk aan. Wat de ts noemt is volkomen normaal. Een dergelijk scherm is nooit 'uit de doos' meteen goed ingesteld voor alle frequenties en resoluties. Gewoon alles even nalopen en instellen en niet meteen blaten dat je terug moet. Assertiviteit heeft alleen zin als je gelijk hebt.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 21:12:
Jongens, stel je toch niet vreselijk aan. Wat de ts noemt is volkomen normaal. Een dergelijk scherm is nooit 'uit de doos' meteen goed ingesteld voor alle frequenties en resoluties. Gewoon alles even nalopen en instellen en niet meteen blaten dat je terug moet. Assertiviteit heeft alleen zin als je gelijk hebt.
Bla bla ... |:(

Ik heb er ook last van. Een nieuwe monitor gekocht van Iiyama. Ook in de linkerbovenhoek superonscherp !! Heb alle instellingen geprobeerd. De rest van het beeld is echt al haarscherp!

Ik ga hem van de week ook terugsturen. Het is gewoon defect.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

"... wat de ts noemt ..." "... roze om die witte letters ..." ... kleuruitlijning .... instelling ....

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 21:28:
"... wat de ts noemt ..." "... roze om die witte letters ..." ... kleuruitlijning .... instelling ....
Doe maar stoer, dit werkt niet.

Ik heb zelf ook al uren lopen klooien met alle instellingen. Het mooiste beeld verkrijg ik door contrast op 100% te zetten en helderheid op 0%. Zelfs met al die extra instellingen en degaussen, gaat het gewoon niet werken. De rest van het beeldscherm is al haarscherp, behalve die ene plek.

En dan nog aan komen zetten met instellingen |:(

Ik gebruik al ruim 5 jaar verschillende Iiyama monitoren op verschillende refreshrates, resoluties en instellingen etc. maar dit is gewoon de 1e die defect is. Opzich geen probleem, maar hij is toch echt defect.

Dus SecurityRisc, dat wordt even contact opnemen met Iiyama en een nieuwe eisen. Geldt voor mij dus ook.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Niks stoer. Niets vertelt mij dat de ts ook alles al heeft geprobeerd. Als jij al wel alle opties bent nagegaan dan zit er in jou geval inderdaad niks anders op dan van je garantie gebruik te maken. Wat hij beschrijft kan met een instelling worden gecorrigeerd, pas als dat niet werkt, dan pas moet je naar de leverancier bellen.
Diezelfde leverancier wordt er trouwens behoorlijk ziek van als mensen niet alle opties eerst zelf uitproberen, laat staan de handleiding raadplegen. Hier wordt mij iets te vaak geroepen dat iets stuk is en men in de telefoon moet klimmen.

Verwijderd

bij bijna alle iiyama monitoren hebben een menu optie (ben preciese naam ff kwijt)
waar bij je voor alle hoeken de scherpte+kleuren kan aanpassen.
als je dat ff probeerden het niet werkt zit er niets op dan contact op te nemen met iiyama, mits je je hebt geregistreerd voor de onsite garantie polis (gratis voor nieuwe monitoren).
ik weet door mijn werk dat iiyama een van de beste is met hun helpdesk en onsite garantie.

suc6
Pagina: 1