Toon posts:

Write error door te hoge brandsnelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 48x Lite-On en nooit problemem mee, maar nou moet ik wat films branden voor iemand die aldi-lifetech-cd's heeft met daarop 24x multi-speed erop.

Mijn Nero geeft gewoon aan dat ik op 48x kan branden en dat probeerde ik ook, maar aan het eind van de cd kreeg ik een write error zonder verdere uitleg in de log ofzo :?

Kan het zijn dat Nero 48x mogelijk aangeeft, maar dat de cd-r dat gewoon helemaal niet aankan en het branden mislukt :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 08:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb ook wel is een '12x cd' op 48x gebrand en dat ging ook mis. Gewoon niet doen, en als het even kan op 4 speed branden. Het schijnt dat ze dan nog langer mee gaan ook.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
LauPro schreef op 21 December 2002 @ 17:46:
Ik heb ook wel is een '12x cd' op 48x gebrand en dat ging ook mis. Gewoon niet doen, en als het even kan op 4 speed branden. Het schijnt dat ze dan nog langer mee gaan ook.
Ja, maar ik moet nu snel die cd's branden. Ik ga met me 48x brander echt niet op 4 speed 20 min per cd zitten wachten, lol :P

ps. ik brand nu gewoon op 24x ja en dat ging net wel goed, maar over het algemeen gaf Nero hiervoor gewoon zelf de max. speed voor de cd-r die erin zit aan :?

Verwijderd

Smartburn is de optie die moet aangeven of de cd wel op die hoge snelheid kan branden.
Toch vertrouw ik dit persoonlijk ook niet helemaal. Zou gewoon op 24x branden... dat scheelt toch bijna niks qua tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 18:13:
Smartburn is de optie die moet aangeven of de cd wel op die hoge snelheid kan branden.
Toch vertrouw ik dit persoonlijk ook niet helemaal. Zou gewoon op 24x branden... dat scheelt toch bijna niks qua tijd.
Dat scheelt 2x, ipv 2 1/2 minuut, doet ie er nu 5 minuten over, vooral het afsluiten van de cd duurt nu veel langer.

Maar het is al goed gegaan zo op 24x :P