Toon posts:

spontane Reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds een maandje een nieuw systeem bestaande uit:

gigabyte ga7vrxp mobo, 512mb 400mhz apacer mem, amd athlon xp 2000+
chaintech geforce 4 ti4600 se

en ik gebruik win XP

Ik heb regelmatig last van spontane reboots :( zomaar ineens (ik kan net in een flits zien dat er een blauw scherm staat maar dat is korter als een halves seconde dus ik kan er niks van lezen) Het gebeurd het vaakst als ik games aan het doen ben, maar ook wel als ik gewoon een beetje aan het surfen ben.!!

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?? :?

Dacht zelf aan het geheugen en hoorde van iemand anderrs misschien een te lichte voeding (230W) ?!?! :X

Alvast bedankt

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
heb je beide opties ook al gecontroleerd?
memtest gedraait en sys met alleen de essentiele delen gedraait?

Verwijderd

:? XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?

Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/Systeemfout.jpg

(uit de xp fag)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:46 ]

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:01

jaKKer

liev ;x She's on Fire

had ik ook met windows 2k als ik 2 keer een het zelfde spel achterelkaar opstarten heb gewoon de nieuwste drivers gedownload nooit meer last van gehad (www.nvidia.com)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
voeding goed? (CPU)Cooler goed?? geheugen goed? vermoed dat 't of de voeding of de CPU Cooler is die niet lekker draait... kans is groot dat je hitte probs hebt (temp monitoren met proggie?) 230W is imho aan de krappe kant trouwens....

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

230 Watt is vet aan de krappe kant voor zo'n beestachtig systeem, dat kan ik uit ervaring bevestigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:49 ]

Pagina: 1