Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
lijkt me een mooi beginpunt, naast de drivers voor je firewire zut.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
* PanMan baalt ervan, dat hij zoveel E'tjes uitgeeft aan dit speeltje, en hij het niet doet...
RM -- deze computer --
LM -- eigenschappen --
tabblad hardware
apparaatbeheer
eigenschappen van Ipod (vraagteken)
kies dan voor stuurprogramma opnieuw installeren..
kies dan voor zelf stuurprogramma kiezen..
ik dacht dat je dan virtual drive moet opgeven..
dan stuurprogramma van diskette kiezen
ga naar het stuurprogramma wat je hebt gedownload..
kies het goede apparaat uit de lijst..
windows geeft nu een melding van -- dit stuurprogramma is niet ........ --
kies doorgaan..
en start de pc opnieuw op.. en kijk of hij het doet..
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Carnivorous1 schreef op 21 December 2002 @ 20:47:
Het schijnt zo te zijn dat de firewire aansluiting aan boord van de audigy nogal kieskeurig is qua aansluiten van hardware..... je zou het misschien kunnen proberen met een goedkoop firewire-pci-kaartje.... ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn freecom beatman flash (op USB dan) op mijn usb hub aansluit, ipv direct op moederbord (vreemd ja, meerdere hubs geprobeerd, passief/aktief)
We hebben het hier over een ipod, niet een audigy
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Een half jaar pas ofzoVerwijderd schreef op 21 December 2002 @ 22:47:
Ik loop duidelijk weer erg achter in de Wintel wereld. Sinds wanneer kan je een glimmende iPod aan zo'n kreupele Windoos hangen???
Maareuh... www.apple.com/ipod?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
suc6
Verwijderd
PanMan schreef op 21 december 2002 @ 17:34:
Heb ook Ephpod geinstalled, maar die wil eerst de Ipod als een drive zien. En dat lukt me dus niet.
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 22:58:
ga naar download.com en download het programmatje ephpod werkt echt super, ik heb de ipod allang (de 10gb mac) en zelfs daar werkt ie perfect mee (Y)
Na installatie van de driver die hij zelf vind geeft hij de byzonder nuttige foutmelding "the data is invalid". Qua drivers heb ik alleen een .exe install file van de apple site, dus niet gewoon een .inf bestandje.
Oftewel, hij doet het nogsteeds niet :((
Bu ben ik vandaag naar m'n ouders geweest, met m'n audigy. Daar leek het goed te werken, hij werd gedetect, kreeg een drive enzo. Maar Ephpod kon er alsnog nix mee. En onder Musicmatch zag hij hem wel, maar tijdens het transferren crashte het prog soms, en kwamen er nooit files aan op de ipod. Er staan nu wel 2 playlist files op, maar zonder files dus.
Iemand nog iets wat ik kan proberen? Als het aan mijn audigy ligt, koop ik wel een firewire kaartje (dat kan er nu ook nog wel af
Je kan altijd een pechexemplaar gevangen hebben natuurlijk
Zelf heb ik een (Mac)iPod die ik onder windows-XP met Xplay probleemloos kan benaderen, maar er _was_ in het begin ook een probleempje met W98 (ben alleen vergeten hoe/wat, is al meer dan een halfjaar geleden).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
botoo schreef op 23 December 2002 @ 08:25:
Is het geen optie om terug naar de winkel te gaan en te controleren of de iPod het daar wel doet?
Je kan altijd een pechexemplaar gevangen hebben natuurlijk
Zelf heb ik een (Mac)iPod die ik onder windows-XP met Xplay probleemloos kan benaderen, maar er _was_ in het begin ook een probleempje met W98 (ben alleen vergeten hoe/wat, is al meer dan een halfjaar geleden).
Waarom zou hij het dan wel doen bij zijn ouders? 't Ligt dus niet aan zijn iPod. Misschien dat je een firewire kaartje kunt lenen van iemand of naar de winkel van aankoop gaan en vragen of je er een mag proberen en als het werkt dat je hem dan koopt? (oftewel: kopen en hem binnen een week in mogen leveren?)...
Ik denk dat ze dat toch wel zullen doen, toch?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
enGrrrrrene schreef op 23 december 2002 @ 08:51:
Waarom zou hij het dan wel doen bij zijn ouders? 't Ligt dus niet aan zijn iPod.
Dat het niet aan de iPod ligt is wmb nog steeds niet zeker, weliswaar onwaarschijnlijk, maar door controle kan je wel bepaalde onzeker factoren uitsluiten.Bu ben ik vandaag naar m'n ouders geweest, met m'n audigy. Daar leek het goed te werken, hij werd gedetect, kreeg een drive enzo. Maar Ephpod kon er alsnog nix mee. En onder Musicmatch zag hij hem wel, maar tijdens het transferren crashte het prog soms, en kwamen er nooit files aan op de ipod. Er staan nu wel 2 playlist files op, maar zonder files dus.
Ik verwacht ook dat de Audigy firewire idd de dwarsligger is.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dan ga ik denk ik vandaag maar een firewire kaartje proberen te kopen, met als voorwaarde dat ik hem mag terugbrengen, als het niet helpt. Hopen dat dat lukt.
Helaas ken ik niemand met een firewire kaartje
(en de winkel waar ik de ipod gekocht heb, heeft alleen mac's staan, dus daar kan ik hem volgens mij niet testen).
Mail OzBoz even. Die heeft het probleem met de Audigy+iPod zelf ook gehad en opgelostPanMan schreef op 23 december 2002 @ 13:41:
owkeey.
Dan ga ik denk ik vandaag maar een firewire kaartje proberen te kopen, met als voorwaarde dat ik hem mag terugbrengen, als het niet helpt. Hopen dat dat lukt.
Helaas ken ik niemand met een firewire kaartje
(en de winkel waar ik de ipod gekocht heb, heeft alleen mac's staan, dus daar kan ik hem volgens mij niet testen).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nu gaan ze morgen misschien testen (probleem is dat het een mac winkel is, die eik dus geen PC's heeft staan). En anders krijg ik een nieuwe, maar dat kan nog wel ff duren
En dan hoop ik dat die het wel gaat doen.
Dus, jullie horen er nog van, ooit.
heb je nu wel een firewire kaartje gekocht PCI?PanMan schreef op 23 December 2002 @ 18:41:
Ik ben vandaag naar de winkel geweest. Daar zouden ze hem inruilen, maar ze waren op
Nu gaan ze morgen misschien testen (probleem is dat het een mac winkel is, die eik dus geen PC's heeft staan). En anders krijg ik een nieuwe, maar dat kan nog wel ff duren
En dan hoop ik dat die het wel gaat doen.
Dus, jullie horen er nog van, ooit.
Misschien hebben ze je trouwens een mac ipod meegegeven? Is ook nog een optie...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Waar is dat als ik vragen mag? Echte Mac winkels zijn er niet zo vreselijk veel, dus elke winkel die ik nog niet ken vind ik interessant!PanMan schreef op 23 December 2002 @ 18:41:
Nu gaan ze morgen misschien testen (probleem is dat het een mac winkel is, die eik dus geen PC's heeft staan).
Ze hadden me overigens wel een windows versie meegegeven, althans, dat zei de software...
Ik heb nog geen firewire kaartje gekocht. Eerst maar's kijken wat ze zeggen.
Fijne zaak ja... Enige tijd geleden heb ik ze opgebeld om te vragen of de Windows versie al te krijgen was. Die hadden ze niet, maar wel de Mac versie. De prijs was 525 euro, terwijl de adviesprijs van Apple 499 euro was. De prijs is later gedaald naar 509 euro en dat is nog altijd hoger dan de 499 die Apple als adviesprijs hanteert en die ook door Apple Store wordt gerekend. Daar krijg je de verzending dan voor niks.PanMan schreef op 24 december 2002 @ 21:33:
het is DE mac winkel, in Amsterdam, op de centuurbaan. Http://www.demacwinkel.nl/
* PanMan is happy