vanaf dat ik mijn computer heb iz er aangegeven in windows verkenner dat ik twee hardeschijven heb, maar laatst maakte ik mijn computer open en zag dat er maar een in zat. Zijn het partitie's?? Zo ja hoe kan ik die dan weghalen zonder data te verliezen??
ff voor de duidelijkheid: de partitie die je gaat verwijderen daar moet je wel de data van backupen, als deze leeg is kan je idd met Partition Magic die lege partitie verwijderen en de andere partitie resizen zodat deze de hele disk gebruikt
Het resizen kan dus zonder data verlies, het verwijderen natuurlijk niet
Verwijderd
Partition magic heeft af en toe last van vastlopers en dan ben je alles kwijt C en D drive dus maak eerst een backup van je data om zeker te weten dat je niks kwijt raakt..
Verwijderd
Ja ik ben een hele zooi aan gegevens kwijtgeraakt door partition magic...leuk proggie maar niet 100% betrouwbaar
daarom maak je ook altijd een backup.... maar goed dat het 100% werkt wordt dan ook niet door PowerQuest gegarandeerdVerwijderd schreef op 21 december 2002 @ 17:58:
Ja ik ben een hele zooi aan gegevens kwijtgeraakt door partition magic...leuk proggie maar niet 100% betrouwbaar
wat ze er wel bij vertellen is dat je ALTIJD als je met dat proggie bezig gaat een backup moet maken..
dus.. niet zeuren als je daardoor data bent kwijtgeraakt
A wise man's life is based around fuck you
er blijft idd wel altijd een risico dat er iets fout loopt, dan mag het progje nog perfect werken, wat als bijvoorbeeld juist op dat moment de stroom uit valt
ik heb er in ieder geval nog geen slechte ervaringen mee gehad, maar de belangrijke data die hield ik wel ff appart
ik heb er in ieder geval nog geen slechte ervaringen mee gehad, maar de belangrijke data die hield ik wel ff appart
Verwijderd
Leuk. Een kreet roepen zonder onderbouwing.-Fallout- schreef op 21 december 2002 @ 17:37:
partition magic
Heeft de topicstarter ook geweldig veel nut aan
Maar het antwoord is al duidelijk gegeven.. gebruik partitionmagic.. maar zorg voor een backup.. gebruik daarvoor bijvoorbeeld Norton Ghost voor...
Als je toch gaat backuppen kun je net zo goed Fdisk gebruiken, weet je zeker dat het goed gaat
niet helemaal fdisk heeft ook wel eens zijn kuren dat ie niet alle partitie's wil weghalenTerw_Dan schreef op 21 December 2002 @ 21:25:
Als je toch gaat backuppen kun je net zo goed Fdisk gebruiken, weet je zeker dat het goed gaat
neem dan delpart.exe (gratis tool) die haalt **gegarandeerd** alle partitie's weg
A wise man's life is based around fuck you
Partition Magic bied ook de mogelijkheid om 2 partities samen te voegen, dan plaatst hij de data van de 2e partitie in een subdirectory op de 1e.Youk schreef op 21 December 2002 @ 17:46:
ff voor de duidelijkheid: de partitie die je gaat verwijderen daar moet je wel de data van backupen, als deze leeg is kan je idd met Partition Magic die lege partitie verwijderen en de andere partitie resizen zodat deze de hele disk gebruikt
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
/basic
Sla de basics er maar op na (in de OM FAQ staan wat 'cursussen'). Check verder het boeltje met schijf/partitiebeheerprogseltjes als FDISK, PM, Ranish, Schijfbeheer, etc..etc..
Sla de basics er maar op na (in de OM FAQ staan wat 'cursussen'). Check verder het boeltje met schijf/partitiebeheerprogseltjes als FDISK, PM, Ranish, Schijfbeheer, etc..etc..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()