Toon posts:

[lindowsOS] onder VMware mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet iemand of het mogelijk is om LindowsOS 3.0.2 onder VMware te draaien?
Ik krijg alleen de tekst base omgeving en niet de grafische omgeving, nu las ik ergens dat als men de tekst omgeving krijgt de Video kaart niet gesupport word.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Of nog mooier weet iemand een oplossing om Lindows onder VMware te draaien?

Anton

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in de help van VMware. Hierin staat beschreven hoe je de VMware drivers moet installeren voor Linux (voor LindowOS zal dit wel hetzelfde zijn). Volg dit even, en het zou moeten werken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14
Is vast wel mogelijk.

Je hebt 'VMWare tools' voor Linux, als het goed is met o.a. een X-driver voor de "virtuele" videokaart die VMWare aan het geneste OS laat zien.

Of die werkt onder LindowsOS weet ik niet, vast wel maar het zal misschien even met de hand prutsen zijn (en dat was vast precies niet waarvoor je LindowsOS wilde proberen, vrees ik?)

[ Voor 77% gewijzigd door Wilke op 21-12-2002 17:14 ]

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met LindowsOS onder Virtual PC 6 op de Mac. Ook niet grafisch aan de gang te krijgen. Ben benieuwd of iemand hier op GoT het wel aan de praat krijgt.

Verwijderd

VirtualPC emuleert toch een S3 Trio64 adapter(?), die elke Linux wel aan de gang zou moeten krijgen.
VMware biedt zn eigen nep-videokaart aan, die dus aparte drivers nodig heeft, die in lang niet alle OS'en beschikbaar zijn ( win3.1 :+ )

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Mwa, linux kan toch ook wel "standaard vga" aanspreken? dan heb je een grafische shell en kun je vast wel een nieuwe videokaart installeren...

日本!🎌

Verwijderd

Lindows heeft de driver voor de VMWare kaart nodig tijdens de installatie om in een grafische mode te springen. Ik heb op de support site van VMWare gelezen dat dit lang niet altijd het geval is en dat er met een tekst based install gewerkt wordt. Wellicht dat de forums/documentatie van respectievelijk VMWare en Lindows daar wat over vermelden.

Probeer eens zelf wat te zoeken. Waarom moet de install perse grafisch ? Debian en Slackware hebben helemaal geen 'grafische installatieroutine".

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.