3COM (3crshpw196) connectie ping lost

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem.

Als ik onder XP of onder .Net RC2 de draadloze netwerkverbinding installeer dan heb ik telkens timeouts en ook op het 3com launcer programma zie je dan kort dat de verbinding weg is (heel kort een rood kruisje).

Als ik onder windows 2000 hetzelfde installeer heb ik totaal geen problemen.

Het valt me wel op dat als ik DEZELFDE drivers installeer dat ik bij de device manager meer kan instellen (iets van 12 dingen en bij winxp maar 4).

De antenneverbindingen zijn helemaal in orde, daar is absoluut geen twijfel over. Tijdens het kopieren van bestanden zie je ook consequent dat de datatoevoer stopt. Ongeveer om de 25 seconden. Maar bij kleine bestandjes (internet) wil het wel vaker zijn.

Het is erg irritant want soms gaan dataoverdrachten gewoon helemaal fout.

Ik heb alles al nagekeken, preamble etc. maar daar lijkt het niet aan te liggen.

Wel is het zo dat win2k de verbinding als 11MBIT netwerkconnectie ziet en winxp hem als een 11MBIT wireless verbinding ziet. Misschien dat winxp en .net de boel vernaggelen.

Is er een mogelijkheid om windows hiermee te laten stoppen? Ik heb bij de settings al het volgende aangegeven: "Use Windows to configure my wireless network settings" uitgevinkt, maar dat helpt helaas niet.

Iemand nog tips?

Ik heb trouwens de laatste drivers.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 14:39
Ik heb het wegvallen ven een verbinding tijdens datatransport wel eens vaker gezien, maar dat lag vaak aan de signaalsterkte. ook kan het een simpel irq probleem zijn natuurlijk. je kan misschien nog eens error checking aanzetten, maar dangaat het allemaal wel langzamer. gebruik je windows drivers of drivers van de fabrikant? bij avaya kun je vaak nog wat extra troubleshooting tooltjes downloaden..

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
AteZ schreef op 21 december 2002 @ 16:42:
Ik heb het wegvallen ven een verbinding tijdens datatransport wel eens vaker gezien, maar dat lag vaak aan de signaalsterkte. ook kan het een simpel irq probleem zijn natuurlijk. je kan misschien nog eens error checking aanzetten, maar dangaat het allemaal wel langzamer. gebruik je windows drivers of drivers van de fabrikant? bij avaya kun je vaak nog wat extra troubleshooting tooltjes downloaden..
Ik geef in mijn post duidelijk aan dat het daar NIET aan ligt.

Ik kan namelijk dual-booten en onder w2k heb ik het probleem dus niet.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb ! *D

De service "Wireless Configuration" zorgt ervoor dat je verbinding automagisch omgezet wordt naar het juist AP. Deze lijkt er voor te zorgen dat de verbinding consequent om de halve minuut er even uitklapt, wat resulteert in een ping loss van 1 a 2 packets. Ik heb de service uitgezet (.Net) en het lijkt nu goed te gaan. Ik gebruik de standaard 3Com Launcher met 3Com drivers.

Ik hoop dat ie blijft werken, anders laat ik het weten :7