Telefoonaansluiting van headset naar mic pluggen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik heb een headset (mic+earphones) en die heeft een telefoon aansluiting, dus zijn er converters zodat ik die op me pc kan aansluiten (naar mic pluggen) en nog een vraag: zijn er programma's om gratis via het internet te bellen ?

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Allereerst het programma... das een piece of cake... kijk maar op deze site
Volledig gratis en voor niks. Moet je natuurlijk wel kabel hebben, anders heb je nog geen financieel voordeel natuurlijk :)

Ten tweede, de headset...
Er zijn geen converters voor, voor zover ik weet, dus zul je zelf aan het knutselen moeten.

In de wat betere electronicazaak haal je twee (voor het gemak even zo genoemd) walk-man stekkertjes. Dat zijn van die kleine plugjes, die achter in je geluidskaart (en ook je walkman, vandaar die naam) passen.

Natuurlijk kun je ook even de walkman van je kleine broertje lenen voor dit onderdeel...

Nu knip je de stekker (ja, die rechthoekige, meestal doorzichtige) van de originele kabel af.
Je zult nu een twee-aderige kabel zien. Tenminste, als het goed is twee.
Maak de koperdraad niet in de war, want dan met je gaan pielen.

Aan de ene kabel verbind je het ene stekkertje, en idem bij de andere.
Weet je niet hoe dit werkt, vraag dan de meneer van de winkel even om instructies.

Zorg dat de kabels niet per ongeluk met elkaar worden verbonden!!!
Dan ben je namelijk kortsluiting aan het maken, en dat willen we namelijk niet...
Een smeulende headset op je hoofd is bovendien ook niet goed voor je gezondheid.

De finishing touch aan dit geheel wordt over het algemeen gedaan met leuk gekleurd isolatietape, maar wij zeggen even voor het gemak plakband, dan weet iedereen waar ik het over heb.

Het plakband drapeer je netjes om je bouwseltje heen, zodat je zeker ervan bent, dat de boel niet losschiet.

Het geheel moet er nu alsvolgt uitzien:

Headset---------<======:

legenda van dit prachtige plaatje:
--- = snoer van headset naar splitsing
< = splitsing
= = de twee kabels, die uit de splitsing komen.
: = de twee 'walkmanstekkertjes'.

Nu ben je klaar!
Volg nu de snoer van je boxen, naar beneden, achter de computer. Kijk waar hij je computer in gaat, en trek hem eruit. Plug een van de stekkertjes in die opening.
Dan heb je nog een 'gaatje' voor je andere stekkertje.
Steek deze maar even ergens in, als je niet weet waar ie in moet.

Wanneer je dit alles snel genoeg gedaan hebt, kun je als het goed is nog nét de Windows-opstart melodie horen door je koptelefoon van de headset.
Hoor je niets, dan moet je toch even gaan proberen met verschillende mogelijkheden op je geluidskaart.
Uiteindelijk zul je geluid horen.

Nu nog de microfoon testen...
Start de soundrecorder van Windows, en druk op record. Praat even gezellig de ruimte in, en luister daarna het opgenomen stukje af.
Hoor je je eigen stem? Dan is het goed!

Hoor je niets, dan moet je even kijken of je microfoon wel geselecteerd staat als opname-bron bij de geluidsinstellingen, en daarna kijk je of hij misschien op microfoon-boost moet staan.
Heb je nu nóg geen geluid, dan haal je de microfoonstekker er weer uit, en doe je hem in een ander gaatje.

Probeer het geheel nog eens tot het werkt, en dan ben je helemaal klaar.

Na dit lange verhaal moet ik overigens wel melden, dat een echte computer headset niet eens zo duur is, en voor een tientje of minder te koop is bij iedere computerwinkel...

Succes ermee!

• ubermaestro
Ik zie twee draden: van links naar rechts: blau, rood, groen, wit. Welke twee moet ik aansluiten?

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Blauw en rood is er eentje
en Groen en wit is er eentje

• Alkaline
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Moet je natuurlijk wel kabel hebben, anders heb je nog geen financieel voordeel natuurlijk[/quote]Dit is niet waar. Ik heb ISDN en dat gaat prima. Als je inbelt met Quickonline of Supercrap bel je zelfs naar de buren goedkoper.

Als je lang kan wachten, dan kan je bijwww.poptel.com een gratis headset krijgen. Deze in je geluidskaart steken en je kan goedkoop bellen. Je hebt diverse sites waarmee je gratis kan bellen. Mijn favoriet is Go2Call. Gebruik de search voor nog meer aanbieders.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

• ubermaestro
Ja ik had al weleens een headset voor een tientje gekocht en die was bagger. En ik had toch twee headsets met telefoonaansluiting die het erg goed deden. Ik heb dat hot telephone maar dat gaat via je browser, heb je ook echte programma's voor ? En dat poptel heb ik al besteld, twee maanden geleden of en nog niks ontvangen :(

• ubermaestro
Oja ik had nog geprobeerd om die telefoon aansluiting te veranderen, maar zonder resultaat, want bij het geluid hoor ik alleen maar ruis en de mic hoor ik al helemaal niet. Komt misschien door de gare plugjes die ik gebruikte. Iemand enig idee hoeveel die dingen kosten
Pagina: 1