Ter info: Swiftech MCX4000 op Asus P4S533

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Bij het plaatsen van deze heatsink op dit moederbord liep ik tegen een probleem aan. Namelijk dat er een condensator en een spoel in de weg zitten.
Het is me wel gelukt om hem uiteindelijk erop te monteren :), maar daarvoor heb ik die 2 componenten voorzichtig aan de kant moeten buigen.
Als je dus geen zin hebt in dit risico (dat je je mobo sloopt), neem dan een kleinere heatsink dan de Swiftech MCX4000.

Verwijderd

bedankt voor de info

overbodig

Modbreak
T-mug, je bent bij deze geband.
Doei :)

[ Voor 89% gewijzigd door BalusC op 22-12-2002 09:14 ]

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Als je het overbodig vindt, waarom reageer je er dan op. Zucht... mensen zoals jij zijn altijd lekker motiverend op een forum.

Verwijderd

Ik vind dit dus wel handig, ik heb in het verleden ook zoiets meegemaakt. Is het toch leuker als je het van te voren had geweten.

[off-topic]
Rene59, is dat dig-dug in jouw icoon?
[/off-topic]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het is iid aardig van rene59 dat hij het ff meld, en als het je niet kan boeien post dan niet

Ik heb zelf ook een swiftech blok mcw462 en er zit bij mij ongv. 3mm tussen de condensatoren en het blok,past dus gelukkig net :P

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
klopt. hier heb ik ook last van gehad. heb namelijk de zelfde koeler maar wel een andere mobo. bij zet er een kleine spoel linksboven in de weg. daar door kon hij er net niet helemaal op. deze heb ik een klein stukje verbogen. nu zit hij er prima op.

Verwijderd

als ie niet goed past kun je toch echt beter gaan ruilen imho, of gewoon zoeken naar een topic als deze voordat je em koop :D
maar of dat gedaan zal worden...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

anders soldeer je de condensator iets verder weg.. (met een koert draaitje dan wel te verstaan :P )

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 16:15:
bedankt voor de info

overbodig
grote mond voor iemand met al wel 12 posts en een dag ge regt :/

mare als je een echte tweaker ben :P verplaats je die condensator en spoel tog ffe })

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Ik hen de MCX478 nog :) en die past ook ternauwernood op een P4PE moet ik zeggen..

Het is duur en lomp , maar het koelt als en gek :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ignore die ene gozer verder maar, we zullen geen last meer van hem hebben ;)

Maar deze aanpak heeft toch wel een lange geschiedenis. Een overbekend voorbeeld is die met de Golden Orb. Deze koelers, die ca. 4 jaar geleden populair waren vanwege hun geile uiterlijk, waren relatief groot. Ze pasten ook niet op alle moederborden zonder dat de condensatoren in de weg stonden. Er moest dan ongeveer 2 millimeter van de onder-zijkant worden afgevijld om ze toch passend te krijgen. Dat had ik ook moeten doen eer ik mijn BP6 van twee Golden Orbs kan voorzien :)

Op bp6.com staat zelfs een hele manual :Y)
http://www.bp6.com/orbs.php

Het kan echt geen kwaad om een beetje van het koelblok af te vijlen/zagen om het boeltje passend te krijgen. Condensatoren wegbuigen kan nog wel, maar doe dat wel met beleid!

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 22-12-2002 09:21 ]

Pagina: 1