Aanslaggevoelig toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Bestaan er eigenlijk toetsenborden voor de PC met aanslaggevoeligheid?
Dus net zoals bij sommige MIDI keyboards/synthesizers dat als je harder op de toets drukt, dat dan bijv. het geluid verandert.

Het lijkt me handig in autorace spellen, je kunt dan veel nauwkeuriger gas bij geven door de W- of pijltjestoets verder in te drukken.
Of dat je in spellen als MOHAA of BF1942 lopen kunt laten overgaan in rennen.

Ik weet dat er joysticks en racesturen met gaspedalen bestaan, maar voor veel mensen is dat geen optie. Te duur, neemt te veel ruimte in of het speelt gewoon niet lekker.

Is iemand als eens zo'n soort toetsenbord tegengekomen of moet ik toch mijn MIDI keyboard gaan modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:21
Ik ken ze in ieder geval niet en wat betreft dat modden van je midi keyboard. Ik denk dat het niet zoveel zin heeft omdat er nog geen programma's zijn die het ondersteunen. (of je zou natuurlijk zelf iets moeten proggen)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
bestaat afaik niet, en lijkt me ook vrij wazig, aangezien de cursortoetsen bijvoorbeeld dan als joystick herkend moeten worden oid... :)

en dat gaat dus vrij lastig worden als je je cursortoetsen ook voor normaal "office-gebruik" wil gebruiken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Euh, je kan ook gewoon een goedkope joystick kopen natuurlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Een goede joystick heb ik wel maar die gebruik ik alleen voor vliegspellen. Voor een FPS speelt het niet prettig.

Een pc toetsenbord met aanslaggevoeligheid zou natuurlijk met een driver werken. Op het moment dat je in een office applicatie zit, zou je keyboard naar de normale mode moeten terugschakelen. Lijkt me niet z'n probleem.

En over dat MIDI keyboard modden, dat was een geintje :) Ik ben overigens wel een eens programma tegengekomen dat het omgekeerde deed, van je pc keyboard een MIDI keyboard maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Hmm gat in de markt :P
Maar idd zou het wel erg handig zijn dat je bij 1/3 naar links drukken alleen naar links helt zoals in SoF II, bij 2/3 langzaam naar L loopt en bij 3/3 naar links rent bv. :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42791

Ik betwijfel het. Een keyboardtoets is volgens mij OF ingedrukt OF niet ingedrukt. Daartussen zit gewoon niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Anoniem: 42791 schreef op 21 december 2002 @ 16:47:
Ik betwijfel het. Een keyboardtoets is volgens mij OF ingedrukt OF niet ingedrukt. Daartussen zit gewoon niets.
Klopt, de sensoren registreren een druk/aanslag of niets. Natuurlijk is het wel te maken om het aanslaggevoelig te krijgen,maar ik denk dat dat flink de papieren gaat lopen. Verder weet ik niet wat de aansluiting aankan, maar volgens mij moet het dan minimaal USB 1.0 zijn om de data die hij dan te verwerken krijgt door te sturen, aangezien je geen vertraging wilt als je meerdere knoppen tegelijk indrukt.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bad_Karma schreef op 21 december 2002 @ 15:43:
Bestaan er eigenlijk toetsenborden voor de PC met aanslaggevoeligheid?

[...]

Ik weet dat er joysticks en racesturen met gaspedalen bestaan, maar voor veel mensen is dat geen optie. Te duur, neemt te veel ruimte in of het speelt gewoon niet lekker.
Nee, een aanslaggevoelig toetsenbord, dat zal lekker goedkoop zijn! :P

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 17:04

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kunt ook een alternatief "toetsenbord" kopen. Iets als een MS Strategic Commander.
Daar zitten heeel veel knopjes op en je kan hem als een joystick gebruiken.
Even wennen, maar dan ideaal voor een fps.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71592

mm misschien kun je wel wat doen door een driver te schrijven (of laten schrijven aka zoeken .. wie weet is er iemand geweest die dit al heeft gedaan..) die iets als een toetsen combinatie vertaalt iin een andre code... weet verder niet hoe dit zoe moeten maar ok..
verder heb ik een toetsen bord waar ipv de gebruikelijke 4 toesten er 8 (ook nog 4 diagonalen..)zitten met in het midden een toets turbo .. als je die indrukt en een van de toetsen er omheen gaat hij konstant codes verzenden als of je als een gek op de pijltjes toesten drukt.. maar dan sneller dan je het zelf kunt.. voor meer info mail ff je vraag naar 8dot@eightdot.tmfweb.nl dan zal ik dat ding weer eens opzoeken .. het ligt nu in de kelder omdat hij het niet goed doet.. (zit geloof ik kortsluiting in .. heeft m'n pa's 386 mobo gesloopt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73306

Bad_Karma schreef op 21 December 2002 @ 15:43:
Is iemand als eens zo'n soort toetsenbord tegengekomen of moet ik toch mijn MIDI keyboard gaan modden?
Nee, racen via een (synth) keyboard, dat lijkt me spannend! :-) Maaruh, wel eens gedacht aan een PS2 controller (of een PC variant daarvan). In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten zijn de simpele knopjes op de PS2 controller (rondje, vierkantje, driehoekje, kruisje) ook gevoelig voor de hoeveelheid druk die je er op uitoefent en persoonlijk vind ik dat beter racen dan een echt stuurtje, wat ik eigenlijk nooit meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

er zijn geen spellen zoals mohaa die het ondersteunen volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 23:31

AceRimmer

What a guy...

Moet dat keyboard naast aanslaggevoeligheid wel aftertouch hebben, anders moet je eerst je toets loslaten en dan harder/zachter opnieuw aanslaan... 8)7

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
Ok misschien zijn er nog geen FPS spellen die het ondersteunen maar dat kan nog komen.

Ik begrijp dat z'n toetsenbord duurder zou worden maar mensen betalen ook 100 EUR voor een force feedback joystick, dus waarom hier niet voor?

iRuben wil je zeggen dat gamepads voor de pc al zoiets hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73306

Bad_Karma schreef op 22 december 2002 @ 10:34:

iRuben wil je zeggen dat gamepads voor de pc al zoiets hebben?
Ik heb geen idee, ik heb geen PC. Maar de PS2 (PlayStation 2) heeft het wel. Aangezien ik wel eens van die PC gamepads zie die HEEL ERG op de PS2 gamepads lijken, zou het me niet verbazen als die het dus ook hebben. Bovendien heb ik ooit online wel eens een stukje hardware gezien om je Nintendo pad aan een PC te hangen, dat zal er ook wel zijn voor een PS2 pad ofwel "DualShock Controller".
Pagina: 1