Verwijderd

Topicstarter
ik heb een canon ixus v3 wanneer de flitser gebruikt word heb ik vaak last van rode ogen op de foto's...... :( weet iemand wat ik eraan kan doen? of hoe ik dat het beste eventueel kan bewerken ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja kan dit makkelijk wegwerken met een prog zoals photoshop, volgens mij is dit ook niet de eerst x dat dit gevraagd word :)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

cue

ACDSEE heeft mooi tooltje daarvoor in de editor zitten, daar doe ik het altijd mee.

Verwijderd

Het wegwerken van die rode oogjes gaat perfect met Photoshop.

Verwijderd

denk dat de topic starter het meer technisch bedoelt, dus met bijv. een rode ogen flits/lampje

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Voorflits, niet direct in camera laten kijken, extra lichtbronnen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Er zit een speciale anti rode ogen flits instelling op de camera, bij mij lost die het altijd wel op. En anders idd met een fotosoep programmatje. Hoe bevalt de V3 eigenlijk, ik vind het een beetje tegenvallen eigenlijk qua kwaliteit. De Ixus 330 maakt in mijn ogen foto's die veel scherper zijn qua kleur.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
ja als het goed is heb ik die anti rode ogen functie (laat ikhet zo maar zeggen) al aan gezet lijkt erop dat het geen zin heeft... ik moet dus echt zien te veranderen met software ! ACDSEE ? hoeveel? welke versie of is dat het gewoon? jongen ik ben niet zo thuis in die wereld ... photoshop 7.0 heb ik er wel opstaan maar ja dan nog? moet ik dan gewoon wat gaan tekenen? zou niet weten hoe? zwart of grijs? of wit ? help me please

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heel vaak is het probleem idd ook dat mensen gewoon recht in de camera kijken. Als je de compositie van je foto verandert dan helpt dat al veel. Of je neemt gewoon meerdere foto's, daarvoor heb je digitaal.. Maar eh, hoe bevalt hij jou nou dan?

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
euhm ja heb hem pas sinds gister... hij doet het goed ben er een beetje mee aan het spelen geweest nu is de accu leeg :( ik weet niet hoelang ik hem eigenlijk voor de tweede keer moet opladen? ik heb vandaag effe snel extra geheugen gehaald 256 mb van Trancend ultra 25x werkt ook goed... verder was het weer vandaag maar klote beetje donker ik zal binnekort wel wat posten

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Batterij vind ik zelf wel redelijk lang meegaan, dat vond ik juist pluspunt. Maar laat maar horen wat je er van vind. Ben benieuwd.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
ja goed maar weet iemand nu hoelang ik hem het beste kan opladen voor de tweede keer?

is het gewoon goed als het groene lampje brand? of moet ik hem nog een paar uur extra laten zitten?

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik heb hem zelf altijd gewoon een nacht in de lader, dan kan ik er wel een dag of 4 foto's mee maken, niet constant achter elkaar natuurlijk maar lang genoeg. Vind wel jammer dat er geen batterijindicator op zit, maar goed, als hij waarschuwt dat de accu leeg is dan kan je meestal nog wel even doorgaan met foto's maken. Wat ik ook altijd doe is de herlderheid van het LCD schermpje wat lager zetten, die vreet de meeste stroom.

Oh ja, het is natuurlijk wel een lithium-ion accu dus de laadtijd maakt niet uit, je kan hem ook gewoon bijladen, dus elke keer als je hem niet gebruikt gewoon in de lader, dan is hij altijd vol.

[ Voor 20% gewijzigd door RawPeanut op 21-12-2002 17:01 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
mmm oke nee maar ik dacht dat het de eerste paar keer beter was als ik hem langer niet laden.... ik vraag dit omdat ik hem eigenlijk vanavond nodig heb.... 5 uur is dat genoeg?

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

5 uur moet genoeg zijn, als je een Nikkel metaal hybride accu hebt dan is het inderdaad beter om hem te trainen, wil zeggen eerst helemaal ontladen en dan opladen en de eerste keer echt flink lang in de lader. Maar met de accu van de V3 maakt het niet uit. Ik heb zelf trouwens een extra accu bijbesteld, om toch voldoende stroom te hebben op vakantie enzo.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
mmm ja die accu's kun je toch ongeveer voor 39 euro kopen?

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik heb zelf de autolader erbij aangeschaft. Gewoon in de sigarettenaansteker en dus opladen tijdens het autorijden. Ook ideaal op vakantie in Mexico, waar ze hele andere stopcontacten hebben.

Overigens staat in het boekje dat hij in ruim 2 uur de hele accu oplaadt.
Dat lukt in de praktijk ook altijd.

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

39 euro is een beetje te laag gegrepen denk ik, inkoop kan ik hem voor 46 euro of zoiets halen, dat is nog ex btw, dus in de 50 gaat ie wel kosten

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

rode ogen functie heeft het nadeel van die vele flitsen en het feit dat mensen bij de 1e flits al door hebben dat ze de andere kant op moeten kijken willen ze niet op de foto....

• NijntjePluis
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 19:42
Cue schreef op 21 december 2002 @ 15:58:
ACDSEE heeft mooi tooltje daarvoor in de editor zitten, daar doe ik het altijd mee.
Waar in ACDSee kan ik dit vinden?

Als je denkt dat onderwijs duur is, moet je onwetendheid eens proberen.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 14:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Warezrequest?

ff googlen lijkt me, is gewoon een site van...
En voor Hansaat: in de fotobewerkings programma's die je gebruikt even zoeken naar een functie die red-eye reduction heet. Deze scant het plaatje op de specifieke rode kleur die de ogen hebben op zo'n foto en zal deze vervangen door een afgeleide van de omliggende donkere pixels. Daarmee val het rode effect een beetje weg.

Suc6!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Hoezo warezrequest? Ze hebben het alleen over het programma ACDSee, niet waar je het kan vinden. Maar inderdaad die red-eye reduction zit in veel programma's, inderdaad wel makkelijker.

Canon Digital Ixus V3

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 14:54

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

[schaammodus] oeps! verkeerd gelezen [/schaammodus]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 16:22

Dennahz

Life feels like hell should.

Hmm, ik denk dat je dat beter ff weg kan halen dude.. :X

[ Voor 99% gewijzigd door Dennahz op 23-12-2002 20:12 ]

Twitter

Verwijderd

}) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r:r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9 }) ;( :Z :z O-) O-) O-) O-) :+ :+ 8) 8) B) B) :r :r :9

Verwijderd

ettertje ga met je piemel spelen

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 20:24:
ettertje ga met je piemel spelen
doet zelf :( }) :r

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online