probleem met mn Philips tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73216

Topicstarter
Zoals de titel zegt: ik heb een probleempie met mn Philips tv. Het gaat als volgt: enkele posten kan ik nl niet ontvangen, het is te zeggen, SOMS kan ik ze ontvangen. Neem nu bv CNN, als ik zap en op CNN kom krijg ik:
-ruis
-of beeld met slechte kwaliteit
-ofwel beeld met goeie kwaliteit (dit gebeurt zelden)

Nu, het probleem ligt dus wel degelijk bij mn tv, want een andere tv boven ontvangt die bepaalde zenders wel.

Ik heb het proberen op te lossen:
-herbekabelt (niet opgelost)
-andere tv niet aangesloten (misschien lag het daaraan, niet dus)
-alle frequenties op alle banden afgelopen (niks gevonden)
-enkele kere op mn tv geklopt (geen verandering)
-en ik gebruik 75Ohm coax kabel

ook heb ik al gegoogled en alleen leveranciers en andere zever gevonden (ik wist wel niet wat ik in godsnaam moest zoeken).

Heeft iemand van jullie een gelijkaardig probleem en hoe is het opgelost, of weet iemand van jullie dit gewoon op te lossen??

TV specs: Philips 25PT532B/01

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bel je kabelbedrijf eens op, dat die de boel doormeten. Of Philips bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:49

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Al andersom geprobeert? Je tv beneden. Dan weet je in ieder geval zeker dat het neit aan je tv ligt. En soms kan fijnafstelling helpen. Had mijn zus namelijk ook een keer. Alle zenders waren iets verschoven. Het automatisch zoeken ging verkeerd, maar met fijnafstelling ging het wel goed.

En anders Philips bellen.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-05 14:47

SmartDoDo

Woeptiedoe

Grote kans dat je kanalenkiezer aan gort is. Ik herken het namelijk dat je idd een aantal zenders niet meer goed kunt ontvangen en andere wel. Soms is het geluid niet goed beeld weer wel, dat soort fratsen. In mijn geval opgelost door een eenvoudig AV reparatiebedrijf een nieuwe te laten monteren. Waarschijnlijk kunnen ze je ook zo wel vertellen of dit het is of dat het nog wat anders zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73998

Dit word idd veroorzaakt door de kanalenkiezer (tuner) in je tv.
Dit is een vaker voorkomende klacht bij dit type.
Deze tuner hoeft niet te worden vervangen, maar kan worden gerepareerd.
Ik vermoed dat je rond de 70 a 80 euro hieraan kwijt bent.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En kun je die kanalenkiezer niet zelf repareren, ik ben nog redelijk goed in elecronica, microelectronica en al dat soort van dingen? In elk geval, kzal eens kijken naar die fijnafstelling.
Ps ik denk niet dat ik nog die garantie heb, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat kan, haal de tuner eruit, verwijder de beide zijkanten en vervangen in het achterste deel van de tuner, het midden-frequent deel, alle elkootjes (stuk of acht), let erop dat de printsporen onder de elko's niet zijn aangetast. Enkele van deze elko's hebben namelijk gelekt. Wederom succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 73998 op 21-12-2002 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 73998 schreef op 21 December 2002 @ 16:45:
Ja, dat kan, haal de tuner eruit, verwijder de beide zijkanten en vervangen in het achterste deel van de tuner, het midden-frequent deel, alle elkootjes (stuk of acht), let erop dat de printsporen onder de elko's niet zijn aangetast. Enkele van deze elko's hebben namelijk gelekt. Wederom succes.
_/-\o_ THX man, zal ik dan ff morgen bekijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ff nieuwsgierig: is het gelukt of kwam je nog problemen tegen?
Pagina: 1