Toon posts:

Asusprobe en Sisoft Sandra oneens met elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vermoedelijk is deze vraag al eerder voorbij gekomen in een der a7v333 topics maar na 15minuten search vind ik geen duidelijk heid(aub geen flame omdat ik erover heen gekeken heb).

Asus probe geeft volgende temps weer idle: cpu 43C moederbord 30C

Als ik nu een benchmark in Sandra open verteld Sandra mij: cpu 33C moederbord 30 graden.

Mijn vraag is ik weet dat biosen correctie uitlezen op de temps van de cpu, draai nu 1015 final bios voor mijn a7v333.
Heb een Vulcano7+ cooler die op medium stand draaid dus 5300rpm, bovendien 3 extra case coolers. Dus koeling is wel op orde.
(rest specs zie sig)

Wie heeft er nu gelijk over cpu temp Asusprobe of Sisoft Sandra??

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik zou zeggen vraag een tovenaar, aangezien wij even veel (weinig) zinnigs hierover kunnen zeggen als jij.

Ik ben geneigd om de waarde van Asusprobe eerder te geloven, aangezien Sandra nog wel een foute meldingen wilt geven. Download ook eens motherboard manager5 en kijk eens wat dat zegt.
Verder zou je nog eens in je bios naar de temps kunnen kijken en vergelijken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Twee notoire leugenaars. Wie zal gelijk hebben? :+ Het beste wat je kunt doen is in het BIOS kijken en nog andere tools raadplegen (b.v. MBM en Speedfan). Verwacht geen waarde's die 100% correct zijn, daarvoor is de meetmethode te onbetrouwbaar gebleken alsook de manier van uitlezen (wat jouw geval eens temeer onderstreept).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.