Hoi mensen,
Even de huidige situatie:
• Ik draai kernel 2.4.20-ac2
• Het is een Debian bak.
• Er zitten 2 IDE schijven in RAID1 (dat werkt goed)
• Ik heb een Onstream DI-30 (IDE) met ADR30 tapejes (beide nieuw)
• Ik gebruik de ide-tape module voor de tapestreamer. (hij zit dus op /dev/ht0)
• Arkeia is zover ik weet goed geinstalleerd en gebruik ik vanuit KDE2
• De configuratie v. Arkeia is aangepast voor OnStream.
• Als ik de blocksize niet op 32768 dat gaat hij piepen over verkeerde blocksizes in syslog. Op bovenstaande pagina staat echter wel het volgende:
Het probleem zit dus bij het terugzetten. Als ik dat probeer vraagt hij eerst om het goede tapeje in de tapestreamer te doen, dat gaat nog goed, maar daarna geeft hij een foutmelding dat de file niet grestored is.
Even twee logfiles:
.
Even de huidige situatie:
• Ik draai kernel 2.4.20-ac2
• Het is een Debian bak.
• Er zitten 2 IDE schijven in RAID1 (dat werkt goed)
• Ik heb een Onstream DI-30 (IDE) met ADR30 tapejes (beide nieuw)
• Ik gebruik de ide-tape module voor de tapestreamer. (hij zit dus op /dev/ht0)
• Arkeia is zover ik weet goed geinstalleerd en gebruik ik vanuit KDE2
• De configuratie v. Arkeia is aangepast voor OnStream.
• Als ik de blocksize niet op 32768 dat gaat hij piepen over verkeerde blocksizes in syslog. Op bovenstaande pagina staat echter wel het volgende:
• Backuppen e.d. gaat perfect, database van Arkeia wordt ook goed geupdate."Note: There is some controversary whether a "BLOCK_SIZE" "32768" statement should be added to the drvtype definition or not. In theory it should be there, but in practice it seems to prevent successful restores.
Het probleem zit dus bij het terugzetten. Als ik dat probeer vraagt hij eerst om het goede tapeje in de tapestreamer te doen, dat gaat nog goed, maar daarna geeft hij een foutmelding dat de file niet grestored is.
Even twee logfiles:
arkread200.lg1
2002/12/21 15:00:45 E16050860 arkread200 (770) ftenum_to_dtenum [L1395]: bad end
2002/12/21 15:01:12 E16030030 arkread200 (770) read_blk [L55]: bad end,seqnum=0 (5: Input/output error)
OK, dat was het hele verhaal. Heeft iemand enig idee/ervaring wat hier fout gaat? Ik ben er al veel te lang mee bezigSyslog
Dec 21 15:01:12 Propus kernel: ide-tape: ht0: skipping frame 24, logical_blk_num 1018 (expected 3)
Dec 21 15:01:12 Propus kernel: ide-tape: ht0: couldn't find logical block 3, aborting (block 1018 found)
Dec 21 15:01:12 Propus kernel: ide-tape: ht0: unrecovered read error on logical block number 3, skipping