[XP] Hibernate crashed

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Zit hier al tijden af en toe op te puzzelen waarna ik het weer opgeef.
Nu hier maar eens proberen.

Als ik op deze computer(Pentium4 met 256 MB RAM) Windows XP(met SP1) geinstalleerd heb, dan kan ik in het Shut Down menu geen hibernate doen. Ik kan wel in power options hibernate aanzetten, waarna ik wel Hibernate kan kiezen.

Als ik vervolgens Hibernate doe, komt er een Windows schermpje met: Preparing to hibernate, waar ie vervolgens op blijft staan, hoe lang ik ook wacht.
Afgelopen week heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd ivm een nieuwe HD, en toen gelijk maar weer geprobeerd. Hibernate stond weer uit, in Power Options aangezet en toen Hibernate gekozen.

Zonder problemen, binnen 5 seconden was ie uit. Computer weer aan, binnen 10 seconden stond ie weer keurig in Windows. Maar dat was ook gelijk de laatste keer dat het werkte. Nu heb ik weer hetzelfde probleem, hij hangt bij Preparing to hibernate.

Ik heb hier ook nog een andere computer, een Pentium3 met 384 MB RAM, met Windows XP. Als ik daar Windows XP op installeer staat Hibernate wel standaard ingeschakeld, en werkt het ook constant zonder problemen.

Op basis waarvan bepaald de WinXP setup of Hibernate aan of uit moet staan?

En waarom crashed ie erop? Ik heb meer dan zat ruimte om de memory dump op te slaan, nog zo'n 45 GB vrij, dus dat kan het probleem niet zijn.

Tja

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Check je powersettings eens in je BIOS.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je een driver hebt die buggy/niet digitaal getekend is. Check dat eerst ff :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
dog4life schreef op 21 december 2002 @ 16:57:
Ik denk dat je een driver hebt die buggy/niet digitaal getekend is. Check dat eerst ff :)
Daar hebben we 'm.
De driver voor mijn Billion Bipac ISDN kaart is niet digitally signed. Da's ook de enige geloof ik.
Na deinstallatie van deze werkt hibernate weer.

Is dat MS' wraak omdat die niet digitally signed is, of is er echt iets mis met die driver? In dat laatste geval zit er niet veel anders op dan een andere ISDN-kaart te kopen, want hier is geen andere driver voor te krijgen.

Tja