Toon posts:

[PHP+javascript]Pagina's buiten server gaan raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met de site voor ons bedrijf, wij maken daarbij gebruik van de webshop die op de server van de leverancier staat, maar nu flipt het javascript van het menu erop. Iemand een idee hoe dat kan?

URL:http://rison.dyndns.info:6543/rison/

Het gaat dus om het stukje shop, alles zit dicht op de catalogus na, klik er maar eens op, het menu is dan verdwenen en je zult moeten refreshen om hem terug te krijgen, maar waarom?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik zal je alvast verklappen dat hij in Mozilla 1.2.1 helemaal niks doet...

Verder is javascript Webdesign & Graphics stuff, dus ff gemoved....
/ot

Ik denk dat 't probleem erin zit dat je menu in het onderste frame zit, maar dat die niet geladen wordt bij de andere pagina's, en enkel op de homepage...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit in het bovenste frame maar overlapt in het volgende frame.
En je kan elke pagina op mijn server includen, werkt allemaal, maar geen pagina's erbuiten...

Verwijderd

Topicstarter
En heeft iemand toevallig dan zo'n zelfde soort menu wat wel onder alle browsers werkt, want dat is eigenlijk wel een beetje een vereiste natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 15:29 . Reden: Sorry, had eigenlijk andere bericht willen editten.... ]

• drm

drm

f0pc0dert

Ik neem aan dat je weet dat scriptrequests verboden zijn, en zo niet, dan weet je het nu. Die toer kan je dus beter niet op gaan ;)
Hij zit in het bovenste frame maar overlapt in het volgende frame.
En je kan elke pagina op mijn server includen, werkt allemaal, maar geen pagina's erbuiten...
In dat geval is het een domein probleem. Je mag met JavaScript geen pagina's bewerken die van een ander domein komen, dan krijg je een "access denied".

De oplossingen zijn dus:
of zorgen dat de pagina's allemaal van hetzelfde domein komen,
of het script zo aanpassen dat het niet binnen pagina's van het andere domein hoeft te klooien (wat lastig wordt als je met frames aan de gang bent)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ow kijk, weer iets verder....

maar allemaal van hetzelfde domein is dus geen oplossing....

En het zonder frame's maken wordt helemaal lastig denk ik.
Zou het wel werken als ik op die server exact hetzelfde menuutje neer zou gooien en dan gewoon die ene pagina daar zou hosten, dus alleen frame pagina met menuutje.....?

• drm

drm

f0pc0dert

Dat kan wel, maar dan moet je wel het topframe verversen zodra er naar ander domein gelinkt wordt, zodat je elke keer zorgt dat het gehele frameset op 'tzelfde domein staat.

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik maandag die gasten eens bellen, we kunnen daar geloof ik één of twee pagina's zetten, en dat zou net genoeg zijn....

• drm

drm

f0pc0dert

Je zou ook iframes kunnen overwegen...

~ Gottfried Leibniz

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:34

nrg

Bij mij doet 'ie 't prima :?
IE6, XP Pro SP1
Pagina: 1