• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

Topicstarter
Hallo, hier een vraag waarmee ik jullie graag lastig zou willen vallen,
Ik woon al een tijdje in mijn huis en wij hebben hier twee telefoonaansluitingen. Er is echter een probleem. Bij iedere normale aansluiting met twee wandcontactdozen (zoals dat zo netjes heet) is het zo dat je vanaf elk toestel kunt bellen. Bij ons ligt dit anders. Om dit duidelijk te maken zal ik deze twee 'stopcontacten' 1 en 2 noemenn.
Als er op 1 een telefoon is aangesloten wordt de telefoonlijk in zijn geheel overgenomen. 2 is dan 'dood'. Om te kunnen bellen op 2 moet dan de telefoonsteker uit 1 getrokken wotden. Als je met 2 aan het bellen bent en iemand plugt 1 in, dan wordt door die persoon het gesprek overgenomen (mits de telefoon bij 1 van de hbaak ligt, anders wordt de verbinding natuurlijk verbroken). Is dit een vrij normaal probleem? Is er een simpele oplossing voor? Wat moet ik doen?

Yan

Sjongejonge

• Hammie|A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07-2019

Hammie|A

Warm he?

In de aansluiting van zeg maar doos een zitten aan aantal draatjes verkeerd. door het in steken van de stekker in doos een onderbreek je de draadjes naar doos twee.
Oploosing doos een open schroeven en de draadjes die nu naast elkaar zitten ondeer een klemmetje stoppen. (A en B) dan moet het werken succes.

• Het

Het

Het is me er eentje...

Topicstarter
jaj... nog ff een extra vraag:
er ziftten 3 draadjes vast... eentje links boven, eentje rechts boven en eentje links onder... welke moet ik nu precies onder een klemmetje stoppen?
(overigens... als ik er een loshaal doet hij het nog steeds...)

Sjongejonge

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

FVoor moderne telefoonsheb je alleen de bovenste 2 draden nodig. De 3e draad onderin is de aarde draad die heb je vooral nodig bij hele oude toestellen of extra meechanische bellen etc.. vaak zit er gewoon een draad van B (rechts boven) naar PE (rechts onder) dat werkt ook aardig..

De bovenste 2 aansluitingen hebben bij de originele ptt doos (en andere maar dan kloppen de letters misschien niet) elk 2 aansluitingen.

Linksboven heb je A en A' en rechtsboven B en B'
A&B zijn de directe aansluitingen. Zit er geen stekker in het stopcontact dan worden A&B doorverbonden naar A' en B', stop je een stekker in het betreffende doosje dan zijn A' en b' dood..

gewoon de draadjes van A' en b' losmaken en bij a en b proppen.. klaar..

die 3e draad (de aarde) heb je opverigens ook nodig bij telefooncentrales die met Earth break werken, dat zijn meestal oudere doosjes zoals de oude klavertje 4. op je telefoon kun je vaak kiezen uit EB en TB (tone break)

IP Rocks

• Het

Het

Het is me er eentje...

Topicstarter
OOooh op die fiets....
(ik kijk nog een beetje is de mist, maar ik snap het beginsel wel) Dus er moeten twee draadjes in de wandcontactdoos 1 zitten ergens anders worden aangesloten (de twee ingangen zitten zo'n 10 meter van elkaar af dus ik neem niet aan dat ik de draadjes van de ene in de ander moet proppen). Eehm... ik ga eens kijken hoor... Als ik het weeeeeeeeer niet snap zal ik hier weer posten...

Sjongejonge

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Nou simpelweg getikt :

Als het goed is zotten er bovenin 5 schroefjes, de middelste zit vast aan het schroefgaatje van de deksel (tenzij je geen echte ptt doosjes hebt dan zitten er soms maar 4)

Links staat iets van a en a' en rechts b en b' het draadje van a' prop je bij a en het draadje van b' bij b erbij en weer vastschroeven..

krijg je problemen met meerinkelende telfoon dan maak je ook nogff een verbinding van b naar het gaatje rechtsonder.

IP Rocks

• Het

Het

Het is me er eentje...

Topicstarter
ooh...ok... (ik zag in eerste instantie de twee draadjes bovenin nie... dank voor de tips... u hoort van ons :) )

Sjongejonge

• Het

Het

Het is me er eentje...

Topicstarter
Yippie gelukt!!!! dank jullie allemaal... ik heb allles in 1 gaatje gerdaan en het werkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
thnx

Sjongejonge

Pagina: 1