Toon posts:

Bios Overclock?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
yow,

Ik heb de mogelijkheid gevonden om in de 40 drivers van nvidia de clock fequenties te wijzigen van mijn GF4Ti4200 (250/446, te traag dus) naar 250/500, maar dan schakelt hij over en dat lijkt ( en is) niet gezond. Is het dan mogelijk om ergens in de bios van de videokaart daar de fequenties te wijzigen, zodat de kaart "standaard" op 250/500 draait?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zoek eens naar Rivatuner bij www.guru3d.com

de betaler vervuilt

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 14:20:
yow,

Ik heb de mogelijkheid gevonden om in de 40 drivers van nvidia de clock fequenties te wijzigen van mijn GF4Ti4200 (250/446, te traag dus) naar 250/500, maar dan schakelt hij over en dat lijkt ( en is) niet gezond. Is het dan mogelijk om ergens in de bios van de videokaart daar de fequenties te wijzigen, zodat de kaart "standaard" op 250/500 draait?
zoals hierboven al gezegd word op www.guru3d.com staat rivatuner, maar dat is vanuit het OS tunen, je kunt Ray's BIOS editor (ook op www.guru3d.com) in de BIOS van je videokaart inderdaad de klokfrequenties aanpassen, maar zorg dat je kaart ZEKER op die waarden draait, het is moeilijk om het eenmaal terug te draaien als je dit aangepast hebt.
Je kunt met Ray's BIOS editor tevens Fastwrites en Sideband addressing "low-level" inschakelen

Suc6 met modden van je bios :7

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

D3ton4tor schreef op 21 december 2002 @ 15:02:
[...]

zoals hierboven al gezegd word op www.guru3d.com staat rivatuner, maar dat is vanuit het OS tunen,
Oh ja joh?

Van de Rivatuner FAQ:
In low level mode RivaTuner works directly with the graphics processor's registers. Currently low level tweaking module allows to change only the clock frequencies, but in the future versions I'm going to add low level AGP and color correction settings.

de betaler vervuilt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is de laatste tijd al wel vaker langsgekomen. Even zoeken dus ajb :)

Dit topic is gesloten.