[html] Het gebruik van quotes

Pagina: 1
Acties:

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is er een regel wanneer ik (al dan niet verplicht) quotes moet gebruiken en of het dan enkele of dubbele zijn ?!
Ik weet dat IE zich er weinig van aantrekt, of er nu quotes staan of niet, maar geld dit ook voor andere browsers ?! ...

Of is er gewoon geen ideale regel van : Nu gebruik je quotes, en nu niet ?!

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

In xhtml hoor je dubbele quotes te gebruiken om waardes aan de attributen te geven.

Volgens mij was het officieel zo dat je in html alleen bij integers geen quotes hoeft te zetten, dus bij gehele getallen, 2 bijvoorbeeld.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik bedoelde ook in het algemeen bv is het :
- [img]test.jpg> of -[/img]

Wat van de twee is beste !?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De laatste dus, in ieder geval als je correcte HTML wil gebruiken.

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Bij XHTML moet je optie 2 gebruiken.

Wat precies mag/moet bij HTML weet ik niet, maar echter op de W3C website wordt netjes in de voorbeelden alles tussen quotes gezet. Dus mij lijkt het dat je dit moet doen.

Simpelste manier om er achter te komen of het mag is het door een validator van W3C te gooien, die begint je gelijk om de oren te slaan met je fouten als je er gemaakt hebt. ;)

linkjes afdeling:
regeltjes voor xhtml: http://www.w3c.org/TR/xhtml1/#guidelines

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

onderste. Zeker in XHTML, zoals 2 aangeeft, moet je ieder attribuut voorzien van dubbele quotes.
Hang on, ik ga even nazoeken hoe het zit in oudere standaarden :)

Verwijderd

Noem eens één goede reden om die quotes weg te laten?

Gebruik gewoon altijd quotes. Enkele of dubbele maakt in principe niets uit, maar het is gebruikelijk om voor HTML dubbele quotes te gebruiken. Het is ook nog eens vele malen duidelijker...

• fatbenny
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 14:35:
Noem eens één goede reden om die quotes weg te laten?

Gebruik gewoon altijd quotes. Enkele of dubbele maakt in principe niets uit, maar het is gebruikelijk om voor HTML dubbele quotes te gebruiken. Het is ook nog eens vele malen duidelijker...
Als je daarnaast gebruikt maakt van bijvoorbeeld javascript of asp.
Bijvoorbeeld response.write("<font face="verdana">") werkt niet omdat het na de eerste " al gesloten wordt.
response.write("<font face=verdana>") werkt dan weer wel

Vind ik een goede reden, maar deze reden hoort meer naar p&w

Verwijderd

ramH schreef op 21 December 2002 @ 14:29:
De laatste dus, in ieder geval als je correcte HTML wil gebruiken.
Zolang jij niet weet volgens welke standaard de topicstarter zijn code schrijft, zul je niet kunnen zeggen of het geldige HTML is of niet. Je kunt wel stellen dat je met dubbele quotes altijd goed zit, daarom raad ik dat ook aan :)
[/antfuck] ;)

HTML 2.0: hier ergens. Ik zie hier alleen dat in de voorbeelden double quotes gebruikt worden.

HTML 3.2: hier ergens. Ik kon niet vinden wat goed en fout is, maar ik zie in de voorbeelden dat attribuut waarden niet gequote worden.

HTML 4.01: gebruik van single en double quotes is toegestaan.

XHTML (alle versies) Alle attribute values moeten gequote worden. Zie paragraaf 4.4 :) Dit is zo omdat een XHTML document ook als geldige XML moet valideren, en in XML moeten attributen altijd gequote worden, dus in XHTML ook.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 14:45 . Reden: alcoholpercentage: ]

Verwijderd

fatbenny schreef op 21 December 2002 @ 14:39:
[...]

Als je daarnaast gebruikt maakt van bijvoorbeeld javascript of asp.
Bijvoorbeeld response.write("<font face="verdana">") werkt niet omdat het na de eerste " al gesloten wordt.
response.write("<font face=verdana>") werkt dan weer wel

Vind ik een goede reden, maar deze reden hoort meer naar p&w
vind ik geen goede reden. Je moet gewoon correcte HTML outputten :P
Laxheid is geen excuus om geen correcte HTML te schrijven, bovendien is het niet bijster veel werk om dit aan te passen:
VBScript:
1
2
response.write('<span style="font-family: verdana;">')
response.write("<span style=\"font-family: verdana;\">")
:+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:45 . Reden: tnx bossie, alcoholpercentage: ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Maar er dan gelijk font-family van, dan werkt het ook nog ;)

Verwijderd

Bosmonster schreef op 21 December 2002 @ 17:24:
Maar er dan gelijk font-family van, dan werkt het ook nog ;)
|:(
Pagina: 1