Verwijderd

Topicstarter
Ik zit de bijbel te lezen(rembrandt bijbel 1969)

Genesis 6:1-4
Ik kom iets tegen wat ik niet snap:
En de here zeide: mijn geest zal altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees zijn dagen zullen hondert twintig jaar zijn.
De reuzen waren in die dagen op aarde
Ik snap niet wat ze met deze tekst bedoelen zal iemand me verder willen helpen.

Ik zelf denk dat god nu zegt dat er veel mensen zijn en daarom laat hij nu de mensen niet ouder dan 120 jaar worden.
En wat reuzen er mee te maken hebben.

Nog iets al kom ik meer vragen tegen mag ik dit dan ook in dit topic posten?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
omdat Adam en Eva van die appel hebben gegeten (wat een slechte daad is) zullen ze maar maximaal 120 jaar worden ipv onsterfelijk? De gemiddelde mens word idd geen 120 jaar, maar Abraham werd toch 120?

Wat die reuzen ermee te maken hebben weet ik niet, hoe loopt die zin verder?

(ik heb er niet zo veel verstand van, ik ben niet christelijk maar heb wel op een christelijke basisschool gezeten 8) )

B)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Even 2 posts verwijderd (de 2e omdat dat een reply was op de 1e). De 1e post was dusdanig flamerig dat hij niks bijdroeg.

Verwijderd

Topicstarter
Pastasaus schreef op 21 December 2002 @ 16:35:
omdat Adam en Eva van die appel hebben gegeten (wat een slechte daad is) zullen ze maar maximaal 120 jaar worden ipv onsterfelijk? De gemiddelde mens word idd geen 120 jaar, maar Abraham werd toch 120?

Wat die reuzen ermee te maken hebben weet ik niet, hoe loopt die zin verder?

(ik heb er niet zo veel verstand van, ik ben niet christelijk maar heb wel op een christelijke basisschool gezeten 8) )

B)
nee adam werd 900 jaar ofzo abram ook zo iets en noach 950 jaar.(ik ga niet al die getalletjes uit mijn hoofd leren ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 17:13 ]

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 20:53
Als de tekst onduidelijk is kan te helpen als je er een andere vertaling bij pakt http://www.hispage.nl/bijbel/
De Leidse vertaling is een stuk duidelijker:
"Toen sprak de Heer: Mijn geest zal niet voor altijd in den mens wonen, dewijl hij vlees is, maar zijn levensduur zal honderd twintig jaren zijn."
Met geest wordt denk ik levensgeest of ziel bedoeld. Het lijkt dus een losstaande zin te zijn die geen verband heeft met de tekst er voor of er na.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Morgoth schreef op 21 december 2002 @ 16:59:
Even 2 posts verwijderd (de 2e omdat dat een reply was op de 1e). De 1e post was dusdanig flamerig dat hij niks bijdroeg.
Ik schreef
omdat Adam en Eva van die appel hebben gegeten (wat een slechte daad is) zullen ze maar maximaal 120 jaar worden ipv onsterfelijk?
maar in een iets minder neutrale bewoording. Voortaan maar wat smileys plaatsen ;) .

Overigens is deze tekst zeer vreemd om dat verder op in de bijbel mensen vaak veel ouder worden, zoals 300 jaar ofzo.

Verwijderd

Hier het hele stuk uit de statenvertaling. Iets anders dan jou vertaling.

Genesis 6:1-4
En het geschiede, als de mensen op den aardbodem begonnen te vermenigvuldigen, en hun dochters geboren werden; Dat Gods zonen de dochteren der mensen aanzagen, dat zij schoon waren, en zij namen zich vrouwen uit allen, die zij verkoren hadden. Toen zeide de Heere: Mijn geest zal niet in eeuwigheid twisten met de mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren. In die dagen waren er reuzen op de aarde, en ook daarna, als Gods zonen tot de dochteren der mensen ingegaan waren en [kinderen] gewonnen hadden; deze zijn de geweldigen, die vanouds geweest zijn, mannen van name.
zonen Gods
De nakomelingen van de gelovige voorvaders, die de ware religie beleden, en met hun huisgezinnen van het ongelovig en vleselijk geslacht der Kaïnieten waren afgescheiden.
dochters der mensen
Nakomelingen van Kaïn, plegende afgoderij en levende naar het vlees.
Ik zelf denk dat god nu zegt dat er veel mensen zijn en daarom laat hij nu de mensen niet ouder dan 120 jaar worden.
De tekst is eigenlijk een inleiding op de zondvloed. De mensen van toen wouden niet meer luisteren naar God en werden gestraft met de zondvloed. De zondvloed zorgde voor een ander klimaat en het klimaat voor de 120 jaar.
En wat reuzen er mee te maken hebben.
Dat de mensen vroeger groter waren dan nu.
Nog iets al kom ik meer vragen tegen mag ik dit dan ook in dit topic posten?
natuurlijk.
nee adam werd 900 jaar ofzo abram ook zo iets en noach 950 jaar.(ik ga niet al die getalletjes uit mijn hoofd leren )
Abram werdt 175 jaar.

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Even 2 posts over een spelfout verwijderd. Voegt niets toe natuurlijk. Lipshitz; je hoeft niet te reageren alleen omdat je een spelfout ziet.

Natuurlijk is het 'honderd' en niet 'hondert'. Maar om daar nu 2 posts aan te wijden....het was een typevoutje :).

[ Voor 30% gewijzigd door Christiaan op 21-12-2002 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 17:59:
Abram werdt 175 jaar.
Hm het klimaat zorg voor maximaal 120 jaar maar abram werd 175 jaar een beetje tegenstrijdig. Of werd abraham zo oud omdat hij uitverkoren was door grond.
Is er ooit een mens ouder geworden dan 120 jaar in onze cultuur?

En nog iets is door de zondvloed de dinosarussen vergaan(ik wil alleen reacties van de christenen)
Het staat niet in de bijbel maar door de klimaat verandering zijn de dino's uitgestorven. Dan lijkt dit me een logische christelelijke verklaring.

Q:
Overigens is deze tekst zeer vreemd om dat verder op in de bijbel mensen vaak veel ouder worden, zoals 300 jaar ofzo.
Noach werd bv 990 jaar en hij leefde ook nog na de zondvloed...
Ik zelf snap er ook niets van

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 19:20 ]

Verwijderd

Hm het klimaat zorg voor maximaal 120 jaar maar abram werd 175 jaar een beetje tegenstrijdig. Of werd abraham zo oud omdat hij uitverkoren was door grond. Is er ooit een mens ouder geworden dan 120 jaar in onze cultuur?
Noach werd bv 990 jaar en hij leefde ook nog na de zondvloed...
Ik zelf snap er ook niets van
De mensen naar de zondvloed werden geleidelijk minder oud. Dus niet in één keer naar 120 jaar.

Genesis 11: 10-25(Hier zie je de geleidelijke afname van de leeftijd)
10 Deze zijn de geboorten van Sem: Sem was honderd jaren oud, en gewon Arfachsad, twee jaren na den vloed.
11 En Sem leefde, nadat hij Arfachsad gewonnen had, vijfhonderd jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
12 En Arfachsad leefde vijf en dertig jaren, en hij gewon Selah.
13 En Arfachsad leefde, nadat hij Selah gewonnen had, vierhonderd en drie jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
14 En Selah leefde dertig jaren, en hij gewon Heber.
15 En Selah leefde, nadat hij Heber gewonnen had, vierhonderd en drie jaren, en hij gewon zonen en dochteren.
16 En Heber leefde vier en dertig jaren, en gewon Peleg.
17 En Heber leefde, nadat hij Peleg gewonnen had, vierhonderd en dertig jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
18 En Peleg leefde dertig jaren, en hij gewon Rehu.
19 En Peleg leefde, nadat hij Rehu gewonnen had, tweehonderd en negen jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
20 En Rehu leefde twee en dertig jaren, en hij gewon Serug.
21 En Rehu leefde, nadat hij Serug gewonnen had, tweehonderd en zeven jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
22 En Serug leefde dertig jaren, en gewon Nahor.
23 En Serug leefde, nadat hij Nahor gewonnen had, tweehonderd jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
24 En Nahor leefde negen en twintig jaren, en gewon Terah.
25 En Nahor leefde, nadat hij Terah gewonnen had, honderd en negentien jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
En nog iets is door de zondvloed de dinosarussen vergaan(ik wil alleen reacties van de christenen)
Het staat niet in de bijbel maar door de klimaat verandering zijn de dino's uitgestorven. Dan lijkt dit me een logische christelelijke verklaring.
Dat zou een verklaring kunnen zijn.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
"Mijn geest zal niet voor onbepaalde tijd ten aanzien van de mens werkzaam zijn, omdat hij toch vlees is. Bijgevolg zullen zijn dagen honderd twintig jaar bedragen" (Gen. 6:3; Nieuwe-Wereldvertaling).

Het gaat hier niet om de algemene levensverwachting van de mens. De zinsnede ervoor laat zien dat God niet van plan was het kwaad 'voor onbepaalde tijd' te tolereren. Hij stelde een tijdslimiet vast: na 120 jaar zou de vloed komen.

"Hun tijd zal nog maar honderd twintig jaar duren", Petrus Canisius.
"Ik wil hun nog uitstel geven honderd twintig jaar", Lutherse Vertaling.
"Ik geef hem nog 120 jaar om van zijn boze weg terug te keren", Het Boek.

[ Voor 32% gewijzigd door MIster X op 21-12-2002 22:58 ]

• MIster X
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 19:12:
Ik denk het niet. Ik heb geen enkele reden om in twijfel te trekken wat de wetenschap over het uitsterven van dinosauriërs te zeggen heeft (komeetinslag).

Verwijderd

]Ik denk het niet. Ik heb geen enkele reden om in twijfel te trekken wat de wetenschap over het uitsterven van dinosauriërs te zeggen heeft (komeetinslag).
Op zich is een komeetinslag niet voldoende om te verklaren waarom wereldwijd dino's uitstorven. Die klap zal ongetwijfeld de dichtstbijzijnde honderden tot duizenden kilometers ontvolkt hebben, maar dat over de gehele aarde de dino's uitstorven, zal wel degelijk een gevolg zijn van de klimaatverandering die een grote inslag veroorzaakt. Het stof van zo'n inslag blijft eeuwen in de atmosfeer hangen en blokkeert zo de zon, wat leidt tot een temperatuurdaling.

• MIster X
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 00:21:
Op zich is een komeetinslag niet voldoende om te verklaren waarom wereldwijd dino's uitstorven. Die klap zal ongetwijfeld de dichtstbijzijnde honderden tot duizenden kilometers ontvolkt hebben, maar dat over de gehele aarde de dino's uitstorven, zal wel degelijk een gevolg zijn van de klimaatverandering die een grote inslag veroorzaakt. Het stof van zo'n inslag blijft eeuwen in de atmosfeer hangen en blokkeert zo de zon, wat leidt tot een temperatuurdaling.
Bedoelde ik eigenlijk ook :)

Verwijderd

Overigens is het wel interessant dat zo'n komeetinslag ook meteen een zondvloed tot gevolg heeft. Namelijk golven van letterlijk honderden meters hoog... Niet dat ik denk dat dat de oorsprong is van de bijbelse zondvloed (want 65 miljoen jaar geleden waren er nog geen mensen om die waar te nemen), maar het is wel een grappige overeenkomst.

maar goed genoeg offtopic denk ik zo :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 00:58 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Captain Proton schreef :
Overigens is het wel interessant dat zo'n komeetinslag ook meteen een zondvloed tot gevolg heeft.
Alleen als hij in een oceaan lande... en dan heb je juist weer geen stofwolken e.d.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
reuzen: een stereotypisch beeld van grote gemene wezens die de mensheid kwaad wil doen.
misschien dat die ervoor zorgden dat de mens niet ouder werd dan 120jaar?

Verwijderd

Topicstarter
donderdraak schreef op 22 december 2002 @ 02:44:
reuzen: een stereotypisch beeld van grote gemene wezens die de mensheid kwaad wil doen.
misschien dat die ervoor zorgden dat de mens niet ouder werd dan 120jaar?
Eigenlijk geloof ik wel dat de mensen groter waren want ze werden ouder adam bv 900 jaar.

• Sphandor
  • Laatst online: 12-01 20:53
MIster X schreef op 21 December 2002 @ 22:50:
"Mijn geest zal niet voor onbepaalde tijd ten aanzien van de mens werkzaam zijn, omdat hij toch vlees is. Bijgevolg zullen zijn dagen honderd twintig jaar bedragen" (Gen. 6:3; Nieuwe-Wereldvertaling).

Het gaat hier niet om de algemene levensverwachting van de mens. De zinsnede ervoor laat zien dat God niet van plan was het kwaad 'voor onbepaalde tijd' te tolereren. Hij stelde een tijdslimiet vast: na 120 jaar zou de vloed komen.
Je hebt gelijk! Ik zou mijn eigen advies moeten opvolgen en wat meer naar andere vertalingen moeten kijken, in de Lutherse wordt het ook zo gezegd. Zo past het inderdaad ook veel beter in de context. Toch wordt het kennelijk meestal anders geinterpreteerd; want ik heb vaak gelezen dat de door de god opgelegde maximum leeftijd 120 is, maar er wordt nergens in de bijbel iets over een maximum leeftijd van 120 gezegd (ik heb in een online bijbel gezocht op 'honderd twintig').

Verwijderd

Beste Sinuhe,
Waarom lees je zo'n verschrikkelijk oude vertaling? Er zijn volop nieuwe bijbelvertalingen, die zijn vertaald in het Nederlands van tegenwoordig.
Het zou je beslist een eind verder helpen als je zo'n nieuwe vertaling zou gaan lezen.

Verwijderd

In de Nieuwe Wereldvertaling staat Genesis 6:1-4 als volgt:
(Genesis 6:1-4) Nu geschiedde het toen de mensen talrijk begonnen te worden op de oppervlakte van de aardbodem en er dochters aan hen werden geboren, 2 dat de zonen van de [ware] God de dochters der mensen gingen gadeslaan [en bemerkten] dat zij mooi waren; en zij gingen zich vrouwen nemen, namelijk allen die zij verkozen. 3 Daarna zei Jehovah: „Voorwaar, mijn geest zal niet voor onbepaalde tijd ten aanzien van de mens werkzaam zijn, omdat hij toch vlees is. Bijgevolg zullen zijn dagen honderd twintig jaar bedragen.” 4 De Nefilim bleken in die dagen op de aarde te zijn, en ook nog daarna, toen de zonen van de [ware] God betrekkingen met de dochters der mensen bleven hebben en dezen hun zonen baarden; dit waren de sterke mannen die er oudtijds waren, de mannen van vermaardheid.
In 't kort staat daar dus:
Er werden steeds meer mensen op aarde geboren. Toen gingen er engelen (zonen van God) naar de aarde, omdat ze seksuele betrekkingen met de mensenvrouwen wilden hebben. Het gevolg was, dat er reuzen (Nefilim) geboren werden. In die tijd besloot God, dat geen mens meer langer dan 120 jaar zou leven.
(en ik neem aan dat Mr X gelijk heeft als hij uitlegt dat die 120 het aantal jaren tot aan de vloed waren, maar dat mensen nog wel ouder dan 120 jaar zouden kunnen worden).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 13:35 ]

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

faraway

Dank U...

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 13:29:
In de Nieuwe Wereldvertaling staat Genesis 6:1-4 als volgt:

[...]

In 't kort staat daar dus:
Er werden steeds meer mensen op aarde geboren. Toen gingen er engelen (zonen van God) naar de aarde, omdat ze seksuele betrekkingen met de mensenvrouwen wilden hebben. Het gevolg was, dat er reuzen (Nefilim) geboren werden. In die tijd besloot God, dat geen mens meer langer dan 120 jaar zou leven.
(en ik neem aan dat Mr X gelijk heeft als hij uitlegt dat die 120 het aantal jaren tot aan de vloed waren, maar dat mensen nog wel ouder dan 120 jaar zouden kunnen worden).
Interessant, wordt door de Jehova’s werkelijk gedacht dat met de Zonen Gods, de engelen worden bedoeld? Dat zou er op zijn minst op duiden dat engelen fysieke wezens zijn, en tot op zekere hoogte gelijksoortig aan de mens.

Binnen de protestantse kring is het meestal anders uitgelegd, nl dat de zonen Gods de mensen waren die in God waren blijven geloven (afstammelingen van Seth) en dat de dochters der mensen gewoon de dochters van de heidenen waren (afstammelingen van Kaïn).

Ik denk zelf overigens dat het antwoord in de oude (hebreeuwse) mythologie moet worden gezocht. Veel van de bijbelverhalen uit Genesis zijn uitgeklede versies van veel oudere mythes. Kijk bevoorbeeld op op deze site of hier. Seksueel contact tussen goddelijke wezens en de mens wat dan weer leidde tot reuzen is in ieder geval een wijdverbreid thema in veel mythologieën.
Ik dacht trouwens dat de dode zeerollen hier ook een ander licht op hadden laten schijnen, maar dat zal ik moeten nazoeken.

edit:
Linkjes drbij

[ Voor 8% gewijzigd door faraway op 22-12-2002 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 13:24:
Beste Sinuhe,
Waarom lees je zo'n verschrikkelijk oude vertaling? Er zijn volop nieuwe bijbelvertalingen, die zijn vertaald in het Nederlands van tegenwoordig.
Het zou je beslist een eind verder helpen als je zo'n nieuwe vertaling zou gaan lezen.
Ik heb deze bijbel gekocht voor 20 euro en dan ga ik geen nieuwe kopen. En 1969 is helemaal niet zo oud.En deze vertaling komt van het bijbelgenootschaap en dat lijkt me toch wat precieser dan een andere vertaling.

Zo'n probleem heb ik niet met doorlezen alleen je komt soms woorden tegen als "om hen uitgeleide te doen". Zo een probleem is het niet je kan zoiets gewoon in een woordenboek opzoeken .

Verwijderd

Topicstarter
faraway schreef op 22 December 2002 @ 14:02:
[...]

Interessant, wordt door de Jehova’s werkelijk gedacht dat met de Zonen Gods, de engelen worden bedoeld? Dat zou er op zijn minst op duiden dat engelen fysieke wezens zijn, en tot op zekere hoogte gelijksoortig aan de mens.

Binnen de protestantse kring is het meestal anders uitgelegd, nl dat de zonen Gods de mensen waren die in God waren blijven geloven (afstammelingen van Seth) en dat de dochters der mensen gewoon de dochters van de heidenen waren (afstammelingen van Kaïn).

Ik denk zelf overigens dat het antwoord in de oude (hebreeuwse) mythologie moet worden gezocht. Veel van de bijbelverhalen uit Genesis zijn uitgeklede versies van veel oudere mythes. Kijk bevoorbeeld op op deze site of hier. Seksueel contact tussen goddelijke wezens en de mens wat dan weer leidde tot reuzen is in ieder geval een wijdverbreid thema in veel mythologieën.
Ik dacht trouwens dat de dode zeerollen hier ook een ander licht op hadden laten schijnen, maar dat zal ik moeten nazoeken.

edit:
Linkjes drbij
Hm ik zit nu de bijbel dus geen tijd om die linkjes te lezen

Maar is er niks in het nederlands over te vinden lees heel wat makelijker

Verwijderd

Wij, Jehovah's Getuigen, gaan er inderdaad van uit dat met de uitdrukking "zonen Gods" op meerdere plaatsen in de bijbel engelen bedoeld worden. Er zijn in de bijbel geen redenen te vinden om aan te nemen dat in deze tekst een bepaalde afstammingslijn van mensen bedoeld zou worden. Er blijkt uit deze tekst dat engelen zich kunnen (of althans konden) materialiseren (een menselijk lichaam aannemen).
Deze engelen gingen tegen Gods wil in door zich "mensenvrouwen" te nemen, met gewelddadige reuzen als nakomelingen. Door die reuzen nam de slechtheid onder de mensen snel toe, zodat God het nodig vond om die slechte mensen (ook de Nefilim) te vernietigen door de vloed.
Voor zover ik weet zijn wij niet de enigen die aannemen dat deze "zonen Gods" engelen waren.

In zekere zin zijn engelen wel "gelijksoortig" aan mensen. Beiden zijn door God geschapen. Maar de engelen zijn geschapen als geestelijke wezens, die de hemel bewonen en mensen zijn geschapen als fysieke wezens, die de aarde bewonen. Engelen zowel als mensen kunnen ervoor kiezen God te gehoorzamen of niet.
Ik heb deze bijbel gekocht voor 20 euro en dan ga ik geen nieuwe kopen. En 1969 is helemaal niet zo oud
Waarschijnlijk is de uitgave die jij gekocht hebt wel van 1969, maar de vertaling is beslist veel ouder, misschien wel uit de tijd van Rembrandt. En een nieuwe bijbel hoef je niet perse te kopen. Je kunt de bijbel online lezen (http://bible.gospelcom.net , heeft ook een moderne Nederlandse vertaling erbij staan).

Verwijderd

Om nog even terug te komen op het verhaal van de reuzen en de leeftijd. Hier staat ongeveer de mening van Imdo die wel meer mensen onderschrijven:
Een gibbor is een ras. Een ras waarvan de moeder een mens is en de vader een gevallen engel van satan. Nephilim is een Hebreeuws woord wat vertaald kan worden door reuzen. Het woord nephilim komt van het werkwoord naphal, wat vallen betekent; gevallene (engel). Deze ras komt voor in de oudheid: Genesis 6: 1, 2 en 4 zegt: 'de mensen werden steeds talrijker en begonnen zich over de hele aarde te verspreiden. De godenzonen (lees: gevallen engelen) zagen hoe mooi hun dochters waren en zij trouwden met de meisjes op wie zij hun keus hadden laten vallen. Er leefden toen en ook later (!!!!) nog reusachtige mensen op aarde. Het waren de kinderen van die godenzonen bij de dochters van de mensen gekregen hadden. Zij staan als de beroemde helden van de oudheid bekend.'

Dit superras, die bekend staan als helden uit de Griekse en Romeinse mythologie, ontstond vóór de Zondvloed. De bouwwerken op de wereld waarvan wij ons afvragen hoe men die in die tijd gebouwd heeft, zonder de moderne technologie, zijn naar waarschijnlijkheid, met de hulp van de gevallen engelen, door de gibbor gebouwd. Ze zijn zodanig gebouwd (denk aan bijvoorbeeld piramiden) dat zelfs de moderne technologie niet is staat is deze na te bouwen. De mensen voor de zondvloed waren zeer op de hoogte betreft de sterren en andere geloven vertellen ons dat mensen uit die tijd zoveel wisten, omdat de goden het hun vertelden. De mens zelf heeft ook niet de wetenschap uitgevonden. Ook hier worden wij door historische godsdiensten verteld dat de wetenschap door goden aan deze volkeren onderwezen werd.lees hier meer
Alleen de opmerking dat engelen Zonen van God genoemd worden mag je onderbouwen want dat zie ik niet vaker staan (en baseer je dus op je eigen invulling?). Engelen waren geschapen als 'dienaren' en dat is een groot onderscheid met 'kinderen'. Overal echter in de bijbel staan verwijzingen dat mensen kinderen van God worden genoemd. En dat wij boven de engelen zijn geplaatst.
In Hebreëen 1:4-6 staat over Jezus bijvoorbeeld:
Zo is Hij groter en belangrijker geworden dan de engelen, wat ook blijkt uit de prachtige naam die Zijn Vader Hem heeft gegeven: 'Zoon van God'. Want God heeft nooit tegen een van de engelen gezegd: "U bent mijn Zoon. Vandaag heb Ik U de eer gegeven die bij U past." Maar Hij zei dat wel tegen Jezus. Een andere keer zei Hij: "Ik ben Zijn Vader en Hij is mijn Zoon." En toen Hij Zijn enige Zoon naar de aarde zond, zei Hij: "Laten alle engelen van God Hem aanbidden."
offtopic:
btw, dit is misschien ook wel een goeie link voor de W&L faq? http://www.faq-online.nl/index2.htm scheelt denk ik imho een heleboel werk!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat intersants gevonden het oude testament is vertaalt in het herbreeuws de namen van dino's kwamen de degelijk in het oudentestament voor.

Lees de site maar:
http://users.pandora.be/r...abel/theorie-fl-frame.htm

Ik wil graag jullie reacties.

Ik ben het nog aan het lezen maar ziet er best interesant uit.
Pagina: 1