Toon posts:

wie vertelt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat het verschil dan wel overeenkomst is tussen een toc en een fat. Ik heb hier een meningsverschil over met een mede tweaker en het is een niet wel verhaal geworden.
thx

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:11

Jaymz

Keep on moving !

Hmm, leuke vraag.

't enige wat zo snel in me opkomt is dat ik TOC (Table Of Content) meestal bij cdroms tegenkom, en FAT (File Allocation Table) bij harde schijven (vaak Dos-based)

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn idee is dat in een fat de locatie staat van alle (delen van) bestanden op een harde schijf. Een toc staat op een cd-rom en geeft alleen maar aan waar op welk spoor een bestand begint zodat de speler daar begint te lezen.
Toch?

Verwijderd

TOC Table of Content. Dus wat er op staat...
FAT File bla bla. Is iets uitgebreider. Dus FAT16 FAT32 heeft dus ook met de indeling van de HDD te maken...

Naar mijn weten/denken.

Verwijderd

effe denken hoor, zal er wel weer helemaal naast zitten :)

Een harde schijf heeft een directory en een FAT. Dat komt omdat de bestanden versnipperd mogen staan. Elke sector van de partitie heeft een nummer. In de FAt staan de verwijzingen welke data sectoren gelinkt zijn tot een bestand. Oftewel de allocatie van de sectoren. In de Directory staat welke bestanden hun eerste sector waar hebben staan, en hoeveel sectoren groot.

Een TOC komt alleen maar op een CD voor. Er is geen sectorindeling als bij een harde schijf, de TOC geeft gewoon aan waar de dir staat, waar de sessies staan, wat de CD indeling is etc.
Hummhh waar dit verhaal zwak wordt .. ik denk dat de bestanden achter elkaar staan, zonder echt zoals bij een harde schijf de mogelijkheid om een bestand te versnipperen, waardoor er geen FAT nodig is.

nou, dat was het wel weer >:)

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer?

jammer
Pagina: 1