Toon posts:

boot cd maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net gelezen dat ik m`n radeon9700 kan flashen, alleen gaat dit in dos...
nu heb ik geen diskettedrive en geen win98 cdtje om in dos te komen..iemand een idee hoe ik in dos kom?

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28
Maak een bootable cd-tje. In de meeste brandprogrammas zit daar wel een optie voor denk ik.

In Nero:
- Kies File->New
- Als je een wizard krijgt, kies dan "Close Wizard", zodat je in een schermpje "New compilation" komt. Als je geen wizard krijgt, kom je direct in het goede scherm.
- In het lijstje met cd-formaten links staat dan ergens CD-ROM(boot).
- Klik die aan, en voila.

Bij andere brandprogramma's moet wel in de help te vinden zijn hoe je een bootable cd maakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Homerius op 21-12-2002 14:06 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:04
ik hep een image voor win 98 bootflop heppen mail me op live4Zion52AThotmail.com NO spam please zeg gewoon ff van GOT en dan meel ik je de down link

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MmmBeer schreef op 21 december 2002 @ 14:05:
Maak een bootable cd-tje. In de meeste brandprogrammas zit daar wel een optie voor denk ik.

In Nero:
- Kies File->New
- Als je een wizard krijgt, kies dan "Close Wizard", zodat je in een schermpje "New compilation" komt. Als je geen wizard krijgt, kom je direct in het goede scherm.
- In het lijstje met cd-formaten links staat dan ergens CD-ROM(boot).
- Klik die aan, en voila.

Bij andere brandprogramma's moet wel in de help te vinden zijn hoe je een bootable cd maakt.
je moet wel eerst een image hebben van bijvoorbeeld een diskette om te kunnen booten van cd. ik maak mijn bootable cd's ook gewoon van een win 98 diskette. scheelt erg in snelheid namelijk of je boot vanaf cd of van diskette, daarom maak ik dus boot cd's.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ftp://ftp.nec-computers.c...EFFIUP04400100/BOOTCD.EXE
deze heb ik een keer gemaakt. werkt best makkelijk als je weet welke tools er allemaal op dat cdtje komen te staan.

• dr snuggles
  • Niet online

Verwijderd

ff vraagje tussendoor als je met nero een bootcd maakt zit er ook de functie format op ? ik bedoel ntsf stations formatten

Verwijderd

Nope. Met fdisk je NTFS partitie weghalen, nieuwe partitie aanmaken en formatteren als fat12/16/32

Bootcd maken is dus vrij simpel: ISO + flop-image=bootcd.
In Nero dus gewoon een 1.44MB bootimage opgeven. www.bootdisk.com wil wel eens helpen.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 19:01:
ff vraagje tussendoor als je met nero een bootcd maakt zit er ook de functie format op ? ik bedoel ntsf stations formatten
Nero kopiert de diskette en maakt er een bootable cd van. Wanneer op de diskette een ntfs format functie zit, dan zal deze ook op de cdrom zitten.

Maar ik zal je alvast verklappen dat win9x floppy's geen ntfs format functies hebben (wel het standaard fat32). Hiervoor zul je een ander progje nodig hebben. Dit kan je waarschijnlijk samen met de data op de bootflop op een cd branden, zodat het alsnog mogelijk is.

Wat nog veel makkelijker is dan een extern progje te zoeken:
Met fdisk (of de windows XP setup via bootable xp cd), de partitie wegslopen en een nieuwe aanmaken. Daarna kun je in dos formatteren, dan wordt deze automatisch fat32. Laat je het windows XP doen, dan kan je kiezen tussen NTFS (standaard), of FAT32.
Pagina: 1