SB Live 5.1 kapoet?

Pagina: 1
Acties:

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 14:11

bas.kb

BI'er :P

Topicstarter
Hallo, ik heb een gek probleem. Ik had vorige week een crash van XP. Hij starte na het veranderen van mijn speaker settings niet meer op. Ik kreeg daar de foutmelding: The following file is missing or <I>corrupt: /windows/system32/config/system</I>
Nou, ik leeggegooid, XP opnieuw geinstalleerd. Later kreeg ik het weer! Na een paar keer opnieuw opstarten, zonder iets veranderd te hebben, deed ie het weer. Dit probleem bleef dus. Zeer irritant.
Nou, aangezien windows zo schoon als het maar zijn kon het daar niet aan liggen. Ben ik eens al mijn PCI kaarten los gaan halen. Na het weghalen van mijn Hauppage TV kaart leek dit probleem over te zijn. SB Live, netwerkkaart, modem ed. teruggestopt... Rechtsonderin zie ik dat XP de apparaten aan het installeren is... klaar... geen geluid... Oke, opnieuw opgestart... weer geen geluid. SB Live in een ander PCI slot gestopt, opstarten..., rechtsonderin zichtbaar dat XP aan het installeren is, reset mijn PC gewoon vanzelf! |:( In een keer zwart beeld, en tijdens opstarten gelijk naar de bios.
Nog een ander PCI slot geprobeerd, weer plotselinge reset...
Heel erg vaag. Is mijn SB Live kaart gewoon kapot of is het wat anders?

<I>Mijn specs zijn:
Asus A7V266
AMD XP 1600+
256 MB DRR266
Pine GeForce2 MX400
Realtech 8110C NIC
SB Live 5.1
Maxtor 40 GB, Maxtor 60 GB
Aopen 12xDVD, Aopen 24xbrander
</I>
Dat was't wel zo'n beetje.

Iemand ideeën? _/-\o_

Bas

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Iemand ideeën? _/-\o_

Bas
Ja helaas wel, als je die sblive eruit haal dan heb je geheel geen problemen meer.
Heb dit dus ook mee gemaakt, helaas je zal alles opnieuw erop zetten moeten, dus met andere woorden format c: , ik zelf had geen andere optie. :(

maar je sblive is niet kapot naar mijn meinig :)

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Oke, beetje drastische maatregel, ik zal het als laaatste optie houden! Ga hem eerst proberen opnieuw te installeren, ondertussen staat ie bij Apparaatbeheer doodleuk zonder problemen te draaien. "This device is working properly."
Als ik in het Configuratiescherm op 'Speech' druk valt mijn PC ook uit... Geen geluid uit te krijgen dus. Als ik kijk bij Sound onder het Configuratiescherm kan ik ook niet kiezen dat ik mijn geluidsicoontje in de taakbalk wil, dat is gewoon grijs?!!?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Drivers uninstallen en (de nieuwste) er weer opgooien?

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Ben idd de nieuwste drivers al aan het downloaden, en effe aan het kijken wat de Creative site hier allemaal over te vertellen heeft... Hoop echt dat ie niet kapot is, ik ben nl ook een arme student ;)
Thx

Verwijderd

vreemd ik had dit ook ik heb me kaart uit het slot gehaald even die baantjes op die kaart stof vrij gemaakt en hij draait weer als een trein

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Hmm! Ik heb toch maar mijn HD geformatteerd en eventjes windows 98 geinstalleerd. Daar herkent ie hem niet automatisch, dus de nieuwste drivers gedownload van Creative... start de setup...:
Setup was unable tot detect a SB Live! 5.1 card on your system. This software packet is meant for SB Live! 5.1 audio card. Setup will now exit.
Maar ik heb wel een SB Live 5.1 kaart. Iemand die nu nog ideeen heeft?

Gr. Bas 8)7

<edit>

Bij overige apparaten bij het apparaat beheer staat wel een onbekend apparaat: PCI Audio device met een geel vraagteken als icoontje. Hij ziet dus wel iets.. maarja?!?!

</edit>

[ Voor 19% gewijzigd door bas.kb op 21-12-2002 18:00 ]

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Bij het apparaatbeheer staat de melding:
Na een poging om dit apparaat te starten, reageert Windows niet meer. Windows doet geen nieuwe poging meer. (Code 11).
Ik denk dat ik gewoon kapot is... hmm, daar baal ik wel van zeg!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
stome vraag misschien, dus maw hij komt ook niet in je bios voor?
raar, waar ik het dus over had, had als volgt, sblive erin pc resette constant, sblive eruit, probleem weg.
Vandaar ik toen de optie nam van format c: (enter)

bas.kb, jammer

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

bas.kb schreef op 21 December 2002 @ 17:57:
Hmm! Ik heb toch maar mijn HD geformatteerd en eventjes windows 98 geinstalleerd. Daar herkent ie hem niet automatisch, dus de nieuwste drivers gedownload van Creative... start de setup...:
Setup was unable tot detect a SB Live! 5.1 card on your system. This software packet is meant for SB Live! 5.1 audio card. Setup will now exit.
Maar ik heb wel een SB Live 5.1 kaart. Iemand die nu nog ideeen heeft?

Gr. Bas 8)7

<edit>

Bij overige apparaten bij het apparaat beheer staat wel een onbekend apparaat: PCI Audio device met een geel vraagteken als icoontje. Hij ziet dus wel iets.. maarja?!?!

</edit>
Bekend probleem. Probeer eens de drivers die je op je cd meegekregen hebt.
De drivers die je download zeggen vaker dat er geen kaart aanwezig is.
Waarom ze dat doen ben ik nog steeds niet achter.

Verwijderd

Ik heb gevonden hoe je kunt voorkomen dat de drivers naar de kaart gaan zoeken.
Gebruik de /w switch om te voorkomen dat er naar de kaart gezocht wordt.
Die oem versies zijn niet allemaal gelijk, daarom zegt ie soms dat er geen kaart gevonden wordt.

• bas.kb

bas.kb

Topicstarter
Die parameter werkt inderdaad, de installatie word gewoon afgerond, maar na het opstarten van windows staat de geluidskaart nogsteeds met een ! geinstalleerd. Heb de kaart een goed bekeken en onderop zit een klein krasje over drie verbindingen... waarschijnlijk is dat de oorzaak. Eventjes kijken wat ik met een poltoodje kan doen... iemand anders tips, ideeen?

Bastiaan
Pagina: 1