Dualboot, boot.ini veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Ik heb dus een 2de OS geinsstalleerd en die ook weer verwijderd. Nu bij het opstarten krijg ik zo'n scherm welke OS ik wil booten, terwijl er dus maar 1 geinstalleerd is. Nu weet ik dat ik het kan veranderen in me boot.ini. Maar hoe moet dit precies? En hoe kan ik zien welke van de 2 ik moet wissen?
bvd

Xbox Live ID:Notna8310

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zou dan kunnen zeggen hoe je schijven en partities zijn ingedeeld, waar je windows nu staat en hoe je boot.ini er uit ziet :o

Ik kan nu wel zeggen dat je regel 5 wilt verwijderen maar dat lijkt me geen goed plan...

Maar goed, in de WOS FAQ staat een heel uitgebreid stuk over boot.ini, daar moet het mee lukken: Hoe pas ik mijn boot.ini aan? (WinNT/WinXP/Win2k). Dat wist je natuurlijk al omdat SH007 je die link al had gegegeven - een nieuw topic openen is dan ook nogal overdreven.

Bij twijfel over je eigen kunde: gewoon staan laten en niet op letten. Stel het in op 1 seconde en je hebt nergens last van.

Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie dus ook Windows xp 2 keer en mijn excuses aan de regulars voor als die al een reply aan het typen waren met dezelfde strekking als hierboven :D

Notna: misschien is het handig om WOS Policy en FAQ Forumgedrag: topicstart even door te lezen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.