Tekentablet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 16:41
Omdat ik de laatste tijd voor mijn werk bijna gehele dagen met Autocad moet
werken begin ik steeds meer RSI verschijnstelen te krijgen.
Daarom dacht ik er maar eens aan om toch over te schakelen naar een tablet.
(even wennen maar goed......)
Mijn gevoel zegt dat die pennen van Wacom het beste zijn en dat bleek ook wel
uit de search die ik hier gedaan heb.
Nu ben ik even op hun site gaan kijken en daar ben ik te volgende 2 modellen tegen gekomen.
De Graphire 2 dit model is mij bekent en daar is ook al het een en ander over geschreven en de adviesprijs is euro 95.
Maar op de site stond ook de Volito voor een adviesprijs van euro 59 en daar kan ik dus helemaal niks over vinden. Dus wat zijn jullie ervaringen met dit apparaat.
Is het ook een goed pennetje (de muis ga ik toch niet gebruiken)? en kloppen deze adviesprijzen een beetje of is daar ook nog veel verschil in her en der???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
pricewatch: Wacom Graphire 2 A6 (USB)

die volito is vrij weinig over te vinden idd....maar als je hier kijkt zie je dat de adviesprijs waarschijnlijk wel zal kloppen...als je m in nederland kan krijgen dan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Niemand ervaringen met de Volito??

Waarom wordt zo'n ding uberhaupt gemaakt als niemand hem gebruikt??

[ Voor 52% gewijzigd door Mich007 op 25-12-2002 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
Zijn er misschien nog andere tablets, die ook goed zijn?
Want ik vind euro 100+ toch wel veel geld om uit te geven aan zo'n ding.
Want ik weet nog niet helemaal zeker of dat ik hem ook vaak ga gebruiken ivm
gebruiksgemak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 15:30

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik heb zelf ook al een tijdje rondgekeken voor een tablet maar er zijn maar weinig mensen die het gebruiken lijkt het wel. Ik weet alleen dat het een erg zwart/wit item is, want OF je hebt een lowbudget OF het is een "high-end" tablet en voor een mooie prijs daar tussenin moet je je helemaal wezenloos zoeken :( Ik heb er persoonlijk geen gevonden so far...

* MaNdM volgt dit maar even uit eigenbelang ;)

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
*heel klein schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20
Als je rsi verschijnselen krijgt moet je gewoon niet langer twijfelen. Zelf raad ik je een wacom graphire(2) aan. Heb er zelf erg goede ervaringen mee (thuis en op werk)
Als je eenmaal aan gewend bent is het lekkerder werken dan met een muis.

Na even zoeken op de wacom site is er veel te vinden over die volito. Check dit ook: http://www.my-volito.com

Zo op het eerste gezicht doet deze denk ik niet onder voor een graphire

edit:
link toegevoegd

[ Voor 35% gewijzigd door Kawa op 22-01-2003 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 18:20

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Eigenlijk ken ik geen enkele professionele CAD-tekenaar _zonder_ een A3-tablet.
En dan met een muis en soms met een pen.
Tablets zijn gewoon ontzettend duur, maar het is wel je vak, je gereedschap dat je het meest gebruikt als CAD-tekenaar.

Persoonlijk vind ik dat een CAD-tekenaar niet mag/kan korten op zn monitor en tablet :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die Wacom bordjes zijn naar mijn mening en ervaring zwaar bagger...

Bordjes van CalComp zijn al een stuk meer in de richting. Alleen de muis van deze bordjes is weer wat minder.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa
  • Laatst online: 22:20
Kets_One schreef op 22 januari 2003 @ 10:17:
Die Wacom bordjes zijn naar mijn mening en ervaring zwaar bagger...

Bordjes van CalComp zijn al een stuk meer in de richting. Alleen de muis van deze bordjes is weer wat minder.
Topicstarter heeft er wat meer aan om te weten waarom naar jouw mening wacom tablets "zwaar bagger..." zijn en waarom CalComp beter is afgezien dat ze waarschijnlijk VEEL duurder zijn dan wacom producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Physiotherapie is een stuk duurder dan een goed Wacom bord, dus je bent gek als je op zoiets gaat bezuinigen. Dat Wacom bordje gaat langer mee als je veel duurdere computer.
Een goed tablet is de investering zeker waard.
Het is je belangrijkste gereedschap!

Zelf gebruik ik al 9 jaar (min 8 uur per dag) een wacom (A3) tablet (ben prof beeldbewerker) en heb gelukkig nog geen RSI verschijnselen. Had ik een muis gebruikt was dat waarschijnlijk wel anders geweest.
Verder kun je veel nauwkeuriger en met 'gevoel' werken met een tablet, het is even wennen, maar ben je het gewend wil je niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 12:47

Korakal

Up up up!

* Korakal kent beide tabletten; de Graphire2 en de Volito.

Op m'n werk gebruik ik dagelijks een Graphire2. Dat tablet is van mijzelf, en was eigenlijk bedoeld om thuis neer te zetten. Op een gegeven moment kwam de Volito in beeld; die wilde ik dan maar extra aanschaffen, om er thuis ook één te hebben. Ik heb 'm een tijdje geprobeerd... maar ik vind het niks! Een Graphire2 reageert scherper dan een Volito, die voelt wat wolliger aan. Waardoor komt dat? Navraag bij Wacom leerde mij: 'omdat de Volito een reactieveld van 3mm hoogte heeft, en de Graphire2 een veldhoogte van 10 mm'.
Ik zou dus echt die 35 of 40 euro meer uitgeven en een Graphire2 nemen.
Wil je ook hoekafhankelijk kunnen tekenen (ik weet niet hoe dat precies werkt, maar dat zul je zelf het beste weten; kijk anders bij de uitleg op de Wacom site) dan moet je naar de Intuos serie toe, maar die kost gelijk weer het dubbele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64692

Ik wil hier geen topic over houden en ik hoop dat de poster dit niet erg vind maar waar kan ik plaatjes uploaden??? forum is down ofzo weet ik nog maar niet precies meer.
Ik kan het nergens vinden.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Anoniem: 64692 schreef op 22 januari 2003 @ 11:51:
Ik wil hier geen topic over houden en ik hoop dat de poster dit niet erg vind maar waar kan ik plaatjes uploaden??? forum is down ofzo weet ik nog maar niet precies meer.
Ik kan het nergens vinden.

BVD
en dus post je het maar @random in een bestaand topic ?? :( :(

ik ben zelf ook beetje uit op een tablet.
Maar het enigste wat ik van mensen zelf hoor is dat ze wacom gebruiken... zijn er geen andere merken die hetzelfde presteren?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 16:02
ik ken wacom zelf niet maar ik heb een dynalink freedraw.
de pen zit helaas wel een batterij in (AAAA) maar verder bavalt ie goed

ik heb en seriele maar ik weet dat er ook usb geweest is weet niet of ze nog te krijgen zijn (nadeel) ze zijn erg klein

edit: in win xp word ie gevonden als acecad en de dynalink xp drivers zijn acecad drivers

[ Voor 16% gewijzigd door Crazy Eyes Cobra op 22-01-2003 12:26 ]

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-06 10:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ga voor Wacom. Ik heb ook met die dynalink gewerkt, maar het is gewoon minder. Het pennetje, het tekenoppervlak, de software... Allemaal beter bij Wacom.

Ze zijn wel duur, maar hoeveel is € 150,- nou voor iets wat je misschien wel een paar jaar lang elke dag een paar uur zal gebruiken? (en nog even etisch: hoeveel is € 150,- voor je gezondheid :) )

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76363

Gebruik dagelijks Wacom Intuos2 12/18, in combinatie met soft als Maya, DeepPaint 3D, Rhino op de PC en met Painter, Photoshop en Lightwave op de Mac. Het werkt, volgens mij, prima voor 3D, 2D, illustratie en DG Painting naturlijk maar of het echt geschikt is voor CAD, daar twijfel ik over.
Je kan mischien kijken naar een 3D Controller .... maar ja ze zijn ook niet goedkoop.
Logitech maakt mooie Autocad 3D controllers onder een andere naam.
http://www.3dconnexion.com/products/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 76363 op 23-01-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Mijn ervaring met die goedkope versies zijn erg slecht. Is de hardware al niet de meest degelijke, de software is gewoon zwaar kl#te... Drivers die zorgen voor continu 100% cpu belasting, systemen die niet meer willen werken ZONDER tablet, slechte support, drivers die iedere keer weer geinstalleerd moeten worden als de tablet unplugged is geweest etc.

Alleen al voor de probleemloze drivers zou ik een USB Wacom nemen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:49

mr_petit

opperprutser

Kawa schreef op 22 January 2003 @ 10:38:
[...]

Topicstarter heeft er wat meer aan om te weten waarom naar jouw mening wacom tablets "zwaar bagger..." zijn en waarom CalComp beter is afgezien dat ze waarschijnlijk VEEL duurder zijn dan wacom producten
Dat calcomp goed is kan ik wel be-amen...
keb hier (op m'n werk) een A0 digitizer/tekentablet uit 1984!

Werkt nog perfect, maar er zijn alleen geen wintab drivers meer voor (te oude bios chip)

duur, maar wel degelijk (en meer profi accesoires).

Als het voor je werk is zou ik gewoon bij je baas gaan zeuren om een calcomp.
(als je het zelf moet betalen kan je die laatste opmerking schrappen ;) )

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1