Whisperrock 3

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Heeft iemand deze al. Ik lees in het forum alleen over de whisperrock 2. Is hij hetzelde.

Het gaat mij erom dat de koeler stil is en goedkoop. Goedkoop is ie in ieder geval. Nu vraag ik me alleen nog af of ie net zo stil is als de whisperrock 2.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

erm dat kan je meestal op de site zien ;) :X :X
kijk eens hoeveel DB hij produseert :P staat meestal onder de specs van de koeler op de site van de maker ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hijs wel stil ja, als je hem op 7 volt draait hoor je hem kompleet niet, als ie op 12 volt draait hoor je um licht. Daarbij koelt hij ook nog redelijk en is el-cheapo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Laatst online: 15-06 23:12
Toch vroeg ik me inderdaad ook af wat nou daadwerkelijk het verschil is tussen de II en III...
Op de Spire-site zien ze er hetzeldfde uit en practisch dezelfde specs.
Iemand hier een antwoord op misschien ?

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Idd, als je naar de specs kijkt is ie hetzelfde. Errug vreemd. Waarschijnlijk zal het dus gewoon dezelfde koeler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouthman73
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:34
Ik heb zelf de 3 en ben er erg tevreden mee. Hij si stil en koelt goed. Ik denk dat het enige verschill met 2 is dat ie een alu fan behuizing heeft.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Kun je beter voor de FalconRock I kiezen (ook van Spire). Het model is hetzelfde, maar hier zit een koperen kern in en een clip mechanisme dat 3 nokjes per kant van je socket omvat.

[ Voor 22% gewijzigd door Bart-01 op 21-12-2002 17:22 . Reden: aanvulling ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-01 schreef op 21 December 2002 @ 17:19:
Kun je beter voor de FalconRock I kiezen (ook van Spire). Het model is hetzelfde, maar hier zit een koperen kern in en een clip mechanisme dat 3 nokjes per kant van je socket omvat.
klopt, en hijs 1 euro duurder ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over deze koeler is op www.overclockers.nl een topic over, mss kun je daar ff kijken:
http://www.overclockers.nl/forum/viewtopic.php?t=1887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb net al de whisperrock 3 besteld, dus net iets te laat. Meldt wel even hoe stil die is en hoe die koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem zelf ook.
hij is wel redelijk stil (zodra ik WC heb, ga ik de fan als casefan gebruiken, gaat HEEL veel herrie schelen), koelen doet hij niet echt goed.
Mijn XP2000+ werd zonder casefan 63*C, met een casefan tot ongeveer 55*C, dus ik vind het niet echt overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:38
Mijn tbird 1400 wordt met de whisperrock II 50 graden stressed..
bij een kamertemp van 19 graden
heb 3 casefans erin.. gewoon goede airflow in mn kast dus.. en dat wil nog wel een heel groot stuk helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 21:51

FlotterPower

Boxy Brown

mijn XP 1900+@2100+ word met een casefan 35 graden idle en maar 43 graden stressed.
(en natuurlijk whisperrock 3 :))

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

AMD XP 2100@2300@47/53 graden hier, heb een papst 8412 NGM op een Whisperrock III(of II, weet ik het :p)
Die papst fan maakt evenveel geluid en blaast 5 cfm meer

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

AMD xp1800+ (Tbred) @ 31c Idle, stressed nog niet gekeken. (5 casefans dus goede flow)
en <26dBa dacht ik dus lekker koelertje die whisperrock III :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik kan de homepage van Spire niet eens vinden. :? Zal wel aan mij liggen, ik wilde ook deze cooler bestellen voor 12 euro. :)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
http://www.spire-coolers.com
ff met Google, kon het eerst ook niet vinden

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

geen verschil, ander fannetje, geen betere koeling, maar als je nu de whisperrock 2 besteld krijg je 90% zeker toch de 3 opgestuurd. Superkoelertje, alleen vind ik hem persoonlijk niet echt whisper. houdt een 1800+ op stressed 40 graden
het is wel met vcool...
zo werkt het :

download de install van (het zipje http://vcool.occludo.net/vc_beta.html (vcool en idle loop aangooien als je het geinstalled hebt)
je moet de vcool.sys system driver van het zipje in je system 32 folder gooien, dan loaddriver openen, install, run. En dan vcool.exe openen. In config moet je de fanmeting uitzetten , en misschien ook je andere sensor omdat hij die niet goed kan uitlezen, je temp daalt wel als een gek denk ik. Je kan misschien ook beter even je temperatuur kijken met een betrouwbaarder progje, omdat deze cpu bijvoorlbeeld als sytemtemp KAN aangeven.
Ik heb de 6000cu op 2000+ en is nu met het tooltje 32 graden idle en stressed max 42 graadjes@ Silentmode !.
vcool is een soort haltcooling, maar met support tot en met kt400!

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2002 12:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:23

The Legend

*Plop*

AMD Athlon XP 1700+ @ 36 graden IDLE @ Whisper Rock 3, wel met kast open :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
AMD Athlon XP 2400+ @ 42 graden stressed en 35 idle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
Falcon Rock 2 lijkt me beter, en kost idd 1 euro meer

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook een, op een Atlon 800, blijft altijd onder de 43 graden en hij is stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb de koeler gekregen en ik moet zeggen dat ik vind dat het ding nog een behoorlijk kabaal maakt. Het gaat dus om de whisperrock 3. Erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb hem nu aangesloten via de 7 volt methode en nu is het beter, maar ik hoor hem nog steeds luid en duidelijk. Terwijl sommigen zieden dat je hem dan helemaal niet meer zou moeten horen.

FF ander vraagje. Ik pas de 7 volt methode eigenlijk altijd toe door een externe voedingsstekker te pakken. Is het eigenlijk ook mogelijk om het toe te passen op de aansluiting van het moederbord. Volgens mij niet toch, want daar zit toch geen 5v op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 14:43
De Spire WhisperRock III maakt standaard echt een takke herrie. Fan heb ik vervangen door een Papst 8412N/2GL 1500 rpm met signaal uitlezing en ook de fingerguard weggelaten.

Resultaat met Athlon XP1700+ : room 20gr: 46gr proc. / 35gr case.

Dit zijn geen spetterende resultaten maar het is meer dan goed genoeg en het belangrijkste: onhoorbaar....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 16-09 20:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

check mijn sig, leuk ding, maar de koeler is wat langzaam :P ik zou er wel eens een Delta fan op willen zetten. oh en haal die klote fingerguard eraf want die veroorzaakt herrie. en de koelpasta die er standaard op zit er ook af halen want dat is frotspul, veels te dik erop. :)

en ben ik nou echt de enige die vind dat de klemmen ERG strak zitten?

[ Voor 34% gewijzigd door AtomicShockwave op 28-12-2002 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP 1800+ (Palomino), niet ge-oced, open kast, 21 graden kamertemp, koelpasta met zilver: 46 graden idle en 51 stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

AtomicShockwave schreef op 28 december 2002 @ 22:38:
check mijn sig, leuk ding, maar de koeler is wat langzaam :P ik zou er wel eens een Delta fan op willen zetten. oh en haal die klote fingerguard eraf want die veroorzaakt herrie. en de koelpasta die er standaard op zit er ook af halen want dat is frotspul, veels te dik erop. :)

Uhm.. ik deed eerst met standaard pastaplak erop... daarna as3 (in mindere mate, heel dun laagje), maart 1 graad verschil... dus wat je zegt is onzin.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Tutti-frutti schreef op 28 december 2002 @ 23:07:
[...]

Uhm.. ik deed eerst met standaard pastaplak erop... daarna as3 (in mindere mate, heel dun laagje), maart 1 graad verschil... dus wat je zegt is onzin.
nop, bij mij is het het verschil tussen wel en niet stabiel op 2000+ @ 2200+ puur de manier waarop je het aanbrengt, eerst goed die shit erafgehaald en daarna heel dun laagje erop. Let wel dat de temperatuur aan de onderkant van de core gemeten wordt, beter contact oppervlak kan veel schelen in stabiliteit maar dan hoeft de temperatuur nog niet lager te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
prima koeler, niet duur, en niet al te zwaar. Mainb blijft in de kast :P

Doet het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

icecoolsniper

never run from a sniper!

Hootie schreef op 28 december 2002 @ 22:34:
De Spire WhisperRock III maakt standaard echt een takke herrie. Fan heb ik vervangen door een Papst 8412N/2GL 1500 rpm met signaal uitlezing en ook de fingerguard weggelaten.

Dit zijn geen spetterende resultaten maar het is meer dan goed genoeg en het belangrijkste: onhoorbaar....
whisperrock een takke herrie? 8)7 je moet de thermaltake volcano eens horen op high das een straaljager
oja whisperrock 2:2 ball bearing whisperrock 3: ball bearing zoiets was het verschil d8 ik

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Stiekem schopje.

Ik heb nu een standaard AMD koeler (box) op mijn XP 2100

Maakt het nu veel uit als ik een Falconrock 2 op mijn CPU zet?

Mijn waarde zijn nu

CPU Idle 55 C
Kast 29 C

Ik moet wel zeggen dat mijn XP2100 @ 1820Mhz loopt (fsb naar 140)

Ook wil ik een slotkoeler in mijn kast zetten, als die warme lucht van mijn VGA kaart zuigt, scheelt dat dan weer in kast temperatuur?

Verder heb ik bovenin en aan de achterkant 2 80MM fans zitten die warme lucht uit de kast blazen.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Amd Athlon XP 1700+ @ 2000+ (150Fsb default voltage) idle 45 graden stressed 51 graden met een Wisperrock III.

Binnenkort gaat er een falconrock II op. Deze is t zelfde maar heeft een koperen onderkantje dus zal de warmte iets beter van de cpu af geleiden.

Ben zeer te spreken over de wisperrock. Heerlijk stil en ook nog lekker koel.

Wel vreemd dat er hier tweakers zijn die de wisper veel herry vinden maken. Ik vind m juist erg stil. Ik had hiervoor een superrock... Dat maakt pas herry en koelt nog minder goed ook.

[ Voor 36% gewijzigd door jhead22 op 09-01-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Hijs erg stil maar als e een cpu boven de 2000+ hebt wordt het toch wat krap :|

Aangezien hij me 2100+@1859 mhz (13*143@1.8v)
idle 43*c en 54*c houd en das niet bepaald lekker vind ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hoeveel beter is die falconrock II tov de whisper rock 3, scheelt dit echt >6 graden ofm is et maar een graadje of 2 ??

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
B_FORCE schreef op 09 januari 2003 @ 15:21:
hoeveel beter is die falconrock II tov de whisper rock 3, scheelt dit echt >6 graden ofm is et maar een graadje of 2 ??
Ik heb bewust gekozen voor de falconrock 2. Hij heeft een koperen kern waardoor warmte beter geleid. Maar in feite scheelt het niet veel, hooguit graadje of 5 max.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
'k Snap dus niet waarom er een fingerguard op gezet is |:( Ding zit verdorie _in_ je kast, welk onderdeel van je kast wil jij vervangen terwijl je PC aanstaat? :P

Ik zit heel erg te twijfelen of ik de Falconrock II wil, maar dan het liefst met een fan-adapter van 80mm naar 120mm (nog stiller :P) OF dat ik de portemonnee echt open trek en een Zalman CNPS 6000AlCu of 6000Cu haal, hoewel ik die laatste wat te zwaar vind, heb met WC al eens de pinnetjes van een socket afgebroken :/

Weet iemand of dat past, zo'n 80-->120mm adapter op een Falconrock II?

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 09-01-2003 16:04 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Chello200 schreef op 09 January 2003 @ 15:27:
[...]

Ik heb bewust gekozen voor de falconrock 2. Hij heeft een koperen kern waardoor warmte beter geleid. Maar in feite scheelt het niet veel, hooguit graadje of 5 max.
mm, en dan heb je ook nog een falcon 1 en een falcon 2??, wel lekker duidelijk natuurlijk daar... :P

[ Voor 54% gewijzigd door B_FORCE op 09-01-2003 19:21 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mmm, als we et nu over spire koelers hebben, ik vraag me al een tijdje af:
of ik neem een (goedkope) spire falcon/whisper rock, of een (duurdere) thermaltake 7+. Is het verschil tussen deze twee koelers zoveel groter met mijn cpu, of zou dat maar een paar graden schelen...

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
B_FORCE schreef op 09 January 2003 @ 19:21:
mmm, als we et nu over spire koelers hebben, ik vraag me al een tijdje af:
of ik neem een (goedkope) spire falcon/whisper rock, of een (duurdere) thermaltake 7+. Is het verschil tussen deze twee koelers zoveel groter met mijn cpu, of zou dat maar een paar graden schelen...
De 7+ heeft een clip waarbij je alleen maar 2 pinnen gebruikt van de socket. De Spire coolers komen met 6 bevestigingen. Tenzij je de TT 9 neemt biensure ! ;)

Het zou niet veel schelen hoor in vergelijking met die 2 soorten koelers. Belangrijkste is airflow in je kast als je een degelijk verschil witl zien tussen de Spire en TT.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

AtomicShockwave schreef op 28 December 2002 @ 22:38:
*KNIP
nee
ik krijg hem er niet meer vanaf ;( |:( 8)7 :X }:O :(
,.. ik ben bang dat de core kapot zal gaan :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Chello200 schreef op 09 January 2003 @ 19:52:
[...]

De 7+ heeft een clip waarbij je alleen maar 2 pinnen gebruikt van de socket. De Spire coolers komen met 6 bevestigingen. Tenzij je de TT 9 neemt biensure ! ;)

Het zou niet veel schelen hoor in vergelijking met die 2 soorten koelers. Belangrijkste is airflow in je kast als je een degelijk verschil witl zien tussen de Spire en TT.
hahaha, ik bedoelde niet de maat :o :*) :) , maar dus de prestaties, of die zo ver uit elkaar liggen met een celeron.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 09 January 2003 @ 15:57:
'k Snap dus niet waarom er een fingerguard op gezet is |:( Ding zit verdorie _in_ je kast, welk onderdeel van je kast wil jij vervangen terwijl je PC aanstaat? :P

Ik zit heel erg te twijfelen of ik de Falconrock II wil, maar dan het liefst met een fan-adapter van 80mm naar 120mm (nog stiller :P) OF dat ik de portemonnee echt open trek en een Zalman CNPS 6000AlCu of 6000Cu haal, hoewel ik die laatste wat te zwaar vind, heb met WC al eens de pinnetjes van een socket afgebroken :/

Weet iemand of dat past, zo'n 80-->120mm adapter op een Falconrock II?
Je krijgt dan wel een heel erg lang verloopstuk. Als de hoek nl te groot wordt is de effectieviteit weg. Ik dacht dat dit 16 of 18 graden was. In de praktijk (wat ik gelezen heb) is 92mm toch wel het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Naja, 't gaat mij gewoon puur om het aantal CFM en dat je met minder rpm (en dus minder lawaai) de boel koel houdt :)

Die 120mm fans heb ik wel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 17:24
B_FORCE schreef op 09 January 2003 @ 17:01:
[...]

mm, en dan heb je ook nog een falcon 1 en een falcon 2??, wel lekker duidelijk natuurlijk daar... :P
Verschil zit 'm in het toerental v/d fan die erop zit.

FalconRock 1: 2300 rpm
FalconRock 2: 2700 rpm <<-- deze moet je nemen :)

Whisperrock 2: 2500 rpm
Whisperrock 3: 2500 rpm <<-- deze heb ik, +/- even goed als een standaard Coolermaster

Volgens mij zijn de Whisperrock 2 en 3 exact hetzelfde :)
Ik had bij Salland een 2 besteld en kreeg een 3 :? Oke wha'ever. :P
Ze hebben het nu veranderd op hun site.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 09-01-2003 21:22 . Reden: +2 Informatief ;) ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens iemand een paar posts terug is het verschil tussen de Whisperrock II en III dat de 2 een kunststof fanbehuizing heeft en de III een aluminium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
maar zijn dan de verschillen tussen een tt 7+ en spire, op mijn cpu echt heel groot kwa temp of, is dat echt maar iets van 5°C

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze cooler ook en hier ben ik heel tevree over :) mijn xp2200+ houd hij idle op 38° en stresses op 42° :) hoger komt hij niet, vcore is 1.65, als ik ga overclocken en vcore naar 1.75 breng en cpu loopt dan op 1924mhz dan word ie zo een 45° stressed, lekkere koeler en is zeker stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier een tevreden whisperrock II bezitter. Zonder casefans en met stille voeding (mijn luidruchgige voeding zuigt nog flink wat lucht bij de cpu weg) is mijn XP1800 45-50 graden. Niet echt wereldschokkend, maar wel lekker stil. Wanneer ik een casefan aansluit keldert de temperatuur meteen onder de 40.
Oh en die koelpasta die er standaard opzit is crap, meteen eraf halen en zelf nieuwe aanbrengen :p

[edit]
Wat zou er trouwens gebeuren wanneer je een Zalman achtige constructie boven je whisperroch heatsink laat hangen met een papst 120mm fan? Is zoiets haalbaar? Zou dat goed koelen? Dan heb je nl geen 80-120 fan adapter nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Keizer op 10-01-2003 09:20 ]

Always outnumbered, never outgunned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

flotterpower schreef op 09 January 2003 @ 20:02:
[...]

nee
ik krijg hem er niet meer vanaf ;( |:( 8)7 :X }:O :(
,.. ik ben bang dat de core kapot zal gaan :( :'(
kan ik je tot zover geruststellen dat heb bij mij goed is gegaan. Maarre ik zou em als ie er af is een beetje uitlubberen, dat metalen plaatje iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Hootie schreef op 28 december 2002 @ 22:34:

Vreemd.. ik heb ook een Whisperrock 3 gekocht een aantal dagen geleden, en succesvol geinstalleerd op een processor bij een vriend van me (XP2000+) en ik hoor die fan dus echt niet. echt heel erg stil .

Hij koelt (zeker voor dat geld) ook erg goed moet ik zeggen, tegen de 43/44 stressed , 36/37 idle.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 17:24
B_FORCE schreef op 09 januari 2003 @ 21:38:
maar zijn dan de verschillen tussen een tt 7+ en spire, op mijn cpu echt heel groot kwa temp of, is dat echt maar iets van 5°C
Qua temps zal het niet veel uitmaken,
qua herrie... een Tt 7+ is echt een fokkin straaljager en bovendien een stuk duurder!!

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 10-01-2003 14:25 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs van Spire zelf:

5F271B1L3 FalconRock II: 25 dBA
5F271B1M3 FalconRock: 26,6 dBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 16:45:
De specs van Spire zelf:

5F271B1L3 FalconRock II: 25 dBA
5F271B1M3 FalconRock: 26,6 dBA
Ik hoor de whisperrock 3 dus echt nauwelijks, daarnaast geeft hij een aardige airflow: 37.87 CFM at 2500 RPM en een noise level van 26.5 dBA (bron spire.nl)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 22:28
XP2400 @2175 met een Whisperrock III :

31c° idle
35c° stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
Lexxx schreef op 10 januari 2003 @ 19:46:
XP2400 @2175 met een Whisperrock III :

31c° idle
35c° stressed
Volgens mij kan dat niet?

Heb je verder een ontiegelijk goede airflow ofzo?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Keizer schreef op 10 January 2003 @ 09:03:
Hier een tevreden whisperrock II bezitter. Zonder casefans en met stille voeding (mijn luidruchgige voeding zuigt nog flink wat lucht bij de cpu weg) is mijn XP1800 45-50 graden. Niet echt wereldschokkend, maar wel lekker stil. Wanneer ik een casefan aansluit keldert de temperatuur meteen onder de 40.
Oh en die koelpasta die er standaard opzit is crap, meteen eraf halen en zelf nieuwe aanbrengen :p

[edit]
Wat zou er trouwens gebeuren wanneer je een Zalman achtige constructie boven je whisperroch heatsink laat hangen met een papst 120mm fan? Is zoiets haalbaar? Zou dat goed koelen? Dan heb je nl geen 80-120 fan adapter nodig.
ach ik kan t proberen voor je want ik heb zowel de zalman 6000cu als de whisperrock 2, ik gok dat er geen verschil is kwa koeling dus t is zeker haalbaar, volgens mij is de constructie van de whisperrock2/3 ook veel efficienter dan de zalman 6000cu.
ik had eerst een Whisperrock2 op me 2000+ en heb toen een zalman gekocht maar die koelde toch dik 5 graden (fan voluit) meer tov die whisperrock2.
Dus wat ik gedaan heb is mijn oude whisperrock2 erweer op gezet en de fanmate van de zalman erop gedaan en nu draait die fan op helft van zijn toerental denk ik.
net een tikkeltje hoger, want anders staat ie stil :D

dus ik vind t nu wel best zo, want hij koelt nog steeds evengoed als zonder fanmate

[ Voor 7% gewijzigd door Turismo op 10-01-2003 19:58 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik vraag me af hoe iedereen aan die lage temps komt, wat verstaan jullie btw onder full load :?
Potje gamen of BurnK7 maakt echt een groot verschil, net zoals de RC5-72 en de ecc2 client. Dat laatste scheelt bij mij al 1/2 graden...
Ik heb getest met een tt volcano 7 en de whisperrock 3. De volgende temps zijn van een amd xp 2100+(palomino) na een half dagje ecc2 draaien:
volcano7/standaard straaljager fan@4200rpm -> 47/48 graden
volcano 7/papst 8412NGM -> 50 graden
whisperrock 3/standaard fan -> 51 graden
whisperrock3/papst 8412NGM -> 50 graden

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
ik heb ook de whisperrock 3, en inderdaad, was €20 incl. rembours. dat ding maakt zijn/haar naam waar. ik hoor em helemaal niet. temperatuur? blijft altijd normaal rond de 40C. nu met ijskoude weer zelfs tussen 30-40C. de fanbehuizing is idd gemaakt van alu :) ik ben er erg blij mee, goedkoop, stil, goeie prestatie voor onder 3000rpm. man, ik erger me nu alleen aan de lawaai die m'n 3 HD's maken.

dus die gast die zegt dat de whisperrock een takkeherrie maakt: op 1500rpm 46C? geloof ik niks van. heeft er iemand die Abit Siluro OTES wel eens gehoord? echt grappig, reviews hebben het over geluid van jumbojets etc haha.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Laatst online: 15-06 23:12
Voor de mensen die het nog willen weten :
Het verschil tussen 2 en 3 is volgens mij niet de aluminium fan, want ik weet heel zeker dat ik een 2 heb (3 bestond toen nog niet) en daar zit ook een aluminium fan op.
Ik zie op spire.nl dat de WhisperRock 3 een CFM van 37.87 heeft en een geluidsproductie van 26,5 dB... Toen de WhisperRock 2 nog op deze site stond had die een CFM van 31.70 en een geluidsproductie van 26,0 dB, dus dat zal dan wel het verschil zijn, meer CFM's en een weinig meer geluidsproductie.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:59

icecoolsniper

never run from a sniper!

VivaAtloni schreef op 28 december 2002 @ 10:41:
Ik heb de koeler gekregen en ik moet zeggen dat ik vind dat het ding nog een behoorlijk kabaal maakt. Het gaat dus om de whisperrock 3. Erg vreemd allemaal.
dan ben je ook niks gewend, leen een volcano 7+ van iemand en laat die draaien op de high stand dat is pas een takke herrie

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Nu online
icecoolsniper schreef op 11 January 2003 @ 14:47:
[...]

dan ben je ook niks gewend, leen een volcano 7+ van iemand en laat die draaien op de high stand dat is pas een takke herrie
Dan heb je nog geen Coolermaster HCC 001 Heatpipe koeler gehoord... naarmate dat ding ouder werd ding ie meer kabaal maken en rond de 7000+ rpm draaien... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
hehe, check hier voor opname van die 6000rpm fan: haarfohn?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower

FlotterPower

Boxy Brown

MadMarky schreef op 10 januari 2003 @ 20:20:
Ik vraag me af hoe iedereen aan die lage temps komt, wat verstaan jullie btw onder full load :?
*knip*
whisperrock 3/standaard fan -> 51 graden
whisperrock3/papst 8412NGM -> 50 graden
das warm :X

ik heb een fan gat (80 mm) gedremeld vlak boven mijn whisperrock.
de fan blaast op de whisperrock das dus waarom ik de temps haal die ik haal

(verder heb ik wel een goeie airflow)

[ Voor 4% gewijzigd door FlotterPower op 11-01-2003 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

flotterpower schreef op 11 januari 2003 @ 22:13:
[...]

das warm :X

ik heb een fan gat (80 mm) gedremeld vlak boven mijn whisperrock.
de fan blaast op de whisperrock das dus waarom ik de temps haal die ik haal

(verder heb ik wel een goeie airflow)
Ik heb ook zo'n gat, alleen blaast ie bij mij de lucht naar buiten. Als ik de lucht naar binnen laat blazen is ie 1 graad koeler, maar worden andere dingen in de kast erg warm(chipset, videokaart). Ook heb ik dan in no-time de heatsink vol stof zitten...

Ik gebruik trouwens koelpasta en heb een goede airflow in de kast(voordat iemand denkt dat het daaraan ligt)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

KICK!!!!

Ik wil of de Spire WhisperRock III of de Spire FalconRock II gaan kopen om mijn AMD XP 2500+ Barton te gaan koelen.... welke zal beter geschikt zijn? prijs maakt niet uit... allebei even goedkoop...

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Volgens mij zal de FalconRock II iets beter koelen door het koperen contactplaatje met de processor. Dus als de prijs niets uitmaakt zou ik voor die gaan.

Ben zelf in het bezit van een WhisperRock III en die voldoet uitstekend, lekker stil en koelt prima, Duron 1300 niet meer dan 45 gr/stressed.

Alleen als je van plan bent te gaan oc'en dan is het ws handiger om een iets krachtigere koeler te kopen, dit is een vrij standaard koelertje en daar niet voor gemaakt IMHO.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

mwah.... ik ken er natuurlijk altijd een snellere fan opgooien... of bedoel je dat niet?

geluid maakt ook weinig uit... heb 2 veel geluidproducerende HDD's

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

falconrock 2 is stiller en koelt minimaal net zo goed.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2200+ 180fsb Aiuga 0240 draait onder een Whisperrock IV en haalt ook temps van 51-52 hij is wel stil maar goed? Verder zit ik op een ontiegelijk warme zolderkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua koeling is het verschil tussen een Falconrock II en een Whisperrock III minimaal. Een Falconrock I koelt zelfs een tikje beter. Toch wil ik je adviseren om voor de Falconrock II (of de op de anders gekleurde fan na identieke Whisperrock IV) te gaan en wel omdat de bevestigingsclip een flink stuk verbeterd is. Dat de Falconrock II net zo goed koelt maar ook nog iets stiller is, is mooi meegenomen.

Testje: http://www.dansdata.com/coolercomp_p5.htm#sfr2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 15-09 00:14
erg goede resultaten mee, met een omgevingstemperatuur van 34 graden is de CPU (XP2400+) slechts 44 graden.. EN goedkoop, kosten me €9,73 (1to0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

en dan heeft Tasma het over de Falkenrock II....??

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

de nieuwe Whisperrock IV heeft nu ook een copperinlay zie:
http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=105
(net als de Falconrock II, die ook ook zelf heb)
http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=86
(specs Falconrock)
en met de nieuwe fan(transparant blauw), die maar 21db produceert,
verplaatst hij net zoveel lucht als de Falconrock II,
die 25 db is, en ook al als zeer stil wordt betiteld.
binnenkort maar eens zo'n Whisperrock IV proberen..... :9

[ Voor 24% gewijzigd door BadMotha op 17-07-2003 11:14 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

idd :) wordt hij al ergens verkocht :O voor op mijn barton 2500+ die ik eerdaags gaat aanschaffen :)

[ Voor 45% gewijzigd door MisteRMeesteR op 17-07-2003 11:21 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Laatst online: 15-09 17:09
CRaZy_MaRK schreef op 17 July 2003 @ 11:20:
idd :) wordt hij al ergens verkocht :O voor op mijn barton 2500+ die ik eerdaags gaat aanschaffen :)
http://www.challengecomputers.nl/

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Niet online
ik heb hem bij wintelco besteld, zaterdag bestellen was dinsdag in huis.
Moet hem nog ff monteren.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

aha... dan nog iets :P barton en falconrock II zijn besteld... zit er bij de koeler standaard koelprut... ? of moet ik gewoon ffkes een tube as3 erbij bestellen? alhoewel dat laatste altijd beter is....

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:52

Exigence

dnkroz

Hm, best wel goed die Whiperrock III
Op 12 volt is hij goed te horen, maar op 5v echt geruisloos.
AMD Athlon XP 1800+: 35 graden full stressed (fan @ 12v)
AMD Athlon XP 1800+: 45 graden full stressed (fan @ 5v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha... dan nog iets barton en falconrock II zijn besteld... zit er bij de koeler standaard koelprut... ? of moet ik gewoon ffkes een tube as3 erbij bestellen? alhoewel dat laatste altijd beter is....
Ja, er zit standaart koelpasta op. Op het kopergedeelte op de onderkant zit een vierkant plakje. Het voordeel is dat je altijd automatisch de goede hoeveelheid erop doet (voor sommigen schijnt dat nogal moeilijk te zijn). Zoniet dan ben je wel heel verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 10:41

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik heb de falconrock II, en word nu gek van de herrie van m'n 2 papst 12db (yeah right) fans (1 als casefan en 1 in m'n voeding) deze ga ik zodra de hittegolf voorbij is trouwens op 7 volt zetten, en m'n HDD. Temps waren met de boxed cooler (das pas een straaljager) zo'n 5 tot 8 graden hoger als nu. draai nu (relatief) idle (beetje surfen enzo) op 45 graden met een kamertemp van rond de 30, aanradertje dus.

[edit] stressed komt ie net boven de 50 graden (50,5 volgens sandra en MBM), heb trouwens net het raam open gezet, temps zakken nu zeer snel het is buiten nl al flink wat afgekoeld(wist ik niet) [edit]

[ Voor 23% gewijzigd door dikiedik op 20-07-2003 19:32 ]

ride on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
stresses is mijn duron 1200 @ 1333 60 graden... En dat met mijn Whisperrock II. Casefan draait op 7 volt. Ik heb em al moeten trugklokken naar 1333 maar als het nog heter wordt ben ik van plan om het weer op 1200 of zonodig op 1000mhz te zetten..

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Waarom koopt men geen Whisperrock IV? Heeft alleen maar voordelen en kost ook maar 11-12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Laatst online: 22-04-2020
Ik draai met mijn Falconrock II (2200rpm) op mijn Athlon XP 2100+ (@1733MHz) idle temps van 60-64 graden (1 8cm casefan @ 2700rpm). Dat was voor de hittegolf trouwens 56-60 graden.
Domme hittegolf... vandaag al 4x gecrasht |:( . Mobo temp is trouwens 50 graden, het hele ding loopt nu gewoon zo'n 6 graden warmer dan normaal. Hoe voorkom ik dit? of moet ik elke zomer op 1300MHz gaan draaien?
De koeler is trouwens wel lekker stil, het enige wat ik hoor is airflow. Dit in tegenstelling tot de bij de processor geleverde koeler die dus op 4800rpm nog steeds niet bleek te voldoen...

[ Voor 21% gewijzigd door -Sander1981- op 21-07-2003 04:48 ]

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobo temperatuur van 50 graden Celcius?

Dan maak ik mij toch grote zorgen of je airflow wel optimaal eh,..., 'flowt'. Zelf heb ik namelijk een mobo-temperatuur van 37 graden, dit bij een kamertemp van tegen de 29 graden. Oftewel voor de rekenwonders onder ons, 8 graden boven de luchttemperatuur. Dit zonder airflow, maar met een open kast. Zet eens als test jou kast open en kijk hoeveel graden dit uitmaakt voor zowel je CPU als mobo-temperatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
Is dat met of zonder ventilator op het mobo; hier zit namelijk alleen een heatsink op.
wat betreft airflow: in een hoekje onder mijn bureau is natuurlijk niet de beste plaats voor een computer - zeker niet met deze hitte.
Op 1300MHz zijn mijn temps trouwens 54/45 graden (proc/mobo).
Begint trouwens wel een beetje off-topic te raken... sorry daarvoor

[ Voor 68% gewijzigd door -Sander1981- op 22-07-2003 02:36 . Reden: ff wat toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Stom van mij, aan het verschil tussen een passieve fan en een aktieve heb ik zo snel niet gedacht. Ik heb inderdaad een northbridge met zo'n kleine rotfan erop. Met nadruk op rotfan, want een tijdje terug deed hij het niet, inmiddels, na een drupje naaimachineolie doet hij het wel weer. Aan de mobo-temps heb ik overigens nooit kunnen zien of mijn fan wel of niet draaide! Toen ik eens voor de gein mijn kast opende om te zien of dat veel verschil qua temps uitmaakte, bleek zowel mijn CPU-temp als ook mijn mobo-temp fors omlaag te gaan. Sindsdien heb ik mijn kast open gelaten, het enige waar ik heel goed op gelet heb was toen ik een 2e 7200rmp hard-disk er in zette, dat ik deze direct achter mijn PSU met fan heb gezet opdat deze nog een klein airflow mee zou pikken. Een simpele check per hand leerde mij vervolgens dat deze Hard-disk hooguit lauwwarm werd, ik heb er dan ook nog nooit een probleem mee gehad.

Of het in jou geval verstandig is de kast open te doen i.c.m. een passieve fan durf ik op voorhand niet te zeggen, maar gezien je behoorlijk hoge temps zou ik gewoon kijken of het helpt, dan weet je in ieder geval of je airflow wel of niet deugt.

On Topic: want die koeler moet jou CPU ook op warme dagen voldoende koel kunnen houden! Zelf weet ik uit mijn ervaringen met zowel een Falconrock II als ook de Wisperrock III dat deze een Palomino XP2000+ onder full-load niet meer dan zo'n 25 a 26 graden boven de luchttemperatuur stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dan de FalconRock 3 minder lawaai maakt dan de WhisperRock 2. Hoe het komt weet ik niet, want volgens mij draaien ze even hard hun rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 20:30

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb er nu een Barton 2500+ inzitten met een WhisperRock IV. Met deze hitte buiten is de CPU idle zo'n 44-46 C en stressed zit 'ie op 49 C. System temp (is dat mobo ofzo :?) zit op 48 C.
Zijn dit een beetje goede temperaturen of moet het koeler zijn met deze mobo/cpu combinatie?

Die WhisperRock IV is trouwens superstil, als ik m'n best doe hoor ik 'm nog niet :Y)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Priet schreef op 22 July 2003 @ 14:42:
Ik heb er nu een Barton 2500+ inzitten met een WhisperRock IV. Met deze hitte buiten is de CPU idle zo'n 44-46 C en stressed zit 'ie op 49 C. System temp (is dat mobo ofzo :?) zit op 48 C.
Zijn dit een beetje goede temperaturen of moet het koeler zijn met deze mobo/cpu combinatie?

Die WhisperRock IV is trouwens superstil, als ik m'n best doe hoor ik 'm nog niet :Y)
System temp klinkt inderdaad aan de hoge kant, meestal is deze zo rond de 30 graden.

Ik heb gister dan ook mijn Whisperrock IV besteld. Ik ben benieuwd of die beter koelt dan mijn Thermaltake volcano 6CU

PS. een Whisperrock IV is gewoon een Falconrock 2 met een goede fan. Beide fans produceren evenveel CFM, maar de Whisperrock IV is 4 dB stiller. Als je de fan van de falconrock 2 vergelijk met papst specs, dan waren die niet zo goed. Nu met de whisperrock IV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
-Sander1981- schreef op 21 July 2003 @ 04:43:
Ik draai met mijn Falconrock II (2200rpm) op mijn Athlon XP 2100+ (@1733MHz) idle temps van 60-64 graden (1 8cm casefan @ 2700rpm). Dat was voor de hittegolf trouwens 56-60 graden.
Schrikbarend slecht helaas :) Plaats ook eens een OUTTAKE (casefan die warme lucht uit de kast zuigt)
de CPU idle zo'n 44-46 C en stressed zit 'ie op 49 C. System temp (is dat mobo ofzo ) zit op 48 C.
Zeker prima temps, daar kun je wel een tijdje mee door :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 22-07-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 20:30

Priet

To boldly do what no one has..

En ik dacht dat die Bartons zo koel waren :? Dan was mijn oude Pentium III op 733 hiermee vergeleken een ijspegel :o

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En ik dacht dat die Bartons zo koel waren
Laat een Athlon XP Palomino core maar eens op de clocksnelheid van de Barton 2500+ draaien (lukt niet, maargoed), dan is de Barton dus wel degelijk een stuk koeler. Natuurlijk, een Pentium 60MHz is ook stiller dan een Pentium4 3200Mhz....

Je moet het wel relatief zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 22-07-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
Yokozuna schreef op 22 July 2003 @ 18:24:
[...]
Schrikbarend slecht helaas :) Plaats ook eens een OUTTAKE (casefan die warme lucht uit de kast zuigt)

[...]
Mijn casefan is dus een outtake fan. Ik zal eens proberen er een (stille) intake fan bij te zetten. Die H600B heeft nog wel ruimte voor nog wat fans... :)
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Yokozuna schreef op 22 July 2003 @ 18:42:
[...]

Laat een Athlon XP Palomino core maar eens op de clocksnelheid van de Barton 2500+ draaien (lukt niet, maargoed), dan is de Barton dus wel degelijk een stuk koeler. Natuurlijk, een Pentium 60MHz is ook stiller dan een Pentium4 3200Mhz....

Je moet het wel relatief zien.
klopt check dit maar eens:
spire-coolers.com
code:
1
2
3
4
5
6
7
AMD :  
 Duron ~ 1.3 GHz (Morgan) 
 Athlon XP ~ 2700+ (Thoroughbred) 
 Athlon XP ~ 2100+ (Palomino) 
 Athlon XP ~ 3200+ (Barton) 
 Athlon MP ~ 2600+ (Thoroughbred) 
 Athlon ~ 1.4 GHz (Thunderbird)

en ik zit gvd al een jaar met een Palomino core was toen 150euro...
tisk tisk tisk...echt een heet hoofd!
Pagina: 1