Toon posts:

PC thuis stabiel, bij oom slaat ie vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een aantal weken geleden heb ik een pc gebouwd voor mijn oom. Deze heb ik bij mij thuis getest en alles werkte prima :). Dus paar daagjes erna heb ik deze bij mijn oom aangesloten en na 5 minuten werken loopt ie helemaal vast. Pc weer mee naar mij thuis en 3 dagen laten draaien hier. No Problem :?.

specs:
AMD 2000+
512 MB 333Mhz
Asus a7v333
Geforce 2mx
Sb Audigy
Intel ambient modem 56k
imb 100gb 7200
Liteon 48xnogwat
poineer dvd16x
300watt voeding
Wireless Desktop logitec (de duurste met optische muis)

Software:
winxp engels
office 2000
en virusscanners pccillin oid.

Het enige wat ik niet heb kunnen proberen die die wireless desktop. Zou het hier aan kunnen liggen :?

bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat loopt er aan vast dan? en waar?

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon in Word of Outlook.Zelf ctrl+alt+del werkt niet :S

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Is de pc bij je oom wel aangesloten op een geaard stopcontact? Geeft soms wel wat probleempjes...

Verwijderd

Topicstarter
pEeDy16 schreef op 21 december 2002 @ 12:57:
Is de pc bij je oom wel aangesloten op een geaard stopcontact? Geeft soms wel wat probleempjes...
Bij mij is hij ook niet geaard en werkt ie wel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 12:58:
[...]

Bij mij is hij ook niet geaard en werkt ie wel
Dat zegt nog niet zo heel veel.
zorg eerst eens voor randaarde bij je oom en kijk of hij het dan wel doet.
al een keer een schone herinstallatie gedaan>?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 21 December 2002 @ 12:58:
[...]

Dat zegt nog niet zo heel veel.
zorg eerst eens voor randaarde bij je oom en kijk of hij het dan wel doet.
al een keer een schone herinstallatie gedaan>?
Ja xp prof , win2k

Verwijderd

bekijk je logboeken ff voor wat info.... staat er meestal wel in waar hij op vastloopt...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Titel change :)

Verwijderd

zoals als vermeld komt het hoogstwaarschijnlijk door geen of slechte aarding!!!

Verwijderd

kijk ff wat de spanning bij jouw thuis is, en bij je oom.
Ik heb een dergelijk topic wel eens eerder gezien geloof ik, ook een instabiele pc, omdat er maar 215V uit het wandstopcontact kwam.
Misschien ligt daar het probleem

Verwijderd

Topicstarter
Fase 2 :(.
De PC bleef uitvallen, OOK BIJ MIJ THUIS.
Aan de stroom oid ligt het niet omdat ik dat allemaal gemeten heb. Hier een screenie van de error
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/doevepik/error.jpg
Khoop dat jullie hier wat mee kunnen. Ik heb die link aangeklikt en krijg iets van deze error kan ms niet herkennen.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ik denk dat er een bitje ofzo is omgeslagen op je harde schijf. Helaas, als je een pc verplaatst en je harde schijf is niet top meer kan dit gebeuren. Alles opnieuw installeren is dan een optie. Of even een surface scan met scandisk doen (in DOS dan, in windows heb je denk ik niet genoeg tijd om de hele scan te doen voordat ie crasht :+ )

MechWarrior || Monsters Game

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
asus en athlon gaat blijkbaar nog steeds niet samen. hebben ze dan nog steeds niks geleerd sinds de a7v ? (dit is geen zoals jullie het noemen 'flame' maar gewoon domme ervaring)

koop een ecs, voor 1/3 van het geld 80 jumpers minder en nog stabiel ook.

overigens vind ik asrock (dochter van asus) athlon mobo's wel weer goed. gek genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door smvs op 27-12-2002 20:35 ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Hier heb ik ongeveer dezelfde configuratie en geen problemen, wat mij wel opvalt is dat de spanningszoeker bij mij oplicht als ik hem tegen de kast houdt. Maarja daarom doet ie het nog wel.

Je moet je geheugen even testen, ik vermoed dat het daar niet lekker zit. www.memtest86.com

-

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

geaarde pc?

Samen staan we sterk!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
uitleg van over event id van eventid.net

ik zou de oplossing met de pagefile is proberen :)
Source System
Type Error
Description Error code 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 805726f4, parameter3 f82b9be0, parameter4 00000000. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Comments Adrian Grigorof: A troubleshooting approach from a newsgroup post: "Boot from CD to start the Recovery Console, then read setuplog.txt, and setupapi.log, to see what happens when it boots.

Charlton Wang: From the net, someone mentioned setting the Virtual Memory to 0 and then reboot, delete the pagefile.sys file. Then set the virtual memory back to normal. Seems to have done the trick for me.

Axton: Turned out to be BlackIce v2.9 causing blue screen.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Hangt er bij je oom niet nog een berg randspul aan (printer e.d.) en bij jou niet? Misschien dat een van de drivers daarvan de boel verziekt....

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
smvs schreef op 27 december 2002 @ 20:33:
asus en athlon gaat blijkbaar nog steeds niet samen. hebben ze dan nog steeds niks geleerd sinds de a7v ? (dit is geen zoals jullie het noemen 'flame' maar gewoon domme ervaring)

overigens vind ik asrock (dochter van asus) athlon mobo's wel weer goed. gek genoeg.
i agree. flut borden. gisteren ook weer een a7v gefixt en bij m'n oom een a7v333. wat een rampen planken.

je kan eens een bios update proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door sharkzor op 29-12-2002 13:43 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Toch vreemd hoe dat sommige mensen hun hele vertrouwen in een merk kunnen verliezen na 1 fout product. De A7V was inderdaad een ZEER problematisch geval, maar ALLE borden die daarna zijn gemaakt (dus ook a7v266/333) zijn gewoon probleemloos. Denk je nou echt dat asus niet van zijn fouten heeft geleerd, of is het gewoon een goed excuus om je eigen onkunde te verhullen.... nofi

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

smvs schreef op 27 december 2002 @ 20:33:

Lul niet zo man :Z Dat is de grootse onzin die ik ooit gehoord heb......

• smvs
  • Niet online
m-m schreef op 29 december 2002 @ 18:44:
[...]

Lul niet zo man :Z Dat is de grootse onzin die ik ooit gehoord heb......
dan heb jij daar een andere mening over dan ik.
mijn ervaring is dat een asus athlon bord duurder is dan bijna alle concurrentie en dat het me meer tijd kost dan alle concurrentie om het goed te laten draaien. mijn conclusie is dan dat ik ff verder zoek naar een ander merk.
Toch vreemd hoe dat sommige mensen hun hele vertrouwen in een merk kunnen verliezen na 1 fout product. De A7V was inderdaad een ZEER problematisch geval, maar ALLE borden die daarna zijn gemaakt (dus ook a7v266/333) zijn gewoon probleemloos. Denk je nou echt dat asus niet van zijn fouten heeft geleerd, of is het gewoon een goed excuus om je eigen onkunde te verhullen.... nofi
ik heb zowieso nooit zo'n vetrouwen gehad in asus. het is duur en de producten zijn helemaal niet zo bijzonder vind ik. om de één of andere reden blijven mensen het maar kopen omdat de naam zogenaamd goed bekend staat. ja, misschien waren ze in het BX tijdperk goed, maar het crediet is een keer op.

Overigens twijfel ik niet aan mijn eigen kunde. Ik heb alleen meer problemen met Asus dan met andere merken.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

smvs schreef op 29 december 2002 @ 21:41:
[...]

dan heb jij daar een andere mening over dan ik.
mijn ervaring is dat een asus athlon bord duurder is dan bijna alle concurrentie en dat het me meer tijd kost dan alle concurrentie om het goed te laten draaien. mijn conclusie is dan dat ik ff verder zoek naar een ander merk.
je brengt het niet als mening, maar als feit.
Terwijl Asus best redelijke mobo's maakt.
ik heb zowieso nooit zo'n vetrouwen gehad in asus. het is duur en de producten zijn helemaal niet zo bijzonder vind ik. om de één of andere reden blijven mensen het maar kopen omdat de naam zogenaamd goed bekend staat. ja, misschien waren ze in het BX tijdperk goed, maar het crediet is een keer op.

Overigens twijfel ik niet aan mijn eigen kunde. Ik heb alleen meer problemen met Asus dan met andere merken.
Tsja. ik ben het met je eens dat je voor Asus veel te veel betaald voor een merk terwijl er goedkopere alternatieven zijn, das helemaal waar. Maar da's gewoon onderdeel van de wereld. Mensen kopen liever een t-shirt van Nike dan van de zeeman. Of liever een TV van Sony dan van Fou-Yong-Hai. Zo werkt het in onze consumptiemaatschappij nou eenmaal.

• smvs
  • Niet online
je brengt het niet als mening, maar als feit.
Terwijl Asus best redelijke mobo's maakt.
daar heb je gelijk in, mijn fout.
Tsja. ik ben het met je eens dat je voor Asus veel te veel betaald voor een merk terwijl er goedkopere alternatieven zijn, das helemaal waar. Maar da's gewoon onderdeel van de wereld. Mensen kopen liever een t-shirt van Nike dan van de zeeman. Of liever een TV van Sony dan van Fou-Yong-Hai. Zo werkt het in onze consumptiemaatschappij nou eenmaal.
tuurlijk werkt het zo, maar ik probeer juist te kijken hoe ik wel mijn geld juist besteed. en voor mij is dat iig niet asus. daarentegen zijn er gerust veel hakkitakkie merken die naast goedkoper ook nog eens veel slechter zijn dan asus. daar wordt je ook niet blij van. het moet wel minstens zo goed zijn natuurlijk, en dat kun je bijna alleen maar uit ervaring zeggen.

ik vind het gewoon jammer dat als je zoveel geld besteed aan een bordje dat je nog niet zeker bent van stabiliteit. je neemt nog steeds een gok. dan kun je IMO die gok beter met een goedkoper merk nemen.

Verwijderd

Ik heb voor alle systemen asus mobo's geen probleem hoor alles werkt netjes :)

Maar ff op je probleem terug te komen, ga je ram eens testen of dat wel 100% is. En aard je pc zo en zo voordat iets anders doet. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die ram test gedaan. Alles was prima in orde. Er is nu ook aarde en still rebooting..... Ik heb nu es alles pci meuk eruit gehaald en de videokaart gewisseld met een andere. Draait al 2,5 uur :)..Khoop dat een van deze dingen dwars ligt..
Pagina: 1