Toon posts:

[X] Soms trillend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo afentoe (paar keer per dag een kwartier ongeveer) last van een trillend scherm, ik herinner mij dat ik toen ik nog windows gebruikte het aantal Hz verhoogde of verlaagde, ik geloof dat dit overeenkomt met de Vertical Refresh rate in X, right?

ik heb hiervoor keurig de waarden uit het boekje ingevuld (47 - 160), zou ik misschien die 160 moeten verlagen naar een bep. max waarde, of juist die 47 verhogen?

het valt mij op dat het ook van de intensiteit afhangt: als er veel wit in beeld is en hij trilt weer eens, ga ik bijv. naar een zwart fullscreen terminal venster, houdt het op, ga ik weer terug naar het lichte scherm, komt het weer terug

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een kwestie van uitproberen: in mijn ervaring wil X vaak een iets hogere refresh-rate dan de monitor lekker vindt. Probeer die 160 eens te verlagen tot 158 ofzo, en probeer het dan nog eens, etc. Een hele kleine verandering kan een wereld van verschil maken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04
Lijkt een beetje op een scherm dat tot de limits gepushed wordt, of gewoon een beetje oud is en het allemaal niet meer zo ziet zitten ;(

Je zou dat getal '160' kunnen verlagen, maar dan bestaat de kans dat X niet wil starten omdat hij geen enkele geldige mode kan vinden - misschien moet je het toch eens proberen dan zie je wel of het helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
de leeftijd valt wel mee, tis een 17" novita, gekocht in augustus 2001, ik zal de vert refresh eens verlagen, ik weet niet zo goed hoe X zelf die dginen pakt enzo, ik zie met xvidtune dat ie nu op 85.02 Hz staat

verder staat de res op 1280x1024 maar dat werkte in windows wel aardig geloof ik, maar misschien dat ik hem gewoon te veel aanbied via de X setup, ga ik daar een s een beetje in hacken..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 13:14 ]