Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 12:35:
probeer al je fannetjes is te smeren....? misshcin je HD ook ff goed vastschroeven
smeer trekt stof alleen maar ffe aan
mare ik denk dat je hdd is
ik had zelf een maxtor 40 gb 7200 rpm ata 100 en die maakt zon herrie dat het heel mijn pc overstemt
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
misschien je HDD dus
[ Voor 16% gewijzigd door ernst op 21-12-2002 12:52 ]
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Game PC
Verwijderd
neit toch met anti stof aantrekkende smeermiddel? ik dacht dat AG97 ofzo die eigenschappen had.Shunt schreef op 21 december 2002 @ 12:48:
[...]
sorry hoor maar dan heb je echt 100 % kans dat je na een paar weken je fans weg kan gooien
smeer trekt stof alleen maar ffe aan![]()
mare ik denk dat je hdd is![]()
ik had zelf een maxtor 40 gb 7200 rpm ata 100 en die maakt zon herrie dat het heel mijn pc overstemt
dan nogVerwijderd schreef op 21 december 2002 @ 13:05:
[...]
neit toch met anti stof aantrekkende smeermiddel? ik dacht dat AG97 ofzo die eigenschappen had.
aangezien je nooit 100 % weet wat het in je fan aan richt en het tog je cpu fan is
die tog wel redelijk belangrijk is
ik zou gewoon eens kijken of het niet je hdd is
en als het dat niet is vervang al je fans voor paps fans met regelaar dat je ze naar 7 V kan zetten
Game PC
Is het een fan? Laat die dan op 7 volt lopen, scheelt nogal wat Decibels. Hoe op 7 volt? Kijk dan even in de search (bij CME), dat verhaal is al zo vaak langs gekomen, daar moet je wel wat van kunnen vinden.
EDIT: Hee jij hebt volgens mij dezelfde case als ik! Vette kans dat het je voeding-fan is, die maakte bij mij ook een tietherrie. Heb hem vervangen door een Titan 0.12a. Lekker stil nu...
[ Voor 22% gewijzigd door Silentpuma op 21-12-2002 18:55 ]
Use the Search Luke...
Duh, je moet hem niet een half uur laten staan nee!caspergt schreef op 21 December 2002 @ 18:56:
Ja dan hoor je nooit meer wat van je pc, lekker rustig CPU dood, dus voor absolute stilte zet ALLE fans uit dan is ie na een half uurtje of een kwartiertje wel stil voor altijd dat verzeker ik je
Maar een P4 heeft een goede beveiliging tegen oververhitting, dus hoogstens slaat je PC af. Want door de heatsink kan hij toch nog redelijk zijn warmte kwijt. Mijn systeem kan ook 20 minuten staan zonder CPU-fan aan. Airflow in me kast zorgt dan gedeeltelijk voor de koeling.
Use the Search Luke...
het is touwens ook niet te zeggen welke fan de meeste herrie maakt dit verschilt namelijk enorm per fan
Alleen de voeding-fan en een extra 92mm fan (biede op ~8 volt) zorgen voor de nodige koeling. Qua geluid maakt het niks uit, de CPU-fan was toch altijd al stil..
Use the Search Luke...
Veel HDD fabrikanten hebben tools (IBM, maxtor etc) waarmee je het acoustic level van de schijven kan aanpassen met een minimale performance drop.
Ik heb mn 3 IBM schijven in een zelfgemaakt alumineum rack gebouwd boven in mn bigtower. Deze zitten superstrak en het rack is rubbergedempt. Dit in combi met acoustic management: ik hoor ze praktisch niet (en ik draai raid..)
Tip2:
Koppel al je fans aan een 50-Ohm potmeter.
Ik draai 5 fans op potmeters (incl. cpu-fan) op (traploos instelbaar) laag toerental. Mn systeem staat vlak naast me en ik hoor em praktisch niet.
Promoter of no cheats and fair play
Lol, mijn fanbus heeft ook 50Ohm potmeters, werkt perfect!
Ik heb er alleen 5 in een 5.25" rack zitten..
Traploos instellen roeleerd!
Use the Search Luke...