[herrie] wat veroorzaakt 't nou?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hallo,

De vraag klinkt misschien wat dom, maar is wel serieus bedoeld. Mijn pc (niet-overgeklokte P4 1.7 en een GF3 in een AOpen ATX Miditower) begint steeds meer herrie te maken. Iedereen kent 't wel. Ik kom er alleen niet echt achter WELKE fan nou de meeste herrie maakt. Als ik ze (cpu, gpu, voeding) een voor een even "tegenhoud" is het vrijwel niet merkbaar waar 't aan ligt.

Kortom: bij normaal gebruik, wat is de grootste herriemaker? (en wat kan ik dus 't beste vervangen?)

Thanks!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

probeer al je fannetjes is te smeren....? misshcin je HD ook ff goed vastschroeven

Verwijderd

misschien zit de zijkant van je kast niet goed vast en begint ie te trillen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 15:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 12:35:
probeer al je fannetjes is te smeren....? misshcin je HD ook ff goed vastschroeven
:X sorry hoor maar dan heb je echt 100 % kans dat je na een paar weken je fans weg kan gooien
smeer trekt stof alleen maar ffe aan :D

mare ik denk dat je hdd is ;)
ik had zelf een maxtor 40 gb 7200 rpm ata 100 en die maakt zon herrie dat het heel mijn pc overstemt :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Mijn D740X begon stil, maar klinkt nu niet meer zo gezond :P
misschien je HDD dus

[ Voor 16% gewijzigd door ernst op 21-12-2002 12:52 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Shunt

Shunt

Boe

ik heb nu een LB hdd echt die hoor je gewoon niet meer :D

Game PC

Verwijderd

Shunt schreef op 21 december 2002 @ 12:48:
[...]

:X sorry hoor maar dan heb je echt 100 % kans dat je na een paar weken je fans weg kan gooien
smeer trekt stof alleen maar ffe aan :D

mare ik denk dat je hdd is ;)
ik had zelf een maxtor 40 gb 7200 rpm ata 100 en die maakt zon herrie dat het heel mijn pc overstemt :X
neit toch met anti stof aantrekkende smeermiddel? ik dacht dat AG97 ofzo die eigenschappen had.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 13:05:
[...]

neit toch met anti stof aantrekkende smeermiddel? ik dacht dat AG97 ofzo die eigenschappen had.
dan nog :P ik zou er niet aan beginnen
aangezien je nooit 100 % weet wat het in je fan aan richt en het tog je cpu fan is ;)
die tog wel redelijk belangrijk is :+
ik zou gewoon eens kijken of het niet je hdd is
en als het dat niet is vervang al je fans voor paps fans met regelaar dat je ze naar 7 V kan zetten ;) dan hoor je echt niets meer :P

Game PC

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Schakel ALLE fans in je PC uit. En ga luisteren. Hoor je het nog? Waar komt het vandaan? Niks? Schakel 1 fannetje extra aan. En ga nog een keer met je kop in je kast hangen. Net zo lang tot je de ergste boosdoener hebt gevonden.
Is het een fan? Laat die dan op 7 volt lopen, scheelt nogal wat Decibels. Hoe op 7 volt? Kijk dan even in de search (bij CME), dat verhaal is al zo vaak langs gekomen, daar moet je wel wat van kunnen vinden. :)

EDIT: Hee jij hebt volgens mij dezelfde case als ik! Vette kans dat het je voeding-fan is, die maakte bij mij ook een tietherrie. Heb hem vervangen door een Titan 0.12a. Lekker stil nu... :z (Ook dankzij me fanbus natuurlijk ;))

[ Voor 22% gewijzigd door Silentpuma op 21-12-2002 18:55 ]

Use the Search Luke...

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Ja dan hoor je nooit meer wat van je pc, lekker rustig CPU dood, dus voor absolute stilte zet ALLE fans uit dan is ie na een half uurtje of een kwartiertje wel stil voor altijd dat verzeker ik je :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

caspergt schreef op 21 December 2002 @ 18:56:
Ja dan hoor je nooit meer wat van je pc, lekker rustig CPU dood, dus voor absolute stilte zet ALLE fans uit dan is ie na een half uurtje of een kwartiertje wel stil voor altijd dat verzeker ik je :P
Duh, je moet hem niet een half uur laten staan nee! :P
Maar een P4 heeft een goede beveiliging tegen oververhitting, dus hoogstens slaat je PC af. Want door de heatsink kan hij toch nog redelijk zijn warmte kwijt. Mijn systeem kan ook 20 minuten staan zonder CPU-fan aan. Airflow in me kast zorgt dan gedeeltelijk voor de koeling. ;)

Use the Search Luke...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb maar 1 fan in m'n systeem (ex voeding dan) en die staat op 7 volt waardoor ie vrijwel niet meer hoorbaar is misschien kan jij dit ook doen als je systeem dan temperatuur dat toelaat tenminste

het is touwens ook niet te zeggen welke fan de meeste herrie maakt dit verschilt namelijk enorm per fan

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
ik had ook een aopen voeding... die fans erin maken ECHT veel herrie

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Lol, ik heb daarnet me CPU-fan eens uit gezet om te kijken wat de temp doet. Nu ik zo een beetje zit te surfen blijft me temp zo rond 46° hangen. (normaal ~35° )En dat al een half uur!
Alleen de voeding-fan en een extra 92mm fan (biede op ~8 volt) zorgen voor de nodige koeling. Qua geluid maakt het niks uit, de CPU-fan was toch altijd al stil..

Use the Search Luke...

• langgelee2002
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Tip:
Veel HDD fabrikanten hebben tools (IBM, maxtor etc) waarmee je het acoustic level van de schijven kan aanpassen met een minimale performance drop.

Ik heb mn 3 IBM schijven in een zelfgemaakt alumineum rack gebouwd boven in mn bigtower. Deze zitten superstrak en het rack is rubbergedempt. Dit in combi met acoustic management: ik hoor ze praktisch niet (en ik draai raid..)

Tip2:
Koppel al je fans aan een 50-Ohm potmeter.
Ik draai 5 fans op potmeters (incl. cpu-fan) op (traploos instelbaar) laag toerental. Mn systeem staat vlak naast me en ik hoor em praktisch niet.

Promoter of no cheats and fair play

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

[Patser-mode]

Lol, mijn fanbus heeft ook 50Ohm potmeters, werkt perfect! :P
Ik heb er alleen 5 in een 5.25" rack zitten.. ;)
Traploos instellen roeleerd!

Use the Search Luke...

Pagina: 1