bron: www.volkskrant.nlDEN HAAG - KPN-topman Ad Scheepbouwer verwacht dat er over een jaar nog maar drie mobiele-belbedrijven zullen zijn in Nederland. Nu zijn dat er vijf: KPN, Vodafone, Ben, O2 en Dutchtone. Volgens Scheepbouwer zullen Ben en Dutchtone het loodje leggen.
Dit zegt Scheepbouwer in een interview met de Volkskrant. Hij verwacht dat France Télécom en Deutsche Telekom, die beide actief zijn in Nederland, niet langer bereid zijn de verliezen aan te vullen van hun respectieve dochters Dutchtone en Ben. Net als O2 (voorheen Telfort), maken deze mobiele aanbieders verlies. Ben en Dutchtone hebben elk ruim een miljoen klanten, veel minder dan de marktleiders KPN en Vodafone.
France Télécom en Deutsche Telekom hebben beide een schuld van tientallen miljarden euro's en bereiden grootscheepse reorganisaties voor. 'Op een bepaald moment zullen ze ophouden met jaarlijks tientallen miljoenen euro's naar Nederland te brengen om daar wat verliesgevende belbedrijven overeind te houden', aldus Scheepbouwer.
Marktleider KPN zal volgens hem geen van de genoemde mobiele aanbieders in Nederland overnemen, omdat dit op bezwaren van de mededingingsautoriteiten zal stuiten.
Scheepbouwer zegt verder niets te voelen voor een fusie met een ander telecombedrijf dat ook actief is in vaste telefonie. Scheepbouwer: 'Dat levert geen synergie op.'
Ik mag hopen dat de KPN ooit nog eens de genadeslag krijgt. Ik heb uit pure noodzaak te maken met dit bedrijf, en ik kan niet zeggen dat ik daar blij mee ben. KPN laat gewoon gebruikers van hun vaste-telefonie netwerk opdraaien voor de blunders die ze slaan in de mobiele markt.
Ben daarentegen, vind ik een heel sympathiek bedrijf en hun service is echt uitstekend.
Ben daarentegen, vind ik een heel sympathiek bedrijf en hun service is echt uitstekend.
Mja ze zijn er ook wat later bijgekomen dan Ben en dutchtone, maar ik denk niet dat de moederbedrijven "zomaar" die 1 miljoen klanten laten vallen hoor. Dit is nog best een groot aantal en ik denk ook zeker dat met een dergelijk aantal klanten een bedrijf winstgevend kan zijn.Ben en Dutchtone hebben elk ruim een miljoen klanten, veel minder dan de marktleiders KPN en Vodafone.
De schulden die die bedrijven nu hebben komt vooral door die umts licenties.
Als die 1 miljoen klanten niet genoeg zijn om een positief resultaat te behalen zal er denk ik weinig anders beslist worden. Ach ja, het spelletje heeft al lang genoeg geduurt. 5 providers in een dergelijk klein landje is zowiezo al veel te veel. Kijk maar naar onze buurlanden....
Anoniem: 72984
beetje jammer dat de topman van het concern, dat zelf voor een jaar geleden al met één been in het graf stond, deze uitlatingen doet
good example of a bad loser....
5 aanbieders in NL is te veel idd, maar persoonlijk denk ik dat O2 eerder zal sneuvelen dan BEN of Dutchtone. Door het afschaffen van de toestelsubsidies en de complete puinhoop bij facturatie en klantenservice, denk ik dat ze veel klanten gaan verliezen.
BEN's naamwijziging in T-mobile is natuurlijk eeuwig zonde en denk dat Orange als merk dan meer geliefd wordt dan T-mobile. Idee: France Telecom koopt BEN en rebrand dat samen met Dutchtone naar Orange. Ineens een middengrote speler erbij op de markt met perfecte dekking, service en naamsbekendheid....
5 aanbieders in NL is te veel idd, maar persoonlijk denk ik dat O2 eerder zal sneuvelen dan BEN of Dutchtone. Door het afschaffen van de toestelsubsidies en de complete puinhoop bij facturatie en klantenservice, denk ik dat ze veel klanten gaan verliezen.
BEN's naamwijziging in T-mobile is natuurlijk eeuwig zonde en denk dat Orange als merk dan meer geliefd wordt dan T-mobile. Idee: France Telecom koopt BEN en rebrand dat samen met Dutchtone naar Orange. Ineens een middengrote speler erbij op de markt met perfecte dekking, service en naamsbekendheid....
Ik heb zelf 2 jaar dutchtone, en heb er totaal geen problemen mee. Heb nu een Allin2-20, zodra mijn contract afloopt stap ik over naar Allin-30. Dutchtone heeft als enige aanbieder ook smsjes in de belbundel (ohnee, KPN heeft dat tegenwoordig ook, toch?), dus dat is wel handig. Verder een goede dekking (op de plaatsen waar ik kom tenminste), en goede service (waar ik weinig gebruik van heb gemaakt).
Ik denk juist het omgekeerde. O2 heeft namelijk wel de absoluut laagste belkosten met hun abbo's, en daar zijn mensen gevoelig voor. Dan maar geen gloedjenieuw toestel maar wel lekker goedkoop bellen.....Anoniem: 72984 schreef op 21 December 2002 @ 12:25:
(O2 onderscheid zichzelf hiermee tenopzichte van de andere 4 welke IMHO teveel van hetzelfde zijn met hun abbo's/belbundels/kortingen e.d.)
Anoniem: 27881
Hoezo nou weer een 'bad loser'? Hij geeft puur zijn idee verwachtingen van de toekomstige markt...Anoniem: 72984 schreef op 21 december 2002 @ 12:25:
beetje jammer dat de topman van het concern, dat zelf voor een jaar geleden al met één been in het graf stond, deze uitlatingen doetgood example of a bad loser....
Natuurlijk kan hij er ver naast zitten....misschien is het ook wel 'right on target'.
Ik ga me er in ieder geval niet druk maken...
KPN gaat nooit failliet, daarvoor zijn de belangen te groot. Kun je het al voorstellen dat de stekker uit de nederlandse telefonie gaat? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook het meest asociale bedrijf wat er bestaat maar we zitten er helaas gewoon aan vast. (ookal doe ik er alles aan om dit bedrijf te ontlopen...
)
Anoniem: 55212
het is i.i.g. zeker dat een van de 3 (ben/02/ductone) er een keer mee stopt het is nu alleen nog maar afwachten
(henry_f heeft vodafone)
(henry_f heeft vodafone)
* stylezzz gokt op dutchtone als eerste
(Dominator heeft ook vodafone)
en nu nog een onderbouwing?dominator schreef op 21 december 2002 @ 13:15:
* dog4life gokt op dutchtone als eerste
Ja maar ze zijn echt de duurste provider als je veel naar mobiel belt. Je bent dan 1,5x duurder uit dan bij Vodafone.dog4life schreef op 21 December 2002 @ 12:31:
Ik heb zelf 2 jaar dutchtone, en heb er totaal geen problemen mee. Heb nu een Allin2-20, zodra mijn contract afloopt stap ik over naar Allin-30. Dutchtone heeft als enige aanbieder ook smsjes in de belbundel (ohnee, KPN heeft dat tegenwoordig ook, toch?), dus dat is wel handig. Verder een goede dekking (op de plaatsen waar ik kom tenminste), en goede service (waar ik weinig gebruik van heb gemaakt).
Anoniem: 70162
tja, ik denk dat die figuur van de kpn wel gelijk heeft. kpn, vodafone en o2 zijn gewoon de enige met een echt goed dekkend netwerk. hier in zuid oost brabant is ben erg matig en dutchtone heeft erg veel blinde vlekken. ook in andere delen van het land hoor je dat wel.
*gunhead heeft zelf een gratis abo van o2 via gsm.nl
*gunhead heeft zelf een gratis abo van o2 via gsm.nl
Anoniem: 59086
o2 heeft de meest belabberde dekking en gaat denk ik het eerst kapot. Komt nog bij dat mensen een goed geheugen hebben. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een telefoon had bij telfort, met ondersteuning van libertel. Als telfort wegviel viel hij terug op het netwerk van libertel. Toen stopte dit ineens en had ik totaal geen ontvangst meer. Geen vergoeding van klantenservice en nooit meer iets gehoord op mijn klachten. Over naar libertel en daar blijf ik.
En dit verhaal vertel ik aan iedereen die het maar horen wil
en die nemen nu zeker geen o2
en zo zullen er velen zijn
En dit verhaal vertel ik aan iedereen die het maar horen wil
Vooruit dan....
Ik vrees voor dutchtone omdat :
1. Het is 1 van de kleine 3, O2 BEN en Dutchtone. (zowiezo al minder klanten)
2. Geen echt unieke aanpak, zoals O2 dat wel probeert met z'n lage kortingen maar ook ZEER lage gesprekskosten.
3. Weinig reclame. Ik zie 100x per week KPN/vodafone/Ben en O2 voorbij komen, maar dutchtone? (dit kan aan mij liggen...
@toppertje:
zou kunnen. je woonplaats staat niet in je profile, maar ik kom best wel vaak op verschillende plekken in nederland en heb nooit last met o2. maar toegegeven, de netwerken van kpn en vodafone zijn waarschijnlijk toch wel beter alleen heb ik dat nog nooit van iemand zo gehoord.
zou kunnen. je woonplaats staat niet in je profile, maar ik kom best wel vaak op verschillende plekken in nederland en heb nooit last met o2. maar toegegeven, de netwerken van kpn en vodafone zijn waarschijnlijk toch wel beter alleen heb ik dat nog nooit van iemand zo gehoord.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 21-12-2002 14:11 ]
Stel Ben kapt ermee:
Ik koop nu een Phone met een 2jr Ben vaak abbo.
Wat gebeurt er dan? Nemen ze me phone terug... ?!?!
Wat doen ze dan?
Ik koop nu een Phone met een 2jr Ben vaak abbo.
Wat gebeurt er dan? Nemen ze me phone terug... ?!?!
Wat doen ze dan?
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Ik denk dat een van de andere spelers alle klanten zal 'overkopen' van het BEN netwerk....
Anoniem: 30
KPN maakt zelf ook enorme vrliezen en heeft een mega schuldenlast... Echter... zoals al gezegd, zijn de belangen groot. KPN heeft namelijk het vaste net geexploiteerd. Ben en Dutchtone kampen met enorme schulden en die hoeven echt niet op enig mededogen te rekenen. Zodra ze naar de knoppen gaan, zal niemand bijspringen of in mooie regelingetjes trappen. De klanten van beide providers hebben immer genoeg alternatieven.
Ik vind de gedachte van die KPN meneer dus nog niet eens zo gek...
Anoniem: 61718
Nah, ik denk dat Dutchtone er wel bijna mee gaat stoppen maar Ben en O2 denk ik niet.Anoniem: 55212 schreef op 21 december 2002 @ 13:13:
het is i.i.g. zeker dat een van de 3 (ben/02/ductone) er een keer mee stopt het is nu alleen nog maar afwachten![]()
(henry_f heeft vodafone)
Ze hebben in het verleden idd gigantische verliezen gemaakt maar in het laatste kwartaal hebben ze weer winst gemaakt. De schuldenlast is ook al behoorlijk omlaag gebracht. KPN gaat echt niet falliet. Deutsche/France Telecom staan er slechter voor, de kans dat ze de stekker uit verliesgevende dochters trekken is zeker aanwezig dus die man van KPN zou best gelijk kunnen hebben. KPN heeft nog steeds het beste netwerk van Nederland, met Ben en Dutchtone valt hier nauwelijk te bellen. Ook de vaste telefonie werkt perfect. De service kan idd beter maar is niet slechter dan van de andere telecom bedrijven, de service van de kabelproviders is zelf 10x slechter dan de service van KPN. De tarieven voor telefonie naar het buitenland zijn een stuk hoger dan bij andere bedrijven maar de kwaliteit is prima, bij OneTel is de kwaliteit nog wel ns zo slecht dat er nauwelijks een gesprek mogelijk is.Anoniem: 30 schreef op 21 december 2002 @ 15:53:
KPN maakt zelf ook enorme vrliezen en heeft een mega schuldenlast... Echter... zoals al gezegd, zijn de belangen groot. KPN heeft namelijk het vaste net geexploiteerd. Ben en Dutchtone kampen met enorme schulden en die hoeven echt niet op enig mededogen te rekenen. Zodra ze naar de knoppen gaan, zal niemand bijspringen of in mooie regelingetjes trappen. De klanten van beide providers hebben immer genoeg alternatieven.
[ Voor 9% gewijzigd door Pc123 op 21-12-2002 16:40 ]
Ik geloof er geen bal van dat dat gaat gebeuren, en anders ben ik genoodzaakt om een andere provider dan ben te kiezen. KPN zal het in ieder geval zeker niet worden.
Just as Good
Anoniem: 33142
vergeet niet dat o2 wel de goedkoopste is,ik dacht eerst ook eff dat ze gingen stoppen omdat sommige winkels de abbo's niet meer verkocht maar da's omdat ze die subidies hebben afgeschaft.Anoniem: 59086 schreef op 21 december 2002 @ 14:06:
o2 heeft de meest belabberde dekking en gaat denk ik het eerst kapot. Komt nog bij dat mensen een goed geheugen hebben. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een telefoon had bij telfort, met ondersteuning van libertel. Als telfort wegviel viel hij terug op het netwerk van libertel. Toen stopte dit ineens en had ik totaal geen ontvangst meer. Geen vergoeding van klantenservice en nooit meer iets gehoord op mijn klachten. Over naar libertel en daar blijf ik.
En dit verhaal vertel ik aan iedereen die het maar horen wilen die nemen nu zeker geen o2
voor 7,50 bel je altijd voor 0,15 cent een ook sms is 0,15
en gprs is 1,50 euro per MB
en dat doen de andere niet na,vooral niet het gprs gebeuren want alleen daar neem ik o2 al voor
Ik hoorde zeer recent dat O2 in Nederland op haar vingers is getikt door het moederbedrijf uit Groot-Brittanië omdat ze te veel geld aan het uitgeven zijn in Nederland, terwijl het nog niet veel oplevert.
Overigens zijn BEN, D* en O2 tot-op-heden toch altijd minder geweest dan KPN en Vodafone? KPN en Vodafone hebben het geluk gehad dat ze eerder in Nederland bezig waren met mobiele zaken dan de andere drie. Dan is het vrij logisch dat je voorligt op die andere.
Overigens zijn BEN, D* en O2 tot-op-heden toch altijd minder geweest dan KPN en Vodafone? KPN en Vodafone hebben het geluk gehad dat ze eerder in Nederland bezig waren met mobiele zaken dan de andere drie. Dan is het vrij logisch dat je voorligt op die andere.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb ook Dutchtone Allin 30, en dat is echt prima. Ik heb altijd en overal bereik. Maar Dutchtone heeft (ik denk als enige) nog geen GPRS en dat is heel jammer omdat de meeste mensen tegen woordig wel een telefoon hebben met GPRS (vooral zakelieden). Dus als je op de zakelijke markt niet mee kan komen, dan doe je het toch neit helemaal goed.
under what rock have you been hidingpsmeets schreef op 21 december 2002 @ 18:30:
Maar Dutchtone heeft (ik denk als enige) nog geen GPRS en dat is heel jammer omdat de meeste mensen tegen woordig wel een telefoon hebben met GPRS (vooral zakelieden). Dus als je op de zakelijke markt niet mee kan komen, dan doe je het toch neit helemaal goed.
www.dutchtone.nl/extended/
en?koen schreef op 21 december 2002 @ 18:32:
[...]
under what rock have you been hiding
www.dutchtone.nl/extended/
ik zie geen gprs hoor....
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
[spam mode on]
Dutchtone noemt haar dienst waaronder ze diverse actviteiten aanbied over het GPRS netwerk: Allin Extended. Dus niet domweg GPRS, maar een heel pakket aan handige features (foto-album, agenda, adresboek, e-mail, etc...) en daarvan onbeperkt gebruik maken voor €6 per maand.....
[spam mode off]
Ik heb Extended aangevraagd, volgens de helpdesk moet dat over een half uurtje werken. Ik hou jullie op de hoogte.
Anoniem: 51220
Zou een slechte zaak zijn als Ben en Dutchtone weg vallen...
Minder aanbieders= kleinere concurrentie=> duurdere prijzen..
Minder aanbieders= kleinere concurrentie=> duurdere prijzen..
Ik merk dat veel mensen
op Ben en ik begrijp als Ben beller (al zo'n anderhalf jaar) niet waarom ze dat doen.
Het netwerk is dekkend genoeg voor mij, de enige plaats waar ik geen bereik heb is de Veluwe maar dat boeit mij wienig aangezien ik daar nooit kom. In Brabant (vlakbij Eindhoven) is het bereik overal goed en dat met een normale 3110.
Daarnaast is de service top (ben-online, o.a. hoeveel je al gebeld hebt etc) en hebben ze redelijk goede contracten lopen met buitelandse firma's voor als je naar het buiteland gaat.
Maar ja, het is zeker stoer om met iedereen mee te lullen, KNP en Vodafone top en de rest is bagger...

Het netwerk is dekkend genoeg voor mij, de enige plaats waar ik geen bereik heb is de Veluwe maar dat boeit mij wienig aangezien ik daar nooit kom. In Brabant (vlakbij Eindhoven) is het bereik overal goed en dat met een normale 3110.
Daarnaast is de service top (ben-online, o.a. hoeveel je al gebeld hebt etc) en hebben ze redelijk goede contracten lopen met buitelandse firma's voor als je naar het buiteland gaat.
Maar ja, het is zeker stoer om met iedereen mee te lullen, KNP en Vodafone top en de rest is bagger...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Anoniem: 7094
Ik ben ook een tevreden BEN beller, kreeg de laatste tijd alleen wat hoge rekeningen van BEN, deze bleken te komen door het buitenland, alleen al een telefoon laten overgaan kost al 80 eurocent, zonder dat iemand opneemt, je betaalt dus altijd, en als je iemand dus dringend moet hebben, en je probeert hem een paar keer met BEN te bereiken is dat een hoge kosten post.
Toch maar overstappen naar een KPN abbo denk ik, maar heb nog 1,5 contract bij BEN lopen, en dat kun je volges mij niet zomaar stopzetten, dus tja, nog ef wachten voor mij.
Ontvangst en klantenservice van BEN zijn prima, alleen dat bellen over de grens ben ik niet tevreden over, en aangezien ik redelijk veel naar het buitenland ga
Toch maar overstappen naar een KPN abbo denk ik, maar heb nog 1,5 contract bij BEN lopen, en dat kun je volges mij niet zomaar stopzetten, dus tja, nog ef wachten voor mij.
Ontvangst en klantenservice van BEN zijn prima, alleen dat bellen over de grens ben ik niet tevreden over, en aangezien ik redelijk veel naar het buitenland ga
d* gaat het echt wel redden hoor ...Anoniem: 61718 schreef op 21 december 2002 @ 16:10:
Nah, ik denk dat Dutchtone er wel bijna mee gaat stoppen maar Ben en O2 denk ik niet.
Ik denk juist dat KPN over een x-aantal jaar in de problemen gaat komen. Al de andere providers hebben input van buitenaf, KPN heeft verder amper of geen steun vanuit het buitenland. Dat zal ze de nek kosten.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ben al 2jr een tevreden ben klant en daarkomen nog 2jr bij als het aan mij ligt!
Overal bereik, maarja ik kom dan ook niet in het oosten des land, maar in de randstand nooit problemen gehad
Overal bereik, maarja ik kom dan ook niet in het oosten des land, maar in de randstand nooit problemen gehad
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
En het gaat gewoon van je belbundel af! Tis misschien voor het eerst dat ik dit ga zeggen, maar .... goed bezig!koen schreef op 21 december 2002 @ 18:46:
[...]
[spam mode on]
Dutchtone noemt haar dienst waaronder ze diverse actviteiten aanbied over het GPRS netwerk: Allin Extended. Dus niet domweg GPRS, maar een heel pakket aan handige features (foto-album, agenda, adresboek, e-mail, etc...) en daarvan onbeperkt gebruik maken voor €6 per maand.....
[spam mode off]
KPN is zelf een groot bedrijf, dus heeft KPN Mobile de steun van andere grote bedrijven niet nodig. Natuurlijk zijn France/Deutsche telecom nog groter maar die staan er financieel eens stuk slechter voor dan KPN.Smarron schreef op 21 December 2002 @ 20:02:
[...]
d* gaat het echt wel redden hoor ...
Ik denk juist dat KPN over een x-aantal jaar in de problemen gaat komen. Al de andere providers hebben input van buitenaf, KPN heeft verder amper of geen steun vanuit het buitenland. Dat zal ze de nek kosten.
Denk dat het dat het niet heel snel zou gaan. Dan zouden 2,3 mln mensen ineens naar een ander moeten. KPN zegt het niet te mogen kopen, vanwege de klote OPTA, maar dan mag Vodafone dat ook niet. Die is ook heel groot in ned en zou O2 overblijven waardoor ze ineens heel groot worden wat ook weer niet mag, duzz?
KPN gaat ook niet ten onder, het blijft nog steeds een staats bedrijf en daar worden heus nog wel een heleboel centjes in gepompt. Zie FT recentelijk voor Mobilcom in Duitsland(wat van FT was/is).
Tot op heden zijn er ook in het buitenland geen consolidaties geweest en denk dat het nog wel even duurt voordat dat gebeurt. De beurskoersen zijn zo laag dat ze praktisch geen geld van de markt kunnen halen(overname/afstoting(kost ook veel geld) en de sunk cost zijn voor de verschillende telecom operators zo groot dat ze nog jaren geld kunnen pompen voordat het echt niet meer opweegt. Maar misschien heeft hij inside info, als die gelijk heeft betekent dat de koersen van FT en DT omhoog gaan, dus kopen.
KPN gaat ook niet ten onder, het blijft nog steeds een staats bedrijf en daar worden heus nog wel een heleboel centjes in gepompt. Zie FT recentelijk voor Mobilcom in Duitsland(wat van FT was/is).
Tot op heden zijn er ook in het buitenland geen consolidaties geweest en denk dat het nog wel even duurt voordat dat gebeurt. De beurskoersen zijn zo laag dat ze praktisch geen geld van de markt kunnen halen(overname/afstoting(kost ook veel geld) en de sunk cost zijn voor de verschillende telecom operators zo groot dat ze nog jaren geld kunnen pompen voordat het echt niet meer opweegt. Maar misschien heeft hij inside info, als die gelijk heeft betekent dat de koersen van FT en DT omhoog gaan, dus kopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinus op 21-12-2002 21:48 ]
no comment
Ik heb nu dus GPRS van Dutchtone
, en dat werkt prima @ m'n t39m.
Ik vind het een groot voordeel dat het gewoon van je belbundel afgaat (zoals Smarron al zei). En 2 MB voor € 6 is niet echt duur denk ik. Alles je meer dan 2 MB gebruikt kost het 0,003 euro cent per KB. En je krijgt nog allemaal extra dingen erbij, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Ik vind het een groot voordeel dat het gewoon van je belbundel afgaat (zoals Smarron al zei). En 2 MB voor € 6 is niet echt duur denk ik. Alles je meer dan 2 MB gebruikt kost het 0,003 euro cent per KB. En je krijgt nog allemaal extra dingen erbij, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Sjonge jonge wat wordt KPN weer afgezeken door de meeste mensen.
KPN is een top bedrijf dat top producten levert.
Ik bedoel een perfect GSM-netwerk en een topproduct als ADSL.
Goed, et kost wat maar je hebt ook wat.
Tuurlijk gaat er bij zo'n groot bedrijf wel es wat mis.
Het is alleen erg gemakkelijk om tegen een 'groot lichaam' te schoppen, net als bij de NS. Die heeft het ook altijd gedaan.
Dat KPN een grote schuld heeft klopt. Maar die schuld hebben alle telecom bedrijven in Europa. Tot nu toe is KPN de enige die er echt wat aan doet en daar succes mee heeft.
Tot zover de reclame......
Kom maar op met jullie flames
KPN is een top bedrijf dat top producten levert.
Ik bedoel een perfect GSM-netwerk en een topproduct als ADSL.
Goed, et kost wat maar je hebt ook wat.
Tuurlijk gaat er bij zo'n groot bedrijf wel es wat mis.
Het is alleen erg gemakkelijk om tegen een 'groot lichaam' te schoppen, net als bij de NS. Die heeft het ook altijd gedaan.
Dat KPN een grote schuld heeft klopt. Maar die schuld hebben alle telecom bedrijven in Europa. Tot nu toe is KPN de enige die er echt wat aan doet en daar succes mee heeft.
Tot zover de reclame......
Kom maar op met jullie flames
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
ik vind kpn stiekem ook wel goed
ze leveren inderdaad uitstekende producten, misschien voor een iets hogere prijs. Maar het is toch allemaal goed?
ik vind dat we niet moeten zeuren, als het aan kpn lag, dan hadden zij hun belprijzen zo laag gemaakt dat de andere bedrijven niet eens op de markt hadden durven komen!!! dit mocht alleen niet van de OPTA...
ze leveren inderdaad uitstekende producten, misschien voor een iets hogere prijs. Maar het is toch allemaal goed?
ik vind dat we niet moeten zeuren, als het aan kpn lag, dan hadden zij hun belprijzen zo laag gemaakt dat de andere bedrijven niet eens op de markt hadden durven komen!!! dit mocht alleen niet van de OPTA...
Little Less Conversation, Little More Action Please!!!
maar hoe het dan van je belbundel af???psmeets schreef op 21 December 2002 @ 22:47:
Ik heb nu dus GPRS van Dutchtone, en dat werkt prima @ m'n t39m.
(weet namelijk niks over dutchtone)
ga weg nou mensen... ze leveren goede producten mee eens. Ze zouden het misschien lager kunnen doen. Dan kunnen ze voor dat geld toch zeker wel wat extra's verzinnen.elvis84 schreef op 21 december 2002 @ 23:06:
ik vind kpn stiekem ook wel goed
En het komt er nog steeds op neer dat het fucking moeilijk is voor andere bedrijven om deel te nemen aan de markt, van adsl. Is inmiddels aan het veranderen. Maar ik weet nog dat cistron telecom troubles had. Deels eigen fout mabye maargoed. Voordat zal ik de kpn altijd 'niet mogen' (haten is te er
Nah jah het zal wel aan mij liggen....
Bij Dutchtone heb je een soort beltegoed, als je een abbo hebt (bv. Allin 30) dan betaal je € 30 per maand, en dat krijg je dan bijsgeschreven bij je beltegoed.Anoniem: 33142 schreef op 21 december 2002 @ 23:44:
[...]
maar hoe het dan van je belbundel af???
(weet namelijk niks over dutchtone)
Hier kan je alles mee doen, de kosten van sms gaan er ook af.
Dus je hebt niet dat je nog extra sms kosten moet betalen.
Als je GPRS (Extended heet het bij Dutchtone) hebt dan kost je dat € 6 per maand (word van je beltegoed afgeschreven).
Als je meer belt/smst/gprst dan blijven de tel kosten per minuut/per sms gelijk, en dat komt dan nog bij je factuur.
Voorbeeld: Als een smsje 20 cent kost en je stuurt er 151 en je belt/gprst veder niet, dan krijg je een rekening van € 30,20.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, uitleggen is niet m'n sterkste kant.
Daarnaast heeft KPN het bestaande netwerk grotendeels 'gekregen'. Lees: "betaald door de overheid"pven schreef op 21 December 2002 @ 18:29:
Ik hoorde zeer recent dat O2 in Nederland op haar vingers is getikt door het moederbedrijf uit Groot-Brittanië omdat ze te veel geld aan het uitgeven zijn in Nederland, terwijl het nog niet veel oplevert.
Toen was er nog geen concurrentie en bestond de trend staatsbedrijven te privatiseren nog niet!
|Specs|
Zo'n voorspelling is al eerder gedaan, maar Ben en Dutchtone lopen nog steeds goed. Dat laatste is volgens mij wel gekomen door de aantrekkelijkere prijzen van de laatste twee, maar het verschil tussen de prijzen van de oude (KPN & Vodafone) en de nieuwe aanbieders wordt wel steeds kleiner, dus misschien dat hun groei toch af zal nemen.
Ik ben Ben klant geweest en inmiddels heb ik een Dutchtone abo, maar ik moet zeggen dat ik over allebei aardig tevreden ben. De Ben helpdesk en incasso dienst waren altijd erg vriendelijk en verder kon je via internet altijd je facturen bekijken e.d., erg fijn. Het enige nadeel was dat ik met Ben op de een of andere manier niet naar het buitenland kon SMSen en dat hebben ze ook niet kunnen repareren.
Over Dutchtone kan ik nog niet veel zeggen.. tot nu toe bevalt het in ieder geval goed (kan tenminste naar het buitenland SMSen nu
)
Ik ben Ben klant geweest en inmiddels heb ik een Dutchtone abo, maar ik moet zeggen dat ik over allebei aardig tevreden ben. De Ben helpdesk en incasso dienst waren altijd erg vriendelijk en verder kon je via internet altijd je facturen bekijken e.d., erg fijn. Het enige nadeel was dat ik met Ben op de een of andere manier niet naar het buitenland kon SMSen en dat hebben ze ook niet kunnen repareren.
Over Dutchtone kan ik nog niet veel zeggen.. tot nu toe bevalt het in ieder geval goed (kan tenminste naar het buitenland SMSen nu
Dit is JUIST waarom ze in de problemen komen, alle europeese telecom bedrijven hebben het financieel zwaar, en zullen net als KPN als ze het te zwaar krijgen zich toespitsen op hun core business en buitenlandse "te weinig" winstgevende takken afstoten en/of verkopen.Smarron schreef op 21 December 2002 @ 20:02:
[...]
d* gaat het echt wel redden hoor ...
Ikzelf Ben nu al anderhalf jaar, en in tegenstelling tot mijn oude KPN-abbo, heb ik met Ben nog nooit problemen gehad. Het bereik is prima, zelfs in mijn woonplaats wat beschouwd mag worden als één van de dunbevolkte uithoeken van Nederland.
Ik heb niet het idee dat er binnenkort daadwerkelijk aanbieders opgeheven gaan worden. En mocht dat toch gebeuren denk ik niet dat Ben daarbij hoort. Ben heeft opstartproblemen gehad, maar alle Ben-gebruikers die ik ken zijn nu tevreden. Zoals gezegd: Ben heeft goede service, goede dekking en een ruime keuze aan abbo's zodat er voor iedereen wel een betaalbare tussenzit.
Ik heb niet het idee dat er binnenkort daadwerkelijk aanbieders opgeheven gaan worden. En mocht dat toch gebeuren denk ik niet dat Ben daarbij hoort. Ben heeft opstartproblemen gehad, maar alle Ben-gebruikers die ik ken zijn nu tevreden. Zoals gezegd: Ben heeft goede service, goede dekking en een ruime keuze aan abbo's zodat er voor iedereen wel een betaalbare tussenzit.
offtopic:
Pazzi vind de volkskrant overigens niet de meest betrouwbare bron...
Pazzi vind de volkskrant overigens niet de meest betrouwbare bron...
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Dit interview staat trouwens ook in de Elsevier van deze week samen met een heel artikel over Ad Scheepbouwer!
|Specs|
Ik ben ook tevreden dutchtone klant met allin 15 .. gratis foon .. 1e half jaar abbo kosten teruggestort gekregen en verder overal waar ik geweest ben goed bereik .. behalve op vakantie in de veluwe, maar daar verwacht ik en eis ik het ook niet. Ook de belbundel vind ik erg prettig, gewoon alles van die 15 euro per maand en onbeperkt meenemen naar een volgende maand .. ik zit nu op iets van 46 euro .. (bel niet erg veel).
Dus all good here wat dutchtone betreft, zou niet erg blij zijn als zei er mee kappen.
Dus all good here wat dutchtone betreft, zou niet erg blij zijn als zei er mee kappen.
A computer without Windows is like a fish without a bicycle.
Even voor d*. Zij hebben natuurlijk de steun vanuit Engeland en Frankrijk. Dit is Europees en dat gaat nou niet echt geweldig. Ik verwacht zelf zeker ook input vanuit Azie, mochten de problemen echt groot worden. En zo'n bedrijf als France Telecom, zal heus niet zomaar faiiliet gaan. Hetzelfde geldt voor Deutsche Telekom. Zitten zij niet ongeveer in dezelfde positie als KPN in Nederland ?kosz schreef op 22 december 2002 @ 01:03:
Dit is JUIST waarom ze in de problemen komen, alle europeese telecom bedrijven hebben het financieel zwaar, en zullen net als KPN als ze het te zwaar krijgen zich toespitsen op hun core business en buitenlandse "te weinig" winstgevende takken afstoten en/of verkopen.
Met één been in het graf stond? sorry hoor KPN stond er slecht voor maar diverse andere telecom bedrijven stonden er in die periode kwa K/W al een stuk slechter voor. En France Telecom wat kopen? met welk geld? ze verkopen Casema nu al voor een schijntje om wat zakgeld binnen te krijgen. France Telecom heeft een schuld van 79 miljard, de Franse regering wil hier nu geld in gaan pompen omdat het bedrijf noodlijdend is. Brussel moet hier alleen noig wel toestemming voor geven, als dit niet gebeurd word de stekker er hier dus echt wel uitgetrokken of de zooi word voor een appel en een ei verkocht.Anoniem: 72984 schreef op 21 december 2002 @ 12:25:
beetje jammer dat de topman van het concern, dat zelf voor een jaar geleden al met één been in het graf stond, deze uitlatingen doetgood example of a bad loser....
Anoniem: 74046
Hij voorspeld ook dat hij met het wappen en imoden gaat winnen van wifi,
WiFi heeft geen enkele kans,. maak dat de kat wijs. het is een heel ander onderwerp.
Imode en wap is internet met de telefoon. WiFi is internet met een kastje (of remote modempje aan je laptop)
als ze wifi beter gaan uitbreiden dan gaat WiFi het echt wel winnen van imode en wap.
en dus wil hij zich nie richten op de WiFi na. hij is gek. WiFi kan best goed systeem worden als er genoeg aan gedaan word. en het is absoluut niet bedoelt voor een mobieltje
WiFi heeft geen enkele kans,. maak dat de kat wijs. het is een heel ander onderwerp.
Imode en wap is internet met de telefoon. WiFi is internet met een kastje (of remote modempje aan je laptop)
als ze wifi beter gaan uitbreiden dan gaat WiFi het echt wel winnen van imode en wap.
en dus wil hij zich nie richten op de WiFi na. hij is gek. WiFi kan best goed systeem worden als er genoeg aan gedaan word. en het is absoluut niet bedoelt voor een mobieltje
Ik denk ook niet dat de klanten van de mobiele aanbieders veel te klagen hebben. De netwerken zullen allemaal wel zo goed als dekkend zijn. Alleen KPN en Vodafone hebben de meeste klanten, ik denk niet dat O2, Dutchtone en Ben zelfstandig WINST maken. Volgens mij zijn ze zwaar afhankelijk van hun buitenlandse moedermaatschappijen. Als die besluiten om de stekker eruit te trekken zal het snel gedaan zijn vrees ik.....
Niets blijkt minder waar ... Zelfs die 3 providers kunnen zelfstandig winst maken.dominator schreef op 22 December 2002 @ 11:58:
Ik denk ook niet dat de klanten van de mobiele aanbieders veel te klagen hebben. De netwerken zullen allemaal wel zo goed als dekkend zijn. Alleen KPN en Vodafone hebben de meeste klanten, ik denk niet dat O2, Dutchtone en Ben zelfstandig WINST maken. Volgens mij zijn ze zwaar afhankelijk van hun buitenlandse moedermaatschappijen. Als die besluiten om de stekker eruit te trekken zal het snel gedaan zijn vrees ik.....
Anoniem: 24202
Het netwerk dat KPN 'gekregen' heeft bij de privatisering heeft de overheid een aardig pakketje aandelen in de toenmalige Koninklijke PTT nederland opgeleverd. Dat ze altijd wat te vertellen wilden houden en dat ze om die reden niet een deel daarvan heeft verkocht is dan jammer voor ze.Korn21 schreef op 22 December 2002 @ 00:57:
[...]
Daarnaast heeft KPN het bestaande netwerk grotendeels 'gekregen'. Lees: "betaald door de overheid"
Toen was er nog geen concurrentie en bestond de trend staatsbedrijven te privatiseren nog niet!
Sinds de privatisering zijn er vele miljarden in het spraak/data netwerk gepompt waardoor jij en de concurenten er gebruik van kunnen maken en er zich nauwelijks problemen voordoen.
Wat was er toen nou aan capaciteit nodig........
Ik vind het niet erg als je anti KPN bent, maar voeg dan een zinnige post toe of zoek de klepel......
De top 5 ziet er nederland als volgt uit:
1 KPN 40% markt aandeel
2 Vodafone +-25%
3 Ben +- 12%
4 O2 +- 11%
5 D* +- 10%
Ik vermoed dat O2 als eerste om zal vallen. De reden is dat Ben en D* op de achtergrond al samenwerken. Het lijkt me waarschijnlijk dat deze gaan fuseren. O2 heeft geen echte partner in Nederland. Alhoewel ze op het gebied van UMTS met KPN samenwerken zal de OPTA het nooit accepteren als ze fuseren. Een tijdje terug stond in de elsevier dat er minimaal een aandeel van 25% nodig is om winstgevend te worden. Als D* en Ben fuseren ontstaat er een provider die dat marktaandeel heeft. Ik denk ook dat ze er op dit moment al mee bezig zijn en wel om de volgende redenen. Ze gaan samen het UMTS netwerk bouwen (RANN) verder roam je in het buitenland met pre-pay bij ben op T-mobile en ORange. Dit is vooral in België vreemd omdat Proximus toen nog aandeelhouder was en je toch op Mobistar terecht komt. D* heeft al meer dan een jaar terug de rebranding naar Orange aangekonigd maar er zijn nog geen concrete stappen geweest. Verder is het al geruime tijd bekend dat Ben T-mobile gaat heten en toch maken ze nog veel reclame onder de naam BEn. Het lijkt me logischer om je reclame te verminderen (net als Telfort heeft gedaan) en op het moment van rebranding een nieuwe campagne los te laten barsten.
1 KPN 40% markt aandeel
2 Vodafone +-25%
3 Ben +- 12%
4 O2 +- 11%
5 D* +- 10%
Ik vermoed dat O2 als eerste om zal vallen. De reden is dat Ben en D* op de achtergrond al samenwerken. Het lijkt me waarschijnlijk dat deze gaan fuseren. O2 heeft geen echte partner in Nederland. Alhoewel ze op het gebied van UMTS met KPN samenwerken zal de OPTA het nooit accepteren als ze fuseren. Een tijdje terug stond in de elsevier dat er minimaal een aandeel van 25% nodig is om winstgevend te worden. Als D* en Ben fuseren ontstaat er een provider die dat marktaandeel heeft. Ik denk ook dat ze er op dit moment al mee bezig zijn en wel om de volgende redenen. Ze gaan samen het UMTS netwerk bouwen (RANN) verder roam je in het buitenland met pre-pay bij ben op T-mobile en ORange. Dit is vooral in België vreemd omdat Proximus toen nog aandeelhouder was en je toch op Mobistar terecht komt. D* heeft al meer dan een jaar terug de rebranding naar Orange aangekonigd maar er zijn nog geen concrete stappen geweest. Verder is het al geruime tijd bekend dat Ben T-mobile gaat heten en toch maken ze nog veel reclame onder de naam BEn. Het lijkt me logischer om je reclame te verminderen (net als Telfort heeft gedaan) en op het moment van rebranding een nieuwe campagne los te laten barsten.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
ik neem mijn woorden terug. o2 gaat imo als eerste het loodje leggen
http://gathering.tweakers...list_messages/675358/last
http://gathering.tweakers...list_messages/675358/last
Dutchtone heeft z'n zaakjes goed in orde.
Maar het is koffie dik kijken, zolang mijn portomonee onaangetast blijft, geef ik er geen ene moer om eerlijk gezegd.
Ik heb al 3 jaar Dutchtone en nog nooit problemen gehad en de service is toppie.(Allin 20)
Kpn 1 jaar gehad en die gasten plukten me leeg en een hoop foute afschriften.
Rest ken ik niet, dus heb er geen mening over.
Maar het is koffie dik kijken, zolang mijn portomonee onaangetast blijft, geef ik er geen ene moer om eerlijk gezegd.
Ik heb al 3 jaar Dutchtone en nog nooit problemen gehad en de service is toppie.(Allin 20)
Kpn 1 jaar gehad en die gasten plukten me leeg en een hoop foute afschriften.
Rest ken ik niet, dus heb er geen mening over.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Wat Scheepbouwer in het interview heeft gezegd is dat de moederbedrijven van Ben en Dutchtone zwaar in de (financiele)problemen zitten en dus moeten reorganiseren. Bij 02 is dat anders mmO2(het moeder bedrijf van alle O2 bedrijven) is financieel gezonder dan Deutsche Telekom en France Telecom.
Als er dus gereorganiseerd moet worden gaan de dochterbedrijven waar in verhouding het meeste geld naar toe moet er het eerste uit.
Ik weet niet hoe dat zal gaan, andere bedrijven mogen volgens mij alleen de klanten en het netwerk overnemen maar niet de GSM frequenties. Die gaan voor zover ik weet terug naar de staat die ze dan weer kunnen verkopen.
Al met al is de staat(of eigenlijk Europa) in deze de grote schuldige, al die rare veilingen heeft ze veel geld op geleverd maar wel een bedrijfstak ziek gemaakt.
Als er dus gereorganiseerd moet worden gaan de dochterbedrijven waar in verhouding het meeste geld naar toe moet er het eerste uit.
Ik weet niet hoe dat zal gaan, andere bedrijven mogen volgens mij alleen de klanten en het netwerk overnemen maar niet de GSM frequenties. Die gaan voor zover ik weet terug naar de staat die ze dan weer kunnen verkopen.
Al met al is de staat(of eigenlijk Europa) in deze de grote schuldige, al die rare veilingen heeft ze veel geld op geleverd maar wel een bedrijfstak ziek gemaakt.
Antenne en masten malloot
je zou bijna medelijden krijgen met al die zielige multinationalsmaar wel een bedrijfstak ziek gemaakt.
(nee, ik ben geen socialist)
Anoniem: 41187
Uhm vroeger toen o2 telfort heten werkte het flink samen met libertel.sigma01 schreef op 22 december 2002 @ 15:24:
De top 5 ziet er nederland als volgt uit:
1 KPN 40% markt aandeel
2 Vodafone +-25%
3 Ben +- 12%
4 O2 +- 11%
5 D* +- 10%
Die 2 werkte toen goed samen, heb nou al 2 jaar telfort (o2) moet zeggen echt super te vreden mee.
Mijn pa reist door het hele land en al zijn collega's ook (werkt bij de ns) hij is machinist op de trein dus komt echt overal, maar ik kan heb echt altijd bellen.
Ik doe zelf een sport die ik moet uitvoeren op grote velden, dus dan kom je hier al gauw in nederland op de veluwe uit!!
Ik kan daar dus echt alle tijden gewoon bellen, en dat hebben mijn vrienden dus niet !!
Dus ik wil maar zeggen dat o2 zo slecht nog niet is, zelf in tjechie kon ik goed bellen !
Maar is het ook zo? Winst kunnen maken is niet hetzelfde als daadwerkelijk NU winst maken....Smarron schreef op 22 December 2002 @ 12:40:
[...]
Niets blijkt minder waar ... Zelfs die 3 providers kunnen zelfstandig winst maken.
Tja dat je als NS-er overal kunt bellen met Telfort is niet zo vreemd..... NS was 50% eigenaar van Telfort. De meeste stations en NS gebouwen staan dus ook vol met Telfort mastenAnoniem: 41187 schreef op 22 December 2002 @ 20:37:
[...]
Uhm vroeger toen o2 telfort heten werkte het flink samen met libertel.
Die 2 werkte toen goed samen, heb nou al 2 jaar telfort (o2) moet zeggen echt super te vreden mee.
Mijn pa reist door het hele land en al zijn collega's ook (werkt bij de ns) hij is machinist op de trein dus komt echt overal, maar ik kan heb echt altijd bellen.
Ik doe zelf een sport die ik moet uitvoeren op grote velden, dus dan kom je hier al gauw in nederland op de veluwe uit!!
Ik kan daar dus echt alle tijden gewoon bellen, en dat hebben mijn vrienden dus niet !!
Dus ik wil maar zeggen dat o2 zo slecht nog niet is, zelf in tjechie kon ik goed bellen !
Telfort bestond uit een vast en een mobiel gedeelte
Toen Telfort afsplitste in BT Ignite en o2 , heeft BT ignite alle schulden overgenomen van o2 .
O2 is schuldvrij begonnen,dat is in hun voordeel.
Toen Telfort afsplitste in BT Ignite en o2 , heeft BT ignite alle schulden overgenomen van o2 .
O2 is schuldvrij begonnen,dat is in hun voordeel.
Dat is precies het probleem bij KPN heb ik het idee; ze kunnen en willen wel maar ze verklooien het toch weer iedere keerdominator schreef op 22 December 2002 @ 21:35:
[...]
Maar is het ook zo? Winst kunnen maken is niet hetzelfde als daadwerkelijk NU winst maken....
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Klopt, een hoop POP locaties zitten in stations of op NS terrein.Tja dat je als NS-er overal kunt bellen met Telfort is niet zo vreemd..... NS was 50% eigenaar van Telfort. De meeste stations en NS gebouwen staan dus ook vol met Telfort masten
een groot gedeelte van de core kabels liggen ook in het spoorbed.
wat vroeger Telfort was is nu BT (en daarvoor BT Ignite)
Na KPN heeft BT het grootste glasvezel net, hier maakt ook O2 gebruik van(als klant).
fyi: kpn is een van de weinige telco's die daadwerkelijk winst maken, operationeel zelfs behoorlijk...Cannondale schreef op 22 December 2002 @ 23:18:
[...]
Dat is precies het probleem bij KPN heb ik het idee; ze kunnen en willen wel maar ze verklooien het toch weer iedere keer
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anoniem: 28138
Ben eruit... lol nee.. zou eerder denken dat KPN met mobiel zal stoppen dan Ben.
Dat Dutchstone er uit vliegt is logisch
Deze uitspraken van de heer Scheepbouwer zal de groei van het klantenbestand van Ben en Dutchtone iig niet veel goed doen, is ook een mogelijke bijbedoeling die het vermelden waard is....
Anoniem: 39441
Argumenten? Volgens mij staat KPN er beter voor dan Deutsche Telecom. Bovendien is het marktaandeel van KPN Moblie veel groter.Anoniem: 28138 schreef op 23 December 2002 @ 00:33:
Ben eruit... lol nee.. zou eerder denken dat KPN met mobiel zal stoppen dan Ben.
Anoniem: 8374
Ehhh
1) Je topictitel is zwaar misleidend....waar is je bron?
2) Alle mobiele providers hebben inmiddels goede dekking (GSM 1800 is wat gevoeliger voor bebouwing, vandaar de kleine gaatjes).
3) qua kosten is er nog steeds een heel groot verschil, zeker voor contractanten van het eerste uur
Ben heeft overigens meer dan 1 miljoen abo's Daar kunnen ze het best op uitzingen en de toko is eigenlijk al verkocht aan een Duitse Telco die heel wijs de naam en het concept overeind laat. Iedere dienst heeft zo z'n klanten
1) Je topictitel is zwaar misleidend....waar is je bron?
2) Alle mobiele providers hebben inmiddels goede dekking (GSM 1800 is wat gevoeliger voor bebouwing, vandaar de kleine gaatjes).
3) qua kosten is er nog steeds een heel groot verschil, zeker voor contractanten van het eerste uur
Ben heeft overigens meer dan 1 miljoen abo's Daar kunnen ze het best op uitzingen en de toko is eigenlijk al verkocht aan een Duitse Telco die heel wijs de naam en het concept overeind laat. Iedere dienst heeft zo z'n klanten
Interview, stond volgens mij in de volkskrant, de titel klopt ook want dat is precies wat de KPN topman heeft voorspeld.
Toch vind ik het vreemd. Een topman die openlijk een boekje opendoet over de concurrent. KPN kan niet eens haar eigen financiele situatie netjes in een jaarverslag/rekening verwerken zonder de waarheid geweld aan te doen. Gaan ze wel doodleuk over de (niet openbare) financiele situatie van een concurrent zitten speculeren.
Koopt allen KPN, als je hier wat mee doet qua aanschafkeuze, ben je wel erg makkelijk te beinvloeden. Zo krijgt het woord 'consument' terecht de negatieve lading die ik er aan toeken
Koopt allen KPN, als je hier wat mee doet qua aanschafkeuze, ben je wel erg makkelijk te beinvloeden. Zo krijgt het woord 'consument' terecht de negatieve lading die ik er aan toeken
Tip: Lekker goedkoop nu een mooie dure telefoon regelen door een abbonement af te sluiten bij Ben of Dutchtone voor meerdere jaren. Als'ie gelijk heeft en de boel ten onder gaat volgend jaar, heb je lekker goedkoop een dure telefoon en kom je nog onder je contract uit ook
Denk je niet dat de klanten overgenomen worden door een ander bedrijf, of dat het bedrijf op wat voor manier dan ook een doorstart maakt? Ik denk dat je dan nog steeds vastzit aan je abo...JeroenB schreef op 23 december 2002 @ 16:09:
Tip: Lekker goedkoop nu een mooie dure telefoon regelen door een abbonement af te sluiten bij Ben of Dutchtone voor meerdere jaren. Als'ie gelijk heeft en de boel ten onder gaat volgend jaar, heb je lekker goedkoop een dure telefoon en kom je nog onder je contract uit ook
Anoniem: 56030
KPN moet maar eerst zelf ervoor zorgen dat ze niet kapot gaan (door hoogmoedswaanzin van het bestuur).
Hij zegt zelf dat'ie verwacht dat ze echt verdwijnen, dus dan voorspelt Scheepbouwer geen doorstart. En hij wil ze zelf niet kopen dus tja...dog4life schreef op 23 December 2002 @ 22:56:
Denk je niet dat de klanten overgenomen worden door een ander bedrijf, of dat het bedrijf op wat voor manier dan ook een doorstart maakt? Ik denk dat je dan nog steeds vastzit aan je abo...
Hmmm, en dat terwijl Ben volgens mij op dit moment bezig is om ook in Belgie te beginnen. Ik stond zaterdagavond in een discotheek in Antwerpen (Café d'Anvers) en op een gegeven moment gebeurde er het volgende:
Er stond één van de podia een kartonnen kangoeroe met een bordje 'Ben hier' (Het Ben logo dus) op zich. Daaromheen stonden twee schaars geklede vrouwen te dansen die schijnbaar erg opgewonden raakten van de Ben-kangoeroe.
Nou ja, ik zit al bij Ben, maar hiermee stijgen ze bij mij echt weer een puntje. Ik vond ze al goed op het gebied van reclame, maar dit heb ik echt nog geen enkel bedrijf zien doen.
Er stond één van de podia een kartonnen kangoeroe met een bordje 'Ben hier' (Het Ben logo dus) op zich. Daaromheen stonden twee schaars geklede vrouwen te dansen die schijnbaar erg opgewonden raakten van de Ben-kangoeroe.
Nou ja, ik zit al bij Ben, maar hiermee stijgen ze bij mij echt weer een puntje. Ik vond ze al goed op het gebied van reclame, maar dit heb ik echt nog geen enkel bedrijf zien doen.
Precies, ik snap ook die grootspraak niet.Anoniem: 56030 schreef op 24 december 2002 @ 09:42:
KPN moet maar eerst zelf ervoor zorgen dat ze niet kapot gaan (door hoogmoedswaanzin van het bestuur).
Helemaal mee eens, zit sinds het begin bij Ben en nooit echt te klagen gehad (misschien een beetje met opstart perikelen).k7of9 schreef op 21 december 2002 @ 12:05:
Ik ben overmorgen jarig en kreeg net van Ben een slinger met allemaal vlaggetjes met "Ben jarig" voor mijn verjaardag toegestuurd
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Anoniem: 55212
p-cies ook omdat ze zelf een gigantische schuld hebben...
mischien denkzen ze op deze manier ben en dutchtone klantjes af te pakken, wel een beetje zwak hoor van kpn.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 24-12-2002 18:28 ]
Anoniem: 2185
Creatief boekhouden ten top. Iedereen heeft de brief maar zeker de incasso van KPN wel gezien die in een maand 2x het abbo geld inde! Zo kan ik als monopolist ook een hoop van de rode cijfers wegwerken.
Het is jammer dat ik adsl over isdn heb anders had ik al lang een andere oplossing gezocht (6 weken zonder breedband kan echt niet)
Ik ben iig mega blij met mijn O2 abbo en heb eindelijk vodafone opgezegd. De meeste mensen die ik bel zijn toch 'vast'. 1 c/pm lukt bij kpn alleen maar tussen 00:00-08:00 en in het weekend. En ja dat is dan nog lokaal tarief ook.
Langleve O2 en KPN? mwah heb er gewerkt, trek de stekker er maar uit! 90% is betaald met onze (ouders) belasting centjes.
Het is jammer dat ik adsl over isdn heb anders had ik al lang een andere oplossing gezocht (6 weken zonder breedband kan echt niet)
Ik ben iig mega blij met mijn O2 abbo en heb eindelijk vodafone opgezegd. De meeste mensen die ik bel zijn toch 'vast'. 1 c/pm lukt bij kpn alleen maar tussen 00:00-08:00 en in het weekend. En ja dat is dan nog lokaal tarief ook.
Langleve O2 en KPN? mwah heb er gewerkt, trek de stekker er maar uit! 90% is betaald met onze (ouders) belasting centjes.
Pagina: 1