[AV Receiver] In lagere prijsklasse 'proefluisteren' zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben dus van plan om een a/v receiver te kopen uit de lagere prijsklasse. Ik ga hem de komende tijd alleen in stereo modus gebruiken, aangezien ik pas 2 speakers heb. Maar de plannen om dit zeer binnekort uit te breiden (zelfbouw) zijn er :) 85% van de tijd zal ik gewoon naar muziek in stereo blijven luisteren.
De volgende produkten heb ik op het oog:
Marantz SR4300
Onkyo TX DS 595
Yamaha RX-V530/630

De front speakers die ik nu heb blijf ik gewoon gebruiken , dus ook in de toekomst.
Deze receivers zitten allemaal grofweg in dezelfde prijsklasse (450-600 euro). De vraag is nu of het zinvol is om een receiver uit deze prijsklasse op proef te nemen. Ik weet dat elk merk (en elk type receiver) zijn eigen karakteristieke eigenschappen heeft, maar aan de andere kant ben ik niet zo heel erg veeleisend. Het moet gewoon goed zuiver klinken zonder fratsen :)
Zit ik met deze receivers altijd wel goed, of moet ik gewoon eigenwijs zijn en gewoon lekker gaan luisteren de komende tijd? :)

[ Voor 2% gewijzigd door Thefirstikke op 21-12-2002 12:17 . Reden: Lijstje even bijgwerkt. ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zou ik wel doen, ze hebben in de prijsklasse allemaal een andere klank.
marantz is wat warm en rustig.
denon wat feller d8 ik.
onkyo geen idee.
Yamaha is wat feller.

mijn voorkeur gaat uit naar marantz die heeft een hele mooie prijs/kwaliteit verhouding, door dat ie een prachtige stereo kwaliteit heeft (vindt ik persoonlijk dan he).

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

eigenlijk zou je altijd moeten kunnen luisteren...
en het mooiste zou zijn als je het in dit geval met jouw boxen (of gelijkwaardige) zou kunnen doen.

want ieder audio-apparaat heeft toch iets van een eigen klank... en die moet gewoon bij jou en je smaak passen... anders ga je je er alleen maar aan ergeren.
Dat je bij spullen tot een 150 a 200 euro vaak niet fatsoenlijk kunt luisteren is imho een verkoop fout... hoewel dat ook een beetje met de marges te maken heeft...
maar vanaf 450 euro moet het zeker kunnen, anders kun je beter een andere zaak opzoeken waar het wel mogelijk is... want volgens mij zegt het veel over de service die zo'n zaak verleent.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hmm.. als je er zo over nadenkt hebben jullie helemaal gelijk. Ik heb alleen het idee dat je in de hifi wereld met 500 euro maar weinig service mag rekenen. Ik heb al een lichte voorkeur, dus ik denk dat ik vanmiddag maar eens rond ga kijken :)

Verwijderd

Service is in die prijsklasse nog best wel okay, het gaat er alleen om naar wat voor zaak je gaat. Zelf geef ik altijd de voorkeur voor Staffhorst / Raf of Correct die doen niet moeilijk om jou speakers aan te sluiten en te luisteren wat het beste is. Alleen je moet wel op een rustige dag komen, want het kan nog wel eens druk zijn in die zaken.
Wat betreft keus zou ik persoonlijk voor de Marantz gaan. Zelf een verwend Marantz liefhebber en aan het twijfelen over een 5200 of 5300.

Verwijderd

Al ga je kijken voor een microsetje, dan zou ik zowieso nog gaan luisteren.

En 500 euro voor een receiver is natuurlijk ook weer niet nix. 90% van de mensen die claimen dat ze een thuisbios hebben hebben zo'n vet totaal pakket van 300 euro (nofi) Jij gaat gewoon boven die standaard zitten dus niet gaan zeggen dat je in de lage prijsklasse zit want je hebt wel zeker recht op service.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bij een goede zaak maak je gewoon een afspraak vantevoren en daar zou je ook zelfs je eigen speakers moeten kunnen aansluiten. Overigens vind ik 500 euro nog niet eens echt een lage prijsklasse. Is toch al een redelijk bedrag.

• tim1981
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-07 22:19
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 12:23:
Wat betreft keus zou ik persoonlijk voor de Marantz gaan. Zelf een verwend Marantz liefhebber en aan het twijfelen over een 5200 of 5300.
ben zelf ook in de 'mood' voor een Receiver. En één van deze zal het wel worden.

Verwijderd

een sony heeft ook een erg goeie prijs/kwaliteits verhouding moet ik eerlijk toegeven. Ik ben geen sony fan. Maar voor de prijs waar ze hun kwaliteit voor aanbieden is best netjes :)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:51

Xanax959

relax...

Kijk ook es rond op internet, naar gebruikers ervaringen. Wél zélf nog gaan luisteren, maar het kan nooit kwaad te lezen wat andere mensen er van vinden, zeker als iedereen hetzelfde zegt over één apparaat.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1