Veel (de meeste zelfs) werken van filosofen zijn zo oud dat het auteursrecht al lang niet meer geldt. In principe zou het dus gewoon toegestaan zijn om hun boeken via internet te verspreiden. Het is echter niet echt gemakkelijk ze te vinden. Ik heb alleen een Engelse en Duitse versie van "Das Kapital" van Karl Marx kunnen vinden. Je kunt wel veel informatie over filosofen vinden, maar geen complete, originele werken.
Zijn ze uberhaupt te vinden op internet? Bijvoorkeur natuurlijk Nederlandse vertalingen. Het lijkt mij vrij logisch, aangezien je veel boeken zonder copyright als e-book kunt downloaden, zoals de Bijbel.
Zelf zou ik graag de boeken van Descartes, Schopenhauer en Marx willen lezen.
Ik post het topic hier in W&L omdat hier toch wat meer filosofie-liefhebbers rondlopen dan in SG, waar dit topic ondergesneeuwd worden door meer main-stream onderwerken.
Zijn ze uberhaupt te vinden op internet? Bijvoorkeur natuurlijk Nederlandse vertalingen. Het lijkt mij vrij logisch, aangezien je veel boeken zonder copyright als e-book kunt downloaden, zoals de Bijbel.
Zelf zou ik graag de boeken van Descartes, Schopenhauer en Marx willen lezen.
Ik post het topic hier in W&L omdat hier toch wat meer filosofie-liefhebbers rondlopen dan in SG, waar dit topic ondergesneeuwd worden door meer main-stream onderwerken.