Dual monitor problemen, ATI & GF4

Pagina: 1
Acties:

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12
Ik heb sins kort een ATI radeon VE gekocht voor de TV-out die erop zit. Die mis ik namelijk op mijn GF4 kaart. GF4 zit in de AGP slot, Radeon VE zit in een PCI slot.

Nu is het probleem dat TV-tool niet werkt met ATI kaarten :'( :'( :'( . Dus dacht ik ik haal gewoon de drivers op van ATI om de TV-out aan te zetten. Dus ik heb (naast de normale drivers) de hydravision en control panel driver gedownload. Deze geinstalleerd zegt windows (uit naam van het contron panel van ATI) dat die geen ATI drivers kan vinden. Dat is echt vaag want ik kan mijn kaart wel gebruiken via Nvidia nVieuw enzo.

Ps ik heb de kaart ook geprobeerd in een andere losse pc zonder andere videokaart. Ook al die drivers erop, loopt als een trein. Krijg extra optie's bij instellen->geavanceerd. Zoals DISPLAY, en nog 4 andere.

Als ik mijn Radeon als Pri display adapter zet in de bios heb ik dus helemaal geen beeld omdat er op de VGA uitgang geen monitor zit. Ik wil die kaart puur gaan gebruiken voor de TV-out.

En Ja ik heb de FAQ's gelezen en de search gebruikt.
DUs mijn vraag is hoe ik vredesnaam nu mijn tv-out aan kan zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door GAEvakYD op 21-12-2002 11:10 ]

Verwijderd

eeehm welk os gebruik je?

• GAEvakYD
Win2000 op beide PC's

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij sommige videokaarten gaat de TV-Out optie pas aan als je het stekkertje van de TVout erin steekt en opnieuw reboot.
Ik heb zelfs al een kaart gehad die ook nog wilde dat de TV al aanstond anders deed hij het niet.
Misschien is het een van deze dingen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Wil die GF4 wel als 'slave'? De ATI wil dat in ieder geval niet :+

• GAEvakYD
Ik heb zonet eens winXp erop gezet. Dat gaat al stukken beter. Alleen ik heb zwartwit beeld op de TV net zo vaaaaaaaaag

Verwijderd

GAEvakYD schreef op 22 December 2002 @ 19:08:
Ik heb zonet eens winXp erop gezet. Dat gaat al stukken beter. Alleen ik heb zwartwit beeld op de TV net zo vaaaaaaaaag
ff PAL G/B modes aanzetten ipv NTSC ofzoiets

Verwijderd

Al een andere resolutie geprobeerd?

• GAEvakYD
Ja hij staat standaard op NTSC. Krijg hem niet op PAL

En ik draa 800x600

• GAEvakYD
Ik h eb een ss gemaakt van de instellingen. Hij staat hier (sorry voor de grootte)
http://www.turnpoint-is.com/tv.jpg

• GAEvakYD
Weet iemand hoe ik die instelling naar PAL kan krijgen?. Ik ben echt een leek op dit gebied hoor. Moet ik dit wijzigen op de TV of ergens in de instellingen van de PC.

Verwijderd

Ergens bij je ATI-instellingen moet dat wel te vinden zijn.
(Niet op je tv dus, het is tenslotte je videokaart die PAL of NTSC uitstuurt :-) )

• GAEvakYD
Heb effe wat info opgezocht. http://www.ati.com/support/infobase/3771.html.
Maar daar staat niet hoe ik de output verander naar PAL.

[ Voor 29% gewijzigd door GAEvakYD op 23-12-2002 23:36 ]

• GAEvakYD
*SCHOP*

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

volgens mij heb je op sommige kaarten een jumper setting op de kaart zelf..
maar normaal gesproken hoort et volgens mij gwoon ergens tussen je software instellingen staan

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• GAEvakYD
JaWa schreef op 23 december 2002 @ 23:49:
volgens mij heb je op sommige kaarten een jumper setting op de kaart zelf..
maar normaal gesproken hoort et volgens mij gwoon ergens tussen je software instellingen staan
De hele software heb ik nageplozen. Heb ook andere drivers opgehaald. Standaard staat dat ding altijd NTSC. Zo meteen eens even kijken of er iets van een jumper op zit.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
op je TV kaartje zit wel een jumpertje bij je tv-out in de buurt, die staat dan waarschijnlijk niet op PAL

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Pagina: 1