Toon posts:

@home bandwith abuse door MIRC?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste paar weken krijg ik om de zoveel dagen een abuse-mail van @home dat ik teveel bandbreedte zou gebruiken. Ik heb echter alleen overdag downloadprogramma's aanstaan. In de drukke avonduren dus niet. Ik vraag mij nu ook af wat er aan de hand kan zijn.

Een paar weken geleden heb ik per ongeluk op MIRC een no-spam message ingetyped. Daarna kreeg ik ad-popups en messages van andere users dat ik een virus zou hebben. Toen direct een full-scan gedaan met Norton en MIRC er afgegooid. Al het een en ander over die no-spam message nagezocht. Werd mij aangeraden mijn hele systeem opnieuw te installeren. Wat zeggen jullie ervan. Moet Egbert zijn zaterdagochtend aan een frisse install gaan besteden ? :) En zo ja, moet ik dat op de computer doen waar ik MIRC op had staan of op de freesco-server? Zou fijn als het niet op de MIRCpc hoeft, loopt namelijk als een zonnetje op het moment :)

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 10:54 ]

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ben niet zo bekend met MIRC, wat is een no-spam message en waarom zou je daardoor je server willen herinstalleren?
De abuse-mail van @home, weet je zeker dat die echt is en niet van een grappig "vriendje".
Maar als het wel echt is het niet zo heel raar, omdat ze je na het eerste mailtje in de gaten houden en een bericht sturen als je op een dag teveel download.

• Pyrus
  • Laatst online: 02-08 13:15

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op 21 december 2002 @ 10:48:
De laatste paar weken krijg ik om de zoveel dagen een abuse-mail van @home dat ik teveel bandbreedte zou gebruiken. Ik heb echter alleen overdag downloadprogramma's aanstaan. In de drukke avonduren dus niet. Ik vraag mij nu ook af wat er aan de hand kan zijn.

Een paar weken geleden heb ik per ongeluk op MIRC een no-spam message ingetyped. Daarna kreeg ik ad-popups en messages van andere users dat ik een virus zou hebben. Toen direct een full-scan gedaan met Norton en MIRC er afgegooid. Al het een en ander over die no-spam message nagezocht. Werd mij aangeraden mijn hele systeem opnieuw te installeren. Wat zeggen jullie ervan. Moet Egbert zijn zaterdagochtend aan een frisse install gaan besteden ? :) En zo ja, moet ik dat op de computer doen waar ik MIRC op had staan of op de freesco-server? Zou fijn als het niet op de MIRCpc hoeft, loopt namelijk als een zonnetje op het moment :)

Alvast bedankt
*diep ademhaalt*
Die message die je ingetypt hebt zorgt er alleen maar voor dat jij dat bericht naar iedereen doorstuurt die in een kanaal komt waar jij ook in zit. Als je dus in een groot en drukbezocht (veel joins) zit tikt dat aardig aan. Het kan trouwens zijn dat dat script ook nog andere dingen doet, maar dat weet ik niet zeker.
Weet je nog wat je ingetypt hebt voor dat no-spam bericht?
Waarschijnlijk is het probleem opgelost als je /unload -rs nospam doet :)

*hele reeks tekentjes van boven je cijfers* :P :*

LinkedIn

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
die abuse mails zijn toch al geen touw aan vast te knopen. ik heb het tot een gele kaart laten komen een maand of 4 terug, en daarna vrolijk doorgepompt (ongeveer 120GB/maand, ook in piekuren) omdat ik toch op adsl ging overstappen. de laatste 4 maanden dus niks meer van gehoord, en nu heb ik sinds een paar dagen adsl. Volgens de lokale pcboer die ook @home aanbiedt is er nog nooit iemand afgesloten door een rode kaart aka teveel bandbreedtegebruik. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, het is voor een groot gedeelte bangmakerij.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
P5ycho schreef op 21 December 2002 @ 11:25:
die abuse mails zijn toch al geen touw aan vast te knopen. ik heb het tot een gele kaart laten komen een maand of 4 terug, en daarna vrolijk doorgepompt (ongeveer 120GB/maand, ook in piekuren) omdat ik toch op adsl ging overstappen. de laatste 4 maanden dus niks meer van gehoord, en nu heb ik sinds een paar dagen adsl. Volgens de lokale pcboer die ook @home aanbiedt is er nog nooit iemand afgesloten door een rode kaart aka teveel bandbreedtegebruik. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, het is voor een groot gedeelte bangmakerij.

Bullshit.
De abuse mails zijn zo duidelijk als wat. 'k heb er ondertussen ook een aantal mogen ontvangen namelijk ;)

Maar er zijn zeker al wel mensen voor afgesloten. En als jij was doorgegaan op de manier dat je deed, was jij dat zeker ook.
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 10:48:

Alvast bedankt
Het dataverkeer van overdag telt ook mee hoor...
Het dataverkeer van savonds telt alleen 'zwaarder'...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cutebritney schreef op 21 december 2002 @ 11:42:

Hoe zit dat 's weekends? Geld daarvoor hetzelfde?

Ik heb nu zojuist 550-600 MB gedownload (meeste tot nu toe), gedurende een uur of 3, ik hoop niet dat ik nu zo'n abuse-mail ga krijgen :(

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 21-12-2002 11:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Dionysus
  • Niet online
wildhagen schreef op 21 December 2002 @ 11:46:
[...]

Hoe zit dat 's weekends? Geld daarvoor hetzelfde?

Ik heb nu zojuist 550-600 MB gedownload (meeste tot nu toe), gedurende een uur of 3, ik hoop niet dat ik nu zo'n abuse-mail ga krijgen :(
Zo'n vaart zal het niet lopen. Vaak is het zo dat als er in een buurt veel klachten zijn over traag internet dan gaat @home kijken of er op de kast een paar groot verbruikers zitten. Het is dus niet zo dat je bij een bepaalde hoeveelheid automatich een abuse-mail krijgt. Daarom zegt iedereen steeds dat je op de rustige uren moet downloaden zodat de overlast gering blijft.
Wel is het zo dat als je een abuse-mail krijgt je daarna je downloads op een laag pitje moet zetten omdat @home je dan wel actief in de gaten houdt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dionysus op 21-12-2002 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu inmiddels al zo'n 9 warnings gekregen. Waarvan ze in twee vermelden dat als er niet een verandering optreedt, ze strengere maatregelen moeten gaan toepassen. Waar ik nu aan zit te denken is dat ik iets met die message in MIRC heb geactiveerd. Scriptje voor een trojan of iets dergelijks misschien? Is dit mogelijk, en zo ja, wat is het beste wat ik eraan kan doen ? Zal die /unload -rs nospam even uitproberen.

Ik vroeg me nog wat af! Gebruik een botje voor Kazaa die voor alle downloads constant 'Find more sources' uitvoert. Zou dit ook een reden kunnen zijn voor het bovenmatige bandbreedtegebruik?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 12:46 ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Cutebritney schreef op 21 december 2002 @ 11:42:

[...]

Bullshit.
De abuse mails zijn zo duidelijk als wat. 'k heb er ondertussen ook een aantal mogen ontvangen namelijk ;)

Maar er zijn zeker al wel mensen voor afgesloten. En als jij was doorgegaan op de manier dat je deed, was jij dat zeker ook.

Ik heb anders gehoord dat ze alleen meten tussen 5 en 12... en na 4 maanden lomp aan die verbinding trekken zou er toch wel iets moeten gebeuren als je t mij vraagt. Ik heb gekgenoeg niks meer van ze gehoord na de gele kaart.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1