[Recording] Over één channel van SB Live

Pagina: 1
Acties:

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Ik heb een Soundblaster Live Value in mijn computer zitten. Deze werkt perfect en mijn 4 bokjes swingen er vrolijk op los ;)

Nu wil ik enkel het geluid dat uit één van de twee channels (uitgangen) komt opnemen. Het liefst ook nog zonder hardware matige oplossingen. Hardware matig zou het waarschijnlijk wel lukken m.b.v. een gesplit draadje: de ene naar de speakers en de ander weer terug naar de line-in). Software matig heeft echter sterk mijn voorkeur.

Ik heb de laatste liveware drivers voor Windows XP. Bij 'Recording Control' (het scherm waar je kunt kiezen vanaf welke device hij moet opnemen zie ik enkel 'What U Hear'. Probleem hierbij is dat hij op deze manier dus het geluid van de twee channels pakt. Ik wil maar van één enkel channel opnemen!

Hopelijk weten jullie hier raad mee!

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Verwijderd

erm?

dan neemt die toch alleen het linker en rechter front kanaal op :?

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Nee, wanneer ik 'What U hear' selecteer neemt hij het Front en Rear channel op. (Front Left, Front Right, Rear Left en Rear Right). Ik wil echter dat hij alleen geluid dat over het Front channel komt opneemt. (Front Left en Front Right als je het vanuit de 'speakers' bekijkt)

Mijn excuses als ik wat onduidelijk was.

[ Voor 15% gewijzigd door Counter-Strike op 21-12-2002 10:51 ]

Verwijderd

mischien ff 2 speaker ding aanzetten als je gaat opnemen :?

dan neemt die toch alleen maar front op

Verwijderd

gewoon je frontkabeltje (Stereo) aansluiten aan je TAD (mono) en de juiste input selecteren.

In de Help staan alle pin-outs...

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 10:54:
mischien ff 2 speaker ding aanzetten als je gaat opnemen :?

dan neemt die toch alleen maar front op
Dit heeft geen zin omdat uit het 2e kanaal ander geluid komt! En dat moet ik wel horen maar het mag niet opgenomen worden! Wanneer je hem op 2 speakers zet gaat het geluid dat normaal over het 2e kanaal gaat gewoon door het 1e. En ook dat is niet de bedoeling.
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 11:03:
gewoon je frontkabeltje (Stereo) aansluiten aan je TAD (mono) en de juiste input selecteren.

In de Help staan alle pin-outs...
Het probleem is dat ik in Traktor DJ (v2.01) enkel het 1e en 2e channel kan selecteren en dus geen TAD. Van TAD opnemen geeft dus geen geluid :(

• NightOwlNL
  • Laatst online: 25-05 21:45
je wil dus met je computer t traktordjgebeuren opnemen??

je kan 2 dingen doen, hardwarematig of niet...

software van sblive kan dit voor zover ik weet namelijk niet

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
MR_WAZOO schreef op 21 december 2002 @ 12:12:
je wil dus met je computer t traktordjgebeuren opnemen??

je kan 2 dingen doen, hardwarematig of niet...

software van sblive kan dit voor zover ik weet namelijk niet
Yup! En omdat het 'goede' geluid alleen uit de Front speakers komt wil ik dat opnemen. Lees: via winamp doorsturen naar shoutcast :)

Goed, zal ik toch eens zo'n kabeltje moeten fixen. En anders wachten tot de volgende versie want hoogstwaarschijnlijk zit het daar gewoon ingebouwd.

Verwijderd

Counter-Strike schreef op 21 december 2002 @ 13:11:
[...]

Yup! En omdat het 'goede' geluid alleen uit de Front speakers komt wil ik dat opnemen. Lees: via winamp doorsturen naar shoutcast :)

Goed, zal ik toch eens zo'n kabeltje moeten fixen. En anders wachten tot de volgende versie want hoogstwaarschijnlijk zit het daar gewoon ingebouwd.
je wil winamp duursturen naar shoutcast :?

[krapopkopmodes]
waarom zou je dat met een kabeltje willen doen :?
shoutcast kan toch ook zo wel met winamp linken :?

[/krapopkopmodes]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 13:26 ]

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Nee, nee.

Ik heb Traktor DJ (mp3 mix programma). Werkt op zich goed, maar het programma heeft niet de mogelijkheid om hetgeen wat je mixt direct (live) naar bijvoorbeeld een shoutcast server te streamen.

Nu kan winamp + shoutcast plugin dat wel.
Ik dacht dus het geluid dat over mijn Front channel wordt aangevoerd door te sturen naar winamp. Dit is namelijk het geluid dat uiteindelijk gestreamed moet worden.

Dit kan door "What U hear" als source in te stellen bij de Recording Options. Wanneer je nu mixt stuurt Traktor DJ het geluid door naar de winamp plugin die het op zijn beurt weer doorstuurt naar de shoutcast server.

Werkt allemaal goed. Enige probleem hierbij is dat hij met de "What U hear" optie AL het geluid pakt. Dus ook het geluid dat uit mijn rear speakers komt (het 2e channel op m'n geluidskaart). Hij moet enkel het 1e channel doorsturen.

Het mooiste is dus dat de optie "What U Hear" opgesplitst kan worden in channel1 en channel2. Waarschijnlijk is dit dus niet mogelijk :(

Hoop dat het zo duidelijk is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Counter-Strike op 21-12-2002 13:58 ]

Verwijderd

oja

Verwijderd

shoutcast kan alleen van LINE in en winamp audio krijgen toch :?

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Topicstarter
Ja, klopt. Maar die line-in kun je door windows laten beinvloeden via de Recording Options. Door 'What U Hear' in te stellen bijvoorbeeld pakt ie een ander signaal. Alleen jammer dat die 'What U Hear' optie niet onder te verdelen is :'(

Het zij zo...

Pagina: 1