Nederlander in het enge Florida
De rpm die je gedownload hebt, gaat ervan uit dat je de standaard kernel van redhat gebruikt, n.l. 2.4.18-4GB, mocht je zelf al een kernel hebben gecompileerd, dan zul je een van de andere files moeten downloaden, waarna er een module voor je kernel (Mits je nog in bezit bent van de kernel-source en config) gecompileerd worden.Paradoxia schreef op 21 December 2002 @ 09:55:
Ok, nu heb ik de Kyro drivers opgehaald van PowerVR, maar ze blijken niet te werken in RedHat 8. Iemand hier ervaring mee?
Ik bewerk XF86Config, maar kan de module 'powervr' niet vinden.
De module in de rpm staat trouwens in /lib/modules/2.4.18-4GB/kernel/drivers/char/drm
Deze module zul je voordat je X opstart moeten laden, d.m.v. /etc/modules o.i.d.
Volgende keer graag wat meer informatieGraag hulp
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Sorry voor de ontbrekende info
Ik krijg de melding:
1
2
3
4
5
6
| [root@eddy root]# rpm -Uvh powervr-2.00.20-427.rh73.athlon.rpm Preparing... ########################################### [100%] 1:powervr ########################################### [100%] depmod: cannot read ELF header from /lib/modules/2.4.18-14/#BUILD# modprobe: Can't locate module powervr To continue installation read /usr/share/doc/powervr-2.00.20/README |
Wat betekent dit nu?
Je probeert een RH 7.3 versie te installeren op Redhat 8.0, dat gaat niet zonder meer werken, aangezien je een andere kernel gebruikt dan in RH 7.3 verwacht wordt, je moet of de 8.0 i386-versie pakken, of de source rpm pakken, en zelf de module maken. Ik weet alleen niet zo gauw hoe dat moet bij RedHat, maar ik gok dat dat of op de site van powervr te vinden is, en anders wel op de site van RedHat..Paradoxia schreef op 21 December 2002 @ 15:43:
Het is niet gelukt
Ik krijg de melding:
code:
1 [root@eddy root]# rpm -Uvh powervr-2.00.20-427.rh73.athlon.rpm
Wat betekent dit nu?
Verwijderd
In mijn ervaring is het geven van de "make" opdracht met een uitgepakte TarBall de meest betrouwbare methode voor Redhat,
(Niet met Suse, maar dat is weer een geheel ander verhaal..
Het beste kun je dan met de bootflop starten met het sommando "linux 3" om de grafische mode te omzeilen. (En dan als "root" inloggen en eventueel "MC" opstarten , de Norton Commander cloon, als je lui bent net als ik dus...
Die RPM's installeren wil hier onder RedHat meestal ook niet werken.
Maar ik heb een andere video kaart.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 12:48 ]
rpms zijn altijd het makkelijkste voor Redhat, mits je de juiste versie te pakken hebt.Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:47: In mijn ervaring is het geven van de "make" opdracht met een uitgepakte TarBall de meest betrouwbare methode voor Redhat,
Hoezo wil dat meestal niet werken ? Ik deed vroeger niet anders ?Die RPM's installeren wil hier onder RedHat meestal ook niet werken.
Maar ik heb een andere video kaart.
Verwijderd
Volgens mij let je dan gewoon niet goed op de foutmeldinge die rpm geeft, jij installeerd zeker alles dmv. rpm --force , zonder te kijken _waarom_ je hem moet forcen ?Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 14:57:
Nou, niet werken als in niet meer X server opstarten. Waarschijnlijk omdat er problemen met kernel versies en eventuele libs zijn. Met make wordt dat meteen goed gezet.
Ik heb na RH opnieuw te hebben geinstalleerd, de tarball uitgepakt, en make uitgevoerd. Leuk, al die bestanden, maar waar moeten ze nu heen?
/edit
en de inhoud van de directory:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| debug.h libPVR2D.so mmap.h powervr.h drm libPVR2OS.so mmap.o powervr_kyro.ini hostfunc.c libPVRMMAP.so module.c powervr.o hostfunc.h libSGL2.so module_drm.c pvrglue.h hostfunc.o libSGLMID7B.so module_drm.o README kernmem.c LICENSE.TXT module.o virtmem.c kernmem.h linuxsrv.h module_pvr.h virtmem.h kernmem.o Makefile powervr_dri.so virtmem.o libPOWERVR.a mmap.c powervr_drv.o XF86KyroSampleConfig |
[ Voor 56% gewijzigd door Paradoxia op 23-12-2002 00:30 ]
Verwijderd
Het werkt! De tip van Hooi heb ik gevolgd, en ik kan eindelijk mijn kaart uitpersen
Bedankt