Sinds ADSL heb, upload traag

Pagina: 1
Acties:

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sindskort adsl maar, nu duurt het vrij lang voordat hij verbindig maakt met mijn server, als dat eenmaal gelukt is, dan is het zomaar klaar.
Ik had eerst isdn en dat ging veel sneller,... hoe kan dit?? en wie weet er een oplossing voor??

Ik heb Wanadoo adsl lite 256down en 64up.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Probeer een andere DNS server. Bijvoorbeeld: 195.64.68.28

Door een trage dns kan een request namelijk erg lang duren ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Xandrios op 21-12-2002 02:53 ]

Verwijderd

Welke server bedoel je met 'mijn' server?

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
64 up.. kom je toch al niet veel sneller mee dan 6 of 7 KB/sec volgens mij. De up is gewoon net iets trager dan ISDN.
Ik zou je resultaten van deze test a.u.b. eens willen zien: http://www.speedsuite.net...tSuite/TestController.asp? . Vooral je connect en ping scores.

[ Voor 10% gewijzigd door SpitfireNL op 21-12-2002 03:01 ]

- Mijn PC -

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Spitfire_V5 schreef op 21 December 2002 @ 02:59:
64 up.. kom je toch al niet veel sneller mee dan 6 of 7 KB/sec volgens mij. De up is gewoon net iets trager dan ISDN.
Ik zou je resultaten van deze test a.u.b. eens willen zien: http://www.speedsuite.net...tSuite/TestController.asp? . Vooral je connect en ping scores.
Volgens mij is ISDN ook 64Kbit (UP en DOWN), dus het zou ongeveer even snel moeten gaan imho.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb zelf nooit isdn gehad, maar ik kan me van "horen zeggen" herinneren da t je daarmee wel 7-8kbyte/seconde haalt. Met adsl lite en de 64k up zal dat niet veel meer dan 6,5 zijn denk ik..

Als het extreem minder is, moet je ff met wanadoo bellen of kijken of je packetloss hebt enzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Adsl Lite is 256Kbits down en 64Kbits up oftewel 32Kilobytes down 8Kilobytes up. Ik heb ultraDSL van Tweakdsl dat is 8Mbit down en 512Kbits up oftewel 1Megabyte down en 64Kilobytes up.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 16:48
Ik denk dat hij niet zozeer klaagt over zijn up- en download snelheden. Als ik het goed begrijp, duurt het een tijdje na het opstarten van de pc voordat hij daadwerkelijk een internetverbinding heeft opgebouwd. Waarom dat lang duurt, en of dat normaal is, dat weet ik niet. Mijn routertje hangt 24/7 aan internet, dus ik heb zelf altijd meteen verbinding. Hoe is dat met andere mensen die wel hun pc direct aan het adsl modem hebben hangen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Het heeft totaal geen zin om het opbouwen van een verbinding naar een DSL-netwerk te vergelijken met ISDN omdat er hier totaal andere vormen van "inbellen" gebruikt worden met andere protocollen.

Martinnn: zoals Rubenski al zei: wat bedoel je met "mijn server"? En wie of wat bedoel je met "hij"?

Bloed, zweet & koffie

• Martine
  • Niet online
Okey dan zal ik het even een beetje anders uitleggen.

Ik heb sindskort adsl maar, nu duurt het vrij lang voordat LeechFTP verbindig heeft gemaakt maakt een van mijn website's die allemaal op mijn eigen server staan, als dat eenmaal gelukt is, dan is het zomaar klaar.

Dus de eigen server is in dit geval gewoon een standaard webserver

Als in met ftp inlog, dan duurt het zo'n 12/13 seconden voordat ik hij echt verbinding heeft.
Als ik een bestandje van 3kb heb, van het moment dat ik hem aanklik dan duurt het ook weer ongeveer 12/13 voordat hij verbinding heeft gemaakt, als dat eenmaak klaar is. dan is het hup en dan is het plaatje er.

Ik had eerst gewoon een standaard isdn verbinding en toen ging dat veel sneller,... hoe kan dit?? en wie weet er een oplossing voor??

Zou het ook sneller gaan als ik mijn pakket upgrade naar een basic pakket? (512down / 128up)

[ Voor 5% gewijzigd door Martine op 21-12-2002 11:16 ]

Verwijderd

zijn er geen proggies aan als kazaa of zo?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 12:00 ]

• Martine
  • Niet online
Nee, er staat verders helemaal niks aan bij mij.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
installeer eens een firewall en kijk of er echt niets meedraait (firewall kan sowieso nooit kwaad)
kijk ff naar zonealarm free bijvoorbeeld, die is iig genoeg om te kijken of er rare programma's toegang vragen naar internet :)

en had je die andere dns al geprobeert :? :)

• Martine
  • Niet online
Hoe kan ik een andere dns gebruiken???
En er draait niks mee op mn verbinding, ik heb er norton internet security op.

• Xandrios
  • Laatst online: 18:57
Martine schreef op 21 december 2002 @ 13:09:
Hoe kan ik een andere dns gebruiken???
En er draait niks mee op mn verbinding, ik heb er norton internet security op.

klik.

Maar als het bij een 2e keer connecten oid ook zo lang duurt, dan zal het de DNS niet zijn.

Post eens wat meer info. Doe bijvoorbeeld eens een snelheids-test (www.speedtest.nl).
En doe eens een ping naar die host. En dan meteen ook een tracert :)

• Martine
  • Niet online
Op speedstest.nl heb ik een download snelheid van: 26.8 KByte/sec en upload: 6.5 KByte/sec

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Doe eens een tracert en een ping naar die server.

• Martine
  • Niet online
hoe doe ik dat?

• TeeDee
  • Laatst online: 09-08 14:54

TeeDee

CQB 241

in je cmd box in tikken: (start->uitvoeren->cmd)

tracert serveradres

en

ping serveradres

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Martine schreef op 21 December 2002 @ 02:34:
Ik heb sindskort adsl maar, nu duurt het vrij lang voordat hij verbindig maakt met mijn server, als dat eenmaal gelukt is, dan is het zomaar klaar.
Ik had eerst isdn en dat ging veel sneller,... hoe kan dit?? en wie weet er een oplossing voor??

1 kilobye = 8 kilobit

dus dan het volgende:

256 Kbit/s = 256 / 8 = 32 kBite/s download
64 kbit/s = 64 / 8 = 8 kbite/s upload.

dus je kan maximaal 8 kilobyte per seconde uploaden als alles maximaal benut wordt. ik weet niet wat je met isdn had met uploadsnelheid, maar je moet denk ik niet verwachten dat deze adsl verbinding erg snel is.

Door Martinnn - Saturday 21 December 2002 14:01

Op speedstest.nl heb ik een download snelheid van: 26.8 KByte/sec en upload: 6.5 KByte/sec

ik denk dat dit dan ook het maximale is wat je zult halen tijdens het uploaden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 14:57 ]

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Je haalt die download snelheid praktisch toch niet. Tel er dan nog maar zo'n 15% vanaf.

Dus 64kbit / 8 = 8kb/sec - 15% = 6,8kb/sec

Gaa ook eens die ping en connect test doen op speedtest.nl (klik menu, links op "test suite")

[ Voor 5% gewijzigd door SpitfireNL op 21-12-2002 16:43 ]

- Mijn PC -

Verwijderd

Je hebt dit probleem niet bij gewoon surfen?
In that case, misschien zit je nu achter een router, en probeert je FTP server een ident respons te krijgen. Als dat zo is kun je dat oplossen door port 113 door te mappen naar je werkstation.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Het klinkt inderdaad als een klassiek gevalletje ident :) Als je pc direct op internet hangt en op je pc staat een firewall (dat norton ding?) kan je misschien instellen dat ie packets op poort 113 niet moet droppen maar rejecten. Dan gaat je connect ook gewoon snel.

Verwijderd

Hallo

Dat heb ik ook ge had dat het inloggen op een ftp lang duurt
Komt door je firwall en je moet ook het vink je uit zetten bij je netwerk verbinding firwall

Etienne

• Martine
  • Niet online
ik zit inderdaad hier met een router een e-tech dsl/cable router.
maar hoe stel ik dat precies in?

Hoe kan dat dan? want zonder router heb ik ook al geprobeert is het ook gewoon zo :S

Wie kan me hierbij helpen??? ik kan nu bijna niks meer aan mijn website doen, ik wordt bijna helemaal knots van die gekke adsl 8)7 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Martine op 21-12-2002 17:22 ]

Verwijderd

staat dat vink je ook uit en de route er tussen uit

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sh239323/naamloos.JPG

Verwijderd

staat het vinkje ook uit en de route er tussen uit

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sh239323/naamloos.JPG

Etienne

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Kheb ook adsl lite, maar dan van hccnet, bij mij duurt het ook 1 @ 2 minuten eer ik online ben...

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Zucht...hoe goed bedoeld ook daar gaat het helemaal niet over. Lees het topic toch! Firewall instellen in windows heeft _geen enkel_ nut omdat het probleem bij de router ligt. Ik heb zo snel geen manual op e-tech.nu gevonden. Maar je kunt vast en zeker een ident server instellen of doormappen naar je pc. Ik zou eens in de config van je router kijken via de webinterface en daar kijken of er opties met ident staan. Zo niet dan is er zeker weten een optie om poorten te mappen naar een andere pc. Dan moet je poort 113 mappen naar het ip van je eigen pc (zoals al voorgesteld). Kom je er niet uit bel dan met support van e-tech...

Trouwens dit hele verhaal geldt natuurlijk alleen maar als je het inderdaad hebt over het inloggen op de ftp server wat lang duurt (ongeveer 10 a 20 seconden?) Dat ie hetzelfde doet op je pc komt waarschijnlijk door dat norton internet security wat je hebt (dat is ook een firewall net zoals je router).

[ Voor 20% gewijzigd door grhmpf op 21-12-2002 17:44 ]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:10
Hmjah ADSL Lite is zoiezo niet echt bedoelt om een eigen servertje te draaien, daar komt ook nog eens bij dat je met ADSL Lite 1GB Dataverkeer per maand maximaal.

Ik zou als ik jou was gewoon de verbinding eerst eens rechtstreeks op je comptuer proberen zonder router, als dan het wel normaal gaat zou ik ff je router resetten en alles netjes opnieuw instellen.

Verwijderd

Kun je zelf wel lezen ik heb het zelfde probleem ge had schakel alles maar eens uit en je zult zien dat je dan binnen een paar sec op je ftp zit

• Martine
  • Niet online
Maar ik snap het niet, ik heb alles er tussenuit gehad. Opmijn andere computer heb ik geprobeerd met alles er tussen uit, hierop zit helemaal geen firewall of wat dan ook maar.
Heb heb wel msn, wie is bereid mij te helpen?
Pagina: 1